HELSE GLEDE CHALLENGE

I morgen går startskuddet for et nytt, sunnere og bedre liv for svært mange.
Jeg ønsker å utfordre dere til en helse glede challenge de neste fire ukene.
Bli med og få en kick start på det nye året! 

GENERELL CHALLENGE:
☼ Spis masse frukt, bær og grønnsaker
Proppfulle av vitaminer, mineraler og antioksidanter. Spis en hel regnbue og varier – det finnes så mye godt!
☼ Aktivitet
Tren minimum tre ganger i uken. Gjør noe du synes er gøy, det finnes utallige treningsformer: løpetur, spinning, crossfit, styrketrening, dansing, intervaller, osv. Ikke glem styrketrening.
☼ Drikk vann
Vann er den beste tørstedrikken. Sprit det gjerne opp med sitron-, appelsin- eller jordbærskiver, men prøv å få i deg 6 -8 glass daglig. 
☼ Bedre selvfølelse
Skriv en lapp til deg selv med noen ord om hvor fantastisk akkurat du er, hva som er dine unike og gode sider. Om du synes dette er vanskelig kan du eventuelt få noen andre til å skrive den for deg. Hver morgen leser du lappen høyt for deg selv.

Lag gjerne noen egne punkter om du ønsker det, men ikke gap over for mye. Finn et par områder du vil fokusere på, så slipper du å vingle mellom for mange oppgaver. Optimal sett finner du deg tre mål hvor du har et mål for kosthold og ernæring, et mål for trening og aktivitet og et mål for psykisk velvære. Alle disse tre punktene er viktig for en sunn og god helse.


MIN CHALLENGE:

☼ Ingen sukker eller søtstoffer
Å være sukkerfri er i grunn ingen problem da markedet er full av sukkerfrie varianter. Jeg vil gi meg selv en skikkelig utfordring å velger å være både sukkerfri og søtningsfri. Å ofte ha lyst på noe søtt, er et behov som vi generelt ikke skal ha. Jeg vil rett og slett kvitte meg med alt av søtsug….noe som kan bli en utfordring, for jeg er en real søtmoms!
☼ Yoga
Jeg skal bedrive yoga minimum to ganger i uken. Min tøyelighet er alt for dårlig, noe som både fører til stiv nakke og skuldre, og også hindrer bevegeligheten min i en del styrketreningsøvelser. 
☼ Dagbok
Hver kveld skal jeg bruke et par minutter på å skrive ned hva jeg er takknemlig for akkurat i dag, både ved meg selv, dagen som har gått og de rundt meg, samt notere ned hva jeg gleder meg til i morgen.

Jeg ønsker spre masse sunn og riktig næring, treningsglede, fysisk aktivitet og god selvfølelse – helse glede:mrgreen:
Bli den beste utgave av deg selv!
Det hadde vært utrolig gøy om du vil henge deg med og vi kan ta denne challengen sammen.
Tag gjerne bildene dine med #HelseGlede på instagram, så får jeg fulgt dere og vi kan motivere hverandre.
Er du med?
Kjør på!

Kristine

28 kommentarer
    1. Det har jeg ikke – pleide ha agurker og sitroner i før, men det blir jo veldig kjedelig i lengden:P
      Jordbær høres nydelig ut, takk for tipset!:D

    2. Linda Marie Stuhaug:
      Så herlig å ha deg med Linda. Å jobbe for bedre selvfølelse er noe de aller fleste av oss trenger.
      Lykke til med din egen Challenge. Jeg føler med 🙂

    3. Chassi:
      Det blir en skikkelig utfordring for denne søte frøkna…gruer meg litt i grunn! Hehe…
      Jeg skal holde deg oppdatert frøken 🙂

    4. Oi oi, skal du gå fire uker uten søtstoff?? Det var en ordentlig utfordring. Så spennende! Satser på at du holder oss oppdatert. Blir det frukt som skal dekke søtbehovet da?
      Puss på deg

    5. Supert Innlegg 🙂 og challenge ! Jeg skal bli sterkere og mykere,
      og gi kroppen min god næring, slik at jeg kan ha super energi i 2014.
      Ps. Rumbleroller er
      genialt for å løse opp triggerpunkter og stive muskler

    6. Lykke til 🙂
      Jeg holder meg ganske bra unna søtningsmidler – har ikke så behov for det – min eneste last er tyggis (desverre) 🙂

    7. Hei!
      Ønsker du bare å blogge, eller vil du tjene penger
      på bloggen din ?
      Vil du tjene noen ekstra kroner.
      Send oss kontakt informasjon (epost) til [email protected]

    8. Da kommer dette til å bli en blogg jeg ikke kommer til å lese så mye mer. I alle fall ikke for matinspirasjon. Som godis blir det vel da bare forskjellige varianter av kesam eller havregryn med bær. 😛

    9. Hei og godt nytt år til deg og Kristine !
      Takk for bra innlegg 🙂
      Lykke til med challenge, jeg blir med !
      Min er bla. og bli stekere i mage/rygg. SÅ få drive med yoga igjen 🙂

    10. Har akkurat selv sittet og kjent på søtsuget, som jeg pleier klare å dekke – men nå er skapene tomme og ikke noe søtt tilgjengelig, og ingen sjangs for å få tak i det før jeg blir frisk 🙂 Yes, da får jeg gratis hjelp til å bli kvitt det 🙂

    11. Herlig med en challenge, Kristine! Tommel opp for det 😀
      Eg slenger meg definitivt med. Spise masse frukt, bær og grønnsaker, drikke vann og fysisk aktivitet er i grunn en stor del av kvardagen min fra før, så endringen der blir ikkje så stor. Å skrive en lapp om mine unike og gode sider derimot – det blir virkelig noke nytt og langt fra det er er vandt med! Men det skal likevell gjerast 🙂
      Som en liten “min challenge” tenker eg at eg skal slutte med småspising… eg er en sucker for å småspise, og det er en dårlig uvane eg må venne meg av! Eg vil og trene beveglighetstrening minumum to ganger i uka (egentrening/yoga) – for kroppen min må berre bli mjukare. Det bli mine to små mål i tillegg 🙂
      Gleder meg til å følge med på #HelseGlede på instagram! 🙂

    12. Jeg er helt klart med – vann er noe jeg virkelig må bli bedre på!!
      Får ikke helt lov å trene enda, men noen gåturer og yoga passer ypperlig:-D
      (klarer ikke heeeelt gi opp kunstig søtning, men sukker sløyfes)
      Takk for enda en sprek post:-D

    13. Så utrolig bra og gøy challenge! Jeg er med! 😀
      Tror også jeg vil slenge meg på dagbok punktet! Godt å virkelig legge merke til alt det fine i livet!

    14. ååå, dette var en kjempehyggelig challenge – og jeg er uten tvil med! Skal prøve meg på 5 økter i uken med styrketrening og kettlebelltrening, men det gjør jeg allerede – så tror dette skal gå supert!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg