MAT PÅ LILLELØRDAG

Denne lillelørdagen passer det med en real festmiddag.
Chili-biff stekt med rødløk servert med pok choy, potet chips og pistasjnøtter.
Til tross for at den smaker fantastisk, er det svært enkelt. Dette tar heller ikke lang tid.
Sunt, veldig godt, enkelt og nok så raskt – herlig!


Start med å sette ovnen på 225 grader.
Skjær potet i skiver og ha de utover en bakplate. Strø over ønsket krydder. For tiden er dette min favoritt; spicy steak – passer til så og si til alt!
Sett potetene inn i ovnen og stek i 12 -15 minutter avhengig av tykkelsen.
I mellomtiden gjør du klar resten.

Varm opp en panne. Jeg bruker denne økologiske kokosoljen når jeg steker.
Skjær biff i strimler. Her kan du også bruke kylling eller svin.
Skjær rødløk i strimler.
Finhakk chili og hvitløk.
Ha biff, rødløk, chili og hvitløk i pannen. Stek et par minutter.
Tilsett så tomatpure, rødvinseddik, paprika- og cayennekrydder.
Til 400 g biff brukte jeg 1 hel rødløk, 1/2 chili, 3 hvitløksfedd, 3 ss tomatpure, 4 ss rødvinseddik, 1/2 ts paprikakrydder og 1/2 ts cayennekrydder.
Rør godt og stek videre i ett minutt.
Ta av biff og rødløk fra pannen og ha i pok choy. Stek den et minutts tid.
Så er alt klart!
Da er det bare å ha maten over på en tallerken, servere og nyte.


Jeg strødde i tillegg pistasjnøtter over, da jeg synes det er godt med noe ekstra crunchy og for å tilsette mer sunt fett i måltidet.
Fra jeg satte på stekeovnen til maten var servert tok det knappe 21 minutter. Det er ikke verst for et så lekkert måltid!
Både jeg og PØ ‘mmm’-et oss igjennom måltidet, for dette var godt!


Om du vil ha noe å knaske på etter middagen – ta deg et saftig eple!
Annen frukt er også perfekt knaske mat.
Kanskje frister det mer med deilgie proteinpannekaker?
Dette er min favorittoppskrift.

Nå skal jeg avgårde på en styrkeøkt på rygg!
Juhu! Jeg gleder meg skikkelig! :grin: Det er komisk hvor stor lyst jeg har til å trene akkurat nå! Jeg sitter nærmest og tripper! Først må jeg bli ferdig med siste arbeidstime.
Ha en herlig lillelørdag videre!

Kristine

14 kommentarer

Siste innlegg