FUNKSJONELL PAKKE

Jeg har vært så heldig at jeg vant en produktpakke fra FunksjonellMat! :grin: 
Som dere vet, bruker jeg svært mange av deres produkter.
Med de rette ingrediensene kan du lage så å si alle matretter, kaker eller desserter på en sunn, mager og proteinrik måte.
Vanligvis kjøper jeg mine ingredienser på iHerb (du får 5 $ i rabatt ved bruk av koden OKE701), hos FunksjonellMat eller hos MyRevolution.
Disse produktene var i dagens pakke – noen av mine favorittprodukter:


Mandelmel er et godt alternativ til hvetemel eller annen tørrvare. Det har lav gi, få karbohydrater, er glutenfritt og inneholder vitaminer, mineraler, fiber og antioksidanter.
Mandelmel er rett og slett finmalte avskallede mandler som er fettredusert.

FiberFin er et usynlig fiber. Dette er et produkt du kan tilsette i alle bakevarer for å gjøre baksten mer fiberrik, helt uten smaksforskjell.

SukrinMelis er et naturlig søtstoff som har cirka 75 % av søtsmaken til vanlig sukker. Det er et helt kalorifritt og  naturlig produkt med lav GI.

Kakemiks er en glutenfri og sukkerfri tørrvaremiks hvor du kun trenger å tilsette vann, olje / kesam og egg. Hovedingrediensene er mandelmel og fiberfin. Dette er en kakemiks som er kjempe god! Et supert alternativ om du ønsker enkel og sunnere bakst.

Yacon sirup er et søtningsmiddel som er presset ut av yaconplanten. Yacon sirup har lav GI og er fremstilt med ved så lav temperatur slik at næringsstoffene er mest mulig intakt. 

Lykke til med baksten :razz:
Kristine

14 kommentarer
    1. Så heldige deg! Har ikke mulighet får å få kjøpt mandelmel. Blir det samme å male opp mandler, bortsett fra mer fett?

    2. Åh, heldige du! Det er jo virkelig en drømmepakke for oss som liker å bake sunt, sukkerfritt og glutenfritt!
      Kos deg med bakingen! 😀

    3. Lise:
      Da er det mulig den andre oppskriften bruker mer havregryn eller lignende. Jeg presset ut vannet for å få en sprø bunn 🙂
      Du kan bruke 2 eggehviter, ja. Håper det smaker 🙂

    4. Å:
      Er det sukrin+ du mener? I så fall kan du bruke omtrent halvparten av mengden sukrin.
      Du kan bruke alle typer sjokoladeprotein, men da kan jeg ikke garantere smaken. Jeg bruker Mocca-protein fordi jeg vet at det er godt.
      Hi-maiz er det samme som fiberfin, det får du kjøpt i linkene over 🙂

    5. Hei. Eg har kjøpt ein slik pose med steviasukker på Meny, og vil heller bruke det i staden for sukrin. Det eg lurar på er om det feks. står 30 gram sukrin i ei oppskrift, kor mykje tilsvarer det i stevia då? Veit du det? Og kor får ein tak i ingrediensane som pofiber og hi-maiz? Kan eg bytte ut belgisk sjokoladeprotein med eit anna sjokoladeprotein? Evt. kor kjøper du det belgiske?

    6. Når du lager tunfisk pizza.. Hvorfor heller du av vannet da?? Ser på f.eks, fitliving bloggen at det står presisert at man ikke skal helle av vannet?? Tenkte å prøve meg på pizzaen i dag,men er usikker på hvilken fremgangsmåte jeg skal velge..
      Og kan jeg bruke to eggehvitter i stedet for et helt egg tror du?? 🙂 Har vært å kjøpt eggehvitter på dunk så må få brukt de opp!! Hehe 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg