HEALTH FITNESS AND BEAUTY

Riktig god morgen!
Håper du har hatt en super helg og er klar for en ny, sprek og herlig uke :grin: Det er jeg!

Denne mandagsmorgenen gir jeg ut litt glede. Det finnes ikke noe bedre enn å gi!
Vil du være med på health fitness beauty messen 2014?
Dette er Skandinavias største messearrangement for trening, helse og skjønnhet.  Messen finner sted på Telenor Arena 7 -9 februar.
Jeg deler ut 2 billetter til en heldig vinner i tillegg til en herlig goodiebag.


For å være med i treningen ønsker jeg at du deler ditt beste motivasjonstips i dette innlegget, samt at du liker Health Fitness Beauty MESSEN 2014 på Facebook her.
Den 9 februar kommer jeg i tillegg til å trekke en heldig vinner av de av dere som har møtt opp på messen og dele ut en herlig goodiebag ved presseloungen. Denne goodiebagen vil bestå av mye forskjellig, blant annet skjønnhetsprodukter fra merker som Babor og Thalgo, og andre produkter fra utstillerne med verdi opp til 20 000,- Jeg kunne i grunn tenke meg å vinne denne selv!
Vinneren av bilettene blir trukket på søndag. Lykke til!

Victoria ble trukket som vinner at to billetter til messen.
Gratulerer :grin:
For de av dere som skal på messen, kan dere fortsatt være med i trekningen av en goodiebag. Den trekker jeg den 9 februar på selve messen.

Jeg håper på å se mange av dere der.
Gleder meg!

Kristine

40 kommentarer
    1. Mitt beste motivasjonstips er så enkelt som målsettinger. Setter jeg meg realistiske mål for treningen har jeg mye lettere for å holde de gode rutinene 🙂
      Vet du når i dag trekningen er? :))

    2. Jeg hadde virkelig tenkt til det, og gledet meg til messen og forhåpentligvis treffe deg..MEN har dessverre blitt dårlig :´(

    3. Skriv ned mine mål, hvorfor eg ønsker å nå dem og hvilken fordeler det gir. Følger plan med ukentlig rapport av hvordan det har gått og ser dermed lettere fremgang noe som gir meg enda mer motivasjon til å fortsette og holde fokus på mitt mål.

    4. Men du! Jeg bare lurer på om man er med i konkurransen uansett hvilken dag man går, eller om det er søndag som gjelder siden du trekker på selve messen den dagen?:)

    5. Hei!
      Så bra du tipset om denne messa! Jeg visste ikke at den eksisterte en gang, men nå skal jeg garantert dra uansett om jeg vinner eller ikke 😉
      Mitt beste motivasjonstips er å dokumentere fremgang ved å konkurrere mot meg selv.
      Jeg tar tiden på visse avstander, eller måler hvor langt jeg klarer å løpe/sykle/gå på ski på en viss tid, jeg dokumenterer hvor tunge vekter jeg løfter og hvor mange repetisjoner jeg tar hver styrkeøkt.
      Når jeg gjør dette, har jeg hele tiden som mål å slå meg selv, og det gjør at jeg orker å alltid pushe meg litt til. Kjempegøy!
      Stå på videre med bloggingen Kristine, du er til stor inspirasjon! Mathverdagen min har virkelig endret seg til det bedre etter at jeg oppdaget bloggen din 😉

    6. Tenk på hvor fin kropp du får, og den følelsen av å være stolt og glad for å vise fram kroppen sin på foreksempel stranda. Du får god helse, god søvn, man blir i bedre humør, du får bedre hud og man kan fortsette i lange baner. Du får adrenalin når du trener, og å kjenne vinden som blåser i ansiktet ditt når du løper, verdens herligste følelse! Tren for å ta vare på deg selv, og tren for å få det bedre med deg selv!
      [email protected]

    7. Det beste motivasjonstipset mitt for å trene er å kjenne at du lever. Friheten som kommer når det bruser i blodet 🙂 Ikke tren fordi man må, men fordi man rett og selv får det mye bedre med seg selv. På en fornuftig måte selvfølgelig. At man får et finere og sunnere kropp er bare et gigantisk pluss. Tren for å ta vare på deg selv, det vil man tjene mye på.
      Klem og hilsen fra Meg <3

    8. Motivasjon finner hvertfall jeg i å se hvor langt jeg har kommet. På dager hvor energien eller motvasjonen ikke er helt på topp tar jeg en titt i bildearkivet for å se på mine resultater så langt, dette gir masse motivasjon og treningsglede! da er jeg nesten allerede på vei ut døren og klar for en sikkelig økt! Blir også mer motivert når jeg setter meg delmål, når jeg når et av disse så er jeg jo nærmere hovedmålet. Motivasjon finner jeg også når jeg leser blogger, slik som din. Men masse inspirasjon til både mat og trening! Må også si at litt nytt treningstøy gir et lite motivasjonsboost!

    9. Motivasjon er individuelt, men for meg er mentaliteten bak svært viktig. Helse og sunnhet har vært en interesse som har blomstret hos meg de siste par årene, og det var ingen selvfølge at sunn mat og trening skulle være en del av hverdagen før. Min motivasjon begynte med en pulsklokke jeg fikk av min treningsglade far, julen 2012. En pulsklokke gjorde at jeg kunne følge med på formen og den gradvise utviklingen. Løpeturene ble flere og lengre ? og resultatene ?ballet på deg?! Dette var morsomt! Medlemskapet på treningssenteret ble etter hvert brukt hyppigere ? da bloggtrendene om styrketrening satte sine spor, ja, da begynte jeg også! I dag har jeg en sunn kropp, spiser sunt og holder motivasjonen oppe ved nettopp å lese treningsblogger, lage god og sunn mat, snakke med venner og familie og gledes over mer energi og overskudd i hverdagen. Dager hvor humøret ikke er på topp og kroppen egentlig bare vil ligge i sengen, tar jeg frem det ?gamle meg?, sier mine mål høyt til meg selv (som henger på grønne lapper rundt om i huset) og planlegger at jeg skal lage meg et sunt og godt måltid ETTER trening, samtidig som en skikkelig treningslåt spilles høyt over høyttalerne. Små skritt fremover var min løsning og det er fortsatt min nøkkel til daglig motivasjon. Hva skal jeg gjøre i dag? Jo? jeg skal jobbe mot mitt mål ? som jeg SKAL nå! Da er det litt lettere å ta på seg treningstøy og dra på trening.

    10. Jeg mener du må finne mening i det du gjør og samtidig sikte på mestringen av det. Altså mestringsfølelsen du får i etterkant! Mening og mestring fordrer motivasjon. Spekteret av følelser (håpløshet, motløshet, smerte, glede, latter, tårer, ambivalens, tvil, håp) du kjenner på veien dit er kun midlertidig – en ting er sikkert, og det er at det vil gå over, så fortsett å sikte på og visualiser mestringsfølelsen. Samtidig er det spekteret av følelser en indikator på at du utvikler deg selv og indikatorer på at du lever!! Alle utfordringer er livets måte å gi deg muligheter til å vokse på 🙂
      “Umulig er bare et stort ord som brukes av små menn som heller vil leve i den verdenen de er født inn i, enn å bruke sin kraft til å forandre den. Umulig er ikke et faktum, det er en mening. Umulig er ikke en konstatering, det er en utfordring. Umulig er potensial. Umulig er midlertidig. Umulig er ingenting.” – Muhammad Ali

    11. Det som motiverer meg mest er å fokusere på hva jeg har fått til framfor hva jeg ikke kan/har fått til 🙂 Takk for en kjempe fin og motiverende blogg 🙂

    12. Jeg må bare begynne med å si at jeg elsker bloggen din og har lest den hver dag over en veldig lang periode. Dette er første gang jeg kommenterer, men vil bare gi skryt til deg som blogger og menneske. Synes det er et så stort press på kropp og mestring innen trening og for lite fokus på de helsemessige og mentale fordelene ved trening. Dette synes jeg du er flink til å få frem; det er viktig å lytte til kroppen og være fornøyd med den man er!
      Når det kommer til motivasjon angående trening så er det klart at progresjon er kjempe motiverende, men for min del er overskudd, endorfiner og den gode følelsen etter en treningsøkt den store drivkraften for å komme meg på trening neste dag; fordi jeg vet at jeg blir så mye mer positiv og får mer energi etter en økt 🙂
      Ønsker ikke å vinne premien, men ville bare takke for en fin blogg!

    13. Mitt beste motivasjonstips er å henge en liste på kjøleskapet hvis du fyller i månedens trening. Da er der lett å se framgang og hva man faktisk har gjort (hvis flink man er).
      Jeg pleier også å gi terningkast på hvor motivert jeg er før en økt og hvor deilig det er etterpå. Da er det lett å se hvor mye bedre kroppen som regel har det og bruke det som motivasjon når jeg ikke er så sugen..

    14. mitt beste tips er å tenke på hvor langt jeg har kommet. og å ha det som coach. du er best =)=)

    15. Siden er likt og delt på FB 😉
      En av mine motivasjonen er å NOTERE ned fremgang og utvikling av mine mål, både store og små delmål. Det gjør meg mer bevist på at det skjer en endring, og mulighet for evtkorrigering underveis blir lettere å gjøre. Selvom ting kan ta tid før man selv ser en endring, er det utrolig hvor “stor” endring man egentlig kan får/fått når man ser tilbake på bilder, målinger og notater man har gjort underveis med kost og trening. Det gir meg en boots, motivasjon og energi på de dager jeg blir lei. Så løfter notat boka mi, min motivasjon 10 hakk opp ++

    16. Det er mye som motiverer meg! Først og fremst den lykkefølelsen som trening gir meg. Det er ikke noe ork, det gir meg bare enda mer energi i en travel hverdag. Jeg tenker også på viktigheten av å ta vare på kroppen, den skal jo helst fungere i mange år til! Og jeg vil holde den sunn og frisk så lenge jeg kan ☺ Og selvfølgelig, vi kommer ikke unna det: Fremgang! Å se musklene vokse, å merke at du klarer mer på hver intervalløkt, å kjenne at du klarer å løfte noen kilo mer denne gangen. Det gjør alt enda mer verdt det!

    17. Det er veldig mye som motiverer egentlig. Å se fremgang i meg selv er kanskje noe av det som står sterkest akkurat nå, ettersom jeg forøker å gå opp i vekt og jeg faktisk ser fremgang på kroppen og på hvor tungt jeg klarer å trene!
      I tillegg har jeg endelig, etter 1,5 år med ukentlig kiropraktor + massør/fysio beandlinger blitt friskmeldt – på grunn av riktig trening – og det motiverer meg virkelig til å fortsette! For et år siden kunne jeg ikke gape over en spiseskje engang fordi kjeven var så stiv, og jeg kunne ikke sitte over lenge perioder fordi ryggen var så vond. Nå føles kroppen bedre enn jeg kan huske den har gjort noen sinne!

    18. For en gøy konkurranse! Jeg har ikke så mange motivasjonsquotes men jeg liker å si til meg selv at “man aldri angrer på økt – kun de man ikke gikk på” 🙂 man skulle tro at jeg presser meg noe hinsidiges fordi det MÅ trenes, uansett hva man føler(!), men liker den fordi den passer så fint de dagene jeg ikke er motivert å gå. For selv om økten er rævva, bare vare 20 min, eller alle følelser er imot – så er en økt en økt 🙂 og det er helt ok det også!
      Annet som motiverer meg personlig er at jeg har snudd trening fra tvang, til lybetont, mer variert og morsom meg-tid 🙂 igjen, ma kan ha en kongeøkt eller en looser økt – men så lenge jeg har bevege kroppen får jeg energi og tenker “så fantastisk dette er for kroppen min!”
      Så er digg mat av alle regnbuens farger en fryd for munn og sinn etter god økt 😉 (uansett egentlig).

    19. En av mine inspirasjoner for motivasjon er å lese gode sitater 🙂 En av mine favoritter er dette: “Mennesket blir ofte det de tror de er. Viss jeg tror jeg ikke kan gjøre noe, er jeg ikke i stand til å gjøre det. Når jeg tror jeg kan det, får jeg evnen til å gjøre det, selv om jeg i utgangspunktet ikke hadde denne evnen” ? Mahatma Gandhi! <3
      Hadde følt meg som "verdens" lykkeligeste om jeg blir den heldige, da jeg blir 25 år den 10 februar 😀 Drømmegaven spør du meg!

    20. Min motivasjon kommer fra, og dette kan vel høres litt drastisk ut, at vi alle skal dø en dag. Med denne tanken mener jeg at man må bruke de sjansene man har, uansett forusetninger. Gå ikke rundt og vær misfornøyd, for i de aller fleste tilfeller (i alle fall her til lands) så kan man gjøre noe med det. Enten om det gjelder jobb, skole, venner, fritid, trening osv. Trives man ikke med jobben sin, bytt! Skulle man gjerne hatt bedre karakterer på skolen, jobb for det! Har du noe uoppgjort med en venn, fiks det! Og ikke minst; er man misfornøyd med magefettet; få det vekk da vel! Det kreves hardt arbeid, men ALLE kan hvis en bare VIL.
      Dette er nok det viktigste livet har lært meg så langt, GRIP DAGEN. Klisjé? Ja, kanskje det – men du verden så sant. Livet er for kort til å gå rundt å sutre, gjør det beste ut av alt 🙂

    21. Oi, for en hærlig give away;-)
      Etter ett par år med endring av kosthold og trening har jeg gått ned 20 kg. Det i seg selv er en kjempemotivasjon for å fortsette med det. Har ikke tenkt å gå ned mer i vekt og det ser ut til at kroppen har selv stanset opp og stabilisert seg. At jeg i det hele og det store klarer å holde meg på det samme nivået er noe som inspirerer meg hver eneste dag.
      Mye mental trening gir meg “boost” til å holde på: sette realistiske mål og snakke “pent” med meg selv. Det er motiverende i seg selv å høre den indre stemmen si til meg at jeg må stå på, dette klarer du – man får en indre glede ved å oppnå nye mål, glede ved trening og ikke minst glede ved ett godt og sunt kosthold.
      Blogger, som denne, motiverer meg mye, mange gode oppskrifter på MAT og livet. Alt er ikke rosenrødt for alle, som det kan se ut. Derfor er det fint å lese i din ærlige blogg.
      Uansett: lykke til alle sammen 🙂

    22. Motivasjonen kommer innenifra, og uten den indre motivasjonen og drivkraften til å holde på med noe, er det lett å falle ifra. Det gjelder å finne ut hvorfor du akkurat vi en bestemt ting mye nok! Uansett hvor mange en har rundt seg for å fortelle hva som er bra og ikke, så er det til syvende og sist DU SELV som må ville noe sterkt nok 🙂 Skriv gjerne ned for deg selv på et stort ark, klart, tydelig og ærlig om hvorfor du vil oppnå resultat, og heng det gjerne opp ved senga eller liknende 😀

    23. Oi oi, for en herlig give away!!=)
      Pain is temporary.
      It may last a minute, or an hour,
      or a day, or a year.
      But eventually it will subside
      and something else will take its place.
      If I quit, however, it lasts forever..
      Gjelder vel både trening og livet generelt.. =)
      Ellers er vel den störste motivasjonen å se resultater av det man
      jobber for og imot!

    24. Hei ! fant egentlig ikke en passende plass å skrive dette (har du ikke no kontakt meg/mail ellerno sånt?), så jeg skriver det her. Du har en kjempefin blogg, og jeg blir veldig inspirert! men det er så mye kompliserte ting og tang at jeg ikke veit hvor jeg skal starte med en oppskrift. gikk inn på bloggen nå for å se etter en kake/muffins/søtsakoppskrift med stevia i, for det har kjæresten min anskaffet. vil teste det, har trua! men så ser det ut som du heller bruker sukrin, eller en kombinasjon av sukrin og stevia? er ikke sukrin også dårlig for kroppen, kreftfremkallende osv? kan ikke så mye om temaet, men mener å ha lest det. hadde vært kjempefint om du kan forklare litt om saken, evnt. slenge på en god oppskrift som helst er uten sukrin:D ?

    25. Mye som er motiverende, alt fra nye treningsklær til nye retter man kan lage. Men min hovedmotivaskon er å bli frisk fra anoreksi

    26. Mitt motivasjonstips:
      Fremgang er selvsagt alltid motiverende! Men det kan være vanskelig å motivere seg i hverdagene for å oppnå denne fremgangen. Mitt tips da å finne et bilde av hvordan man ønsker å bli (se ut) med treningen sin, og å sette seg delmål. For hvert delmål man oppnår så kan man belønne seg selv. Enten ved å ta en spadag, eller kjøpe seg et nytt klesplagg (Nye treningsklær er jo alltid moro!) På denne måten blir det små doser med motivasjon underveis, og når da man ser fremgangen blir man virkelig motivert 🙂
      Vil bare også si at du er en utrolig motiverende person du også Kristine, og har fulgt bloggen din lenge!

    27. Største motivasjonstips: Snakk til deg selv som din beste vennine og hei på deg selv når du er langt nede – og se målet ditt for deg når det er tungt på trening!
      Krysser fingrene! Har likt FB-siden. Jeg må også si at jeg synes du har en super blogg og du er veldig flink å lage mat 🙂

    28. Hei! For en utrolig flott premie :))
      Den største motivasjonen er å se sin egen fremgang. Derfor er det viktig å loggføre treningen og fremgangen din slik at en enkelt kan se forbedringer.
      Det er også en veldig god motivasjon å lese bloggen din, den gir meg så utrolig masse.
      Ha en fantastisk mandag :))

    29. Den beste motivasjonen min er å kunne se forandringer på kroppen i speilet på seg selv og det å kunne plutselig øke på vektene på styrketrening! 🙂 Synes det er motiverende å se andre trene med mye vekter under styrketrening, for det motiverer meg til å bli like sterke som dem 🙂

    30. Min største motivasjon er å visualisere meg selv i fremtiden, med god helse og en sunn, formfull og frisk kropp uten alt det overflødige. Jeg er ett skritt nærmere for hver dag med sunn, næringsrik mat og tung styrketrening. Elsker progresjonen! Skulle likt å vært med på denne messa 😀

    31. Hei!
      Har nå gått ned 11 kg på 2 mnd med hard trening og riktig kosthold! Det som har motivert meg mest gjennom denne perioden er bilder fra weheartit og fremgangsbilder av meg selv. Det å kunne presse seg litt lengre en forrige treningsøkt har også motivert meg, å hele tiden overgå deg selv er en fantastisk følelse! Er ganske mye som motiverer meg, og nye freshe treningsklær slå heller aldri feil. Hilsen sprek og glad jente!

    32. Ragnhild:
      Nei, Hei Ragnhild og takk for sist 🙂
      Selvfølgelig husker jeg deg…og alle bh’ene selvfølgelig 😉
      Jeg skal hilse masse tilbake fra PØ.
      Ha en super dag du også og en herlig uke 🙂

    33. Alle sunne, spreke og positive mennesker rundt meg er aboslutt min størte motivasjon 🙂 Jeg blir særlig motivert når jeg går inn på treningssenteret og blir møtt av så mye folk, mennesker i alle aldre og størrelser. Alle kan hvis de bare vil! .. og det betyr at jeg også kan 🙂

    34. Hei Kristine!
      For en fin blogg du har 🙂
      Jeg spiser low FODMAP pga. IBS og kan fint bruke noen av dine oppskrifter med litt modifikasjoner. Syns det er ekstra gøy når du har iHerb-anbefalinger/tips.
      Ha en strålende dag!
      Hilsen Ragnhild
      (hils PØ også, du husker meg kanskje fra julebordet på Egge)

    35. Min beste motivasjon til meg selv er å se fremgangen min. At alt jeg gjør hjelper! Når jeg
      sammenligner bilder fra 3 mnd tilbake og bilder fra nå. Det er så utrolig gøy og motiverer
      meg masse!
      Min andre motivasjon er det målet jeg har satt meg. Nemlig stille i fitness en dag i fremtiden!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg