SUPER MANDAG

I dag har jeg rett og slett følt meg helt super!
For all del, jeg skal ikke nekte for at jeg er noe redusert, men tatt omstendighetene i betraktning, føler jeg meg fantastisk.
Faktisk så bra at jeg måtte ta en liten tur på trening!
Så lenge jeg virkelig har overskudd, ikke presser meg hardt under økten og passer på å få ekstra hvile i etterkant, kan jeg være aktiv. Jippi!
Det ble en herlig fullkroppsøkt.
Selv om jeg løftet halvparten av den vekten jeg vanligvis gjør, sier jeg meg veldig fornøyd. Jeg trente tross alt! :grin:

Økten så slik ut:
– Frontbøy
3 sett * 10 repetisjoner
supersett med
– Strak markløft med manualer
3 sett * 10 repetisjoner
– Enarms roing
3 sett * 12 repetisjoner
supersett med
– Fronthev med vektskive
3 sett * 10 repetisjoner
– Leg extension
2 sett * 10 repetisjoner
supersett med
– Leg curl
2 sett * 12 repetisjoner
– Bredt nedtrekk
2 sett * 10 repetisjoner


Etter trening er det viktig å fylle på med riktig næring slik at kroppen får restituert seg best mulig.
Jeg passer alltid på å få i meg et måltid senest en time etter at treningsøkten er ferdig.
I det siste har jeg hatt dilla på smoothies etter trening, uavhengig om det er etter yoga, styrketrening eller annen aktivitet.
Nå har jeg akkurat kost meg med denne herlige supersmoothien. Full av sunne fettsyrer, karbohydrater og proteiner.
Jeg vet at smoothien muligens ser noe uappetittlig ut. Det er fordi den også inneholder grønnsaker, som gjør at den blir gursegrønn i fargen. Jeg kan likevel love at denne vil falle i smak. Selv PØ, som fikk smake en liten slurk, synes smoothien var fantastisk!
I tillegg ble det masse deilig frukt; sharon, appelsin, vannmelon og druer.

Supersmoothie

3 dl kokosmelk
bruk helst en økologisk full-fett variant, eventuelt bytt ut med melk
1 dl spinat
1/3 agurk
1 brokkolistilk, ca 100 g
100 g blåbær, gjerne frosne
1 banan, gjerne frossen
2 dl ananas
20 g jordbærprotein

Ha kokosmelk, spinat, agurk og brokkoli i en blender.
Når du bruker harde grønnsaker som brokkoli er det viktig at du bruker en høyhastighetsblender.
Jeg bruker som alltid min RAWblender – elsker den
Ha så i bær, frukt og proteinpulver.
Kjør i omtrent 20 sekunder til en jevn og deilig smoothie.
Server og nyt.

Det er forresten kampanje på MyoProtein akkurat nå med tilbud på 3 kilosdunken i både smaken mocca (min store favoritt gjennom tidene), jordbær og sjoko-peanøtt.
Da lønner det seg å slå til!

 
Ha en aldeles herlig mandag videre.
Dette blir en fantastisk uke dere  :grin: You better believe it!

Kristine 

21 kommentarer

Siste innlegg