OPPGJØR

Til nå har jeg brukt mye energi på å skamme meg over at jeg er der jeg er i dag.
Jeg har synes det er vanskelig å stå for den jeg er og den rollen jeg har, samtidig som jeg er syk.
Nå har det seg slik at jeg har en infeksjon som har gjort at kroppen har sagt stopp på mange plan.
Hvordan skal jeg kunne motivere og engasjere, hovedsakelig som personlig trener, kostholdsveileder og coach, men også som blogger, om jeg selv ikke kan trene?
Jeg har følt at det blir en løgn når jeg skal lære andre hva de skal gjøre, men ikke kan gjøre det samme selv.

Det er på tide at jeg tar et oppgjør med denne negative spiralen. En ting er helt sikkert – jeg blir i hvert fall ikke bedre av å tenke slik!

En god helse handler ikke bare om kropp, trening og kosthold. Det handler vel så mye om det psykiske. Du må ha en god mental helse for å ha det bra med deg selv og livet.
Ja, jeg må legge vekk treningen en liten periode, men jeg gir ikke opp av den grunn. Kostholdet og det psykiske er fortsatt med meg, og det nekter jeg å gi fra meg!

Den dag i dag har jeg innsett at jeg ikke kan bruke energien min på å skamme meg over å være syk.
Det blir en negativ spiral som neppe vil gjøre meg frisk fortere, snarere tvert imot!
Jeg aksepterer at jeg er bra nok, med de feil og mangler jeg har.

“Vi er alle mennesker.
Vi gjør alle feil.
Likevel er det alltid mulig å gjøre noe med en vanskelig situasjon”.
Ukjent.

I dag fikk jeg inn en liten gåtur
Det gjorde meg glad og fikk frem smilet!
Selv om det er langt fra slik jeg vanligvis trener, den var både rolig og kort, så er jeg fornøyd med min egen innsats. Jeg fikk til litt og det er bra nok!

Uansett hvor dårlig dagen, uken eller måneden er; aldri glem at du er bra som den du er.
Det er ikke ytre ting som definerer hvem du er og hva du er. Det er deg som person og din personlighet som gjør det unik og enestående.
Ta vare på deg selv og sett pris på deg selv.

Kristine ♥  

32 kommentarer
    1. Jeg vil si hjertelig tusen takk for alle de fantastiske kommentarene dere.
      Det kom faktisk en tår når jeg leste dem alle sammen. Du har ingen anelse om hvor mye noen små ord kan bety.
      Hjertelig tusen takk og en stor og god klem til dere alle sammen <3

    2. anonym:
      Om du er vant til å spise lite karbohydrater og så spiser mer karbohydrater (Brød er karbohydrater), vil kroppen holde mer vann. Dette kan ta alt fra 1 til 5 uker, før det normaliserer seg.

    3. Amalie:
      Det høres ut som om du spiser veldig lite i ukedagene. Det er ingen vits i å sulte seg i ukedagene, for å kunne nyte helgens godsaker. Det kan du gjøre uansett.
      Det er vanskelig å si hva som fungerer for deg når ikke vet noe om deg.

    4. åh, jeg skjønner så godt hva du mener. Har vært i helt samme situasjon selv. Her er det viktig å tenke at alt til sin tid her i livet…. !! ikke vær i fremtiden, ikke vær i fortiden, for det passer ikke til din situasjon her og nå:) Du er der du skal være til enhver tid i livet. Tenk det. noe så flott. Da trenger du ikke å bekymre deg for hva du burde gjort og hva du skulle gjort eller hva du har gjort før. Uansett så er bloggen din helt fantastisk og om du trener selv eller ikke bryr ikke meg i alle fall. jeg elsker å lese bloggen din. Bare elsker det!!!! Ha en flott dag…. KLEEEEM

    5. Dette er en så riktig og viktig tankegang, og det er mer en nok motiverende for meg! At du ikke har mulighet til å trene akkurat nå, det har faktisk INGENTING å si! At du holder frem, at du viser denne siden av livet også gjør deg til den perfekte coach og personlige trener! Du er MER enn god nok Kristine! Hurra for deg, og lykke til med mentaltrening! Den må viiiirkelig trenes nå! 😀

    6. Det er sjelden jeg kommenterer men nå måtte jeg 🙂 du er en inspirasjon og et forbilde for mange fordi du først og fremst er deg selv og er ÆRLIG! Det krever mot å kunne inrømme at man ikke klarer alt eller at kropp (og hode) ikke henger med alltid. Godt å lese om gleder og frustrasjoner i hverdagen slik som et liv er! Det er ikke alltid at ting går slik man vil (det vet jeg bedre enn noen) 😉 Det er en kunst å ta vare på kroppen – det er ikke EN fasit! du er flink 🙂 Smil og stå på videre 🙂

    7. Selv om du ikke kan trene som du råder andre til gjør ikke det deg til en hykler. Du vet selv at du mer enn alt vil trene, at du ikke er lat, men at kroppen sier stopp. Det hadde vært verre om du trossa kroppens signaler og kjørte deg i senk, når du gang på gang har inspirert andre her til å lytte til kroppen. Det er mer inspirerende å lese motiverende, ærlige og gode innlegg, enn det er å lese lista over hvilke øvelser du har fått tatt i dag. Du har en kunnskap, motivasjon og glede som du kan dele med andre, og den er gull verdt! Håper du blir bedre, men frem til det – ikke skam deg, vær deg selv – det er den Kristine vi liker 🙂

    8. blir så glad av å lese bloggen din! du er virkelig en motivator igjennom bloggen din,
      og jeg er helt enig i at du skal ut av den vonde spiralen og tilbake til det positive.
      du kan jo ikke noe for at du er syk, og du er minst like motiverende på bloggen likevel 🙂
      Stå på, du motiverer virkelig alle oss som leser bloggen din <3

    9. Litt er absolutt bedre enn ingenting. Veit sjølv kor fryktelig kjedelig det er når kroppen nekta deg å gjer ting du sjølv har lyst til å ha energi til. Håpe du føle deg bra om ikkje så lenge!

    10. Du er jo kostholdekspert – om jeg spiser en god del under dagligbehov i ukedagene, for så å unne meg det jeg vil i helgene (fredag & lørdag) vil det være gunstig? Jeg er ikke på slankekur. La oss si at i uken spiser jeg 2-4 riskaker til frokost, lunsj & kvelds (med pålegg), vanlig middag, . Evt salat/havregrøt/grønnsaker og mager kesam dip/fruktsalat/toast til et av måltidene. Riskakene er ikke pga dens lave kaloriinnhold, men fordi jeg eeeelsker dem! Og jeg finner dem ekstremt mettende og det over tid. Dog jeg har hørt at det faktisk er fetende pga dens høye karbohydratnivå? Eller mulig det er det at den kan virke søttriggende for enkelte. Jeg velger å gå for kalori ut og inn.
      Også ja, i helgene : er ikke alltid jeg er våken til frokost, evt frokost/lunsj: 2 skiver med pålegg(mulig speilegg på ene)/1/2 big bite/frokostrundstykke med ost og skinke/salat/baguette el. (Ikke alltid jeg spiser før middag heller..) middag: typisk helgemat (taco/lasagne/pizza enten hjemmelaget eller kjøpt)/kebab/hamburger/pizzabaguetter eller vanlig middag) også helgeJunk : en pose m risbrød og/eller smash/og eller Smågodt/og eller stor sjokoladeplate/og eller en pose med giffler/og eller en pose med chips/og eller en pakke med kjeks/og eller en boks med dream is.
      Altså minst 2-3 ting på snopelisten. (fordelt på en helg). Er det ok? Eller vil det ha innvirkning på vekten og fucke forbrenningen?

    11. Dette trengte jeg nå! Tusen takk! 🙂
      Glem ikke at du inspirerer og gleder leserne dine akkurat som du er 🙂
      god bedring! Du er så fin! 🙂

    12. Kjære gode deg, Kristine! Dette er grunnen til at du er min store inspirasjon, du er så real og ærlig med oss lesere, og det setter hvertfall jeg utrolig stor pris på. Ta vare på deg selv! Det er så viktig å sette av litt tid til seg selv innimellom, selv om det er vanskelig?
      Og til slutt; tusen takk for at du er du, Kristine. Vi skulle hatt flere mennesker som deg her i verden 🙂

    13. Masse god bedring,flinke du!! Jeg er like hard mot meg selv,har slitt med migrene OG magevirus i flere dager nå,og tenker bare på hvor mye muskler jeg mister og hvor hardt det blir å ta igjen. Istedet for å fokusere på det positive jeg har gjort idag,nemlig kommet meg på forelesning OG gått en tur! TAKK for at du hjalp meg å snu tankene 😀

    14. Tusen takk for slike innlegg !:) Når motivasjonen eller humøret er på bånn, så stikker jeg innom bloggen din, og tankene snur seg om til det positive hver gang! Blitt en vane å lese bloggen din hver eneste dag. Du gir så mye inspirasjon, glede og lykke !:-D

    15. Hei! Jeg har et spørsmål… I det siste har jeg gått opp veldig mange kilo. jeg har gått opp fire kilo siden desember. Jeg spiser sunt, men jeg har økt mengden mat littegranne. Ikke noe drastisk, men mer enn jeg gjorde tidligere… (Spiste én brødskive til frokost og én til lunsj og én til kvelds + litt middag. Fant ut at jeg behøvde mer) Jeg trener omtrent hver dag, men ikke for å bygge muskler. Kan du skjønne hvorfor jeg har opplevd en så kraftig vektøkning?

    16. Det viser stor viljestyrke bare det å lytte til egen kropp og kjenne egne begrensinger samtidig som en holder motet oppe og gjør det beste ut av det 🙂 Det kaller jeg inspirasjon og viser at du er ei sterk jente Kristine :)! Jeg er en hyppig følger av bloggen din og synes den er til stor inspirasjon:)

    17. Hei Kristine,
      Du har så rett i det du skriver. Ta vare på deg selv, du er så alt for flink og inspirerende for oss lesere til at du kan skamme deg over at du er blitt syk.
      Du motiverer meg selv om du ikke har mulighet til å trene. Dine personlige innlegg, om både kosthold, tips, positivitet og gode ord setter jeg utrolig pris på. Fortsett å vær deg selv, du er så flott 🙂

    18. Du motiverer og engasjerer minst like mye som ellers, Kristine, ikke vær redd for det! Selv om de fleste innerst inne vet det du sier om selvfølelse og egenverdi, er det mange, meg selv inkludert, som nok glemmer litt av det innimellom. Derfor er så deilig å klikke seg inn her hos deg og få dagens dose godord. Jeg håper du fortsetter slik og ikke minst blir helt frisk snart slik at du kan kose deg på trening igjen. Ha en fortsatt fin kveld 🙂

    19. You are the strongest person i know about! And it is still possible to motivate others although you must take a little break from trening! You motivate me everyday to be more postivie and smile more! I am so glad I met you!

    20. Hei Kristine!
      Du er utrolig inspirerende og virker som en fin person.
      Vil anbefale deg å lese “how to stop worrying and start living” av Dale Carnegie.
      Klem

    21. Du er en utrolig flott jente Kristine ! Uansett hvor mye du trener, hvor tungt du løfter eller hv du spiser. Du er så bra ved å være akkurat DU:)

    22. Du inspirerer i hvert fall meg til å holde motet oppe. Sliter med skader, både i armene og beina, og har hatt ikke fått trent styrke på flere måneder. Merker at det sliter veldig på psyken.. Savner å kunne koble ut med en skikkelig god styrkeøkt.
      Ha en super kveld, fine du 🙂

    23. Synes du inspirerer like mye uansett, så det synes jeg absolutt ikke at du skal føle på 🙂
      Super blogg!

    24. Det innlegget traff meg skikkelig!! TAKK for at du skrev akkurat det i dag 🙂

    25. Men kjære lille gode deg. Det du skriver her er helt riktig – du må ikke ha dårlig samvittighet for dette. Du kan absolutt ingenting for at du er syk – alle blir syke. Og ingen av oss er superhelter.
      Det det derimot finnes, det er hverdagshelter, og du er absolutt en av dem.
      Jeg har fulgt bloggen din siden du startet opp nå, og du er en helt utrolig inspirerende og god ung dame – og det er ikke bare bloggingen om trening og mat som gjør at jeg synes det. Det er hele den “ståpå”-viljen du har, samtidig som at du er flink til å la kroppen hvile når den må det.
      Du har en balanse mellom trening, hverdag og kos som er sunn og god.
      Jeg hadde tatt kost/treningsråd fra deg om du så hadde vært sengeliggende syk.
      Ta det med ro, Kristine. Ingen av vi som følger deg daglig tenker noe mindre om deg selv om du er syk og ikke selv kan trene like mye som du ønsker. Dersom noen har ytret noe annet har de ikke peiling. Du er best! Bruk tid og energi på å bli frisk, ikke bekymre deg om hva andre uvitende tenker 🙂 Stå på videre, søte! <3

    26. Synes du er utrolig inspirerende! Kudos til deg Kristine, du er skikkelig flink 🙂
      Ps. så på en tidligere bloggpost at du hadde quinoa, hvor får jeg tak i det? Finner det ingen steder 🙁

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg