BLONDIE KULER


I går hadde jeg bakedag med kjære Frida.
Vi laget blant annet disse rå blondie kulene.
Blodnie er rett og slett en hvit brownies. Her har jeg tatt en av mine favoritt godteribiter, nemlig brownie babies, og gjort dem hvite.
Fantastisk godt!
Disse forsvant fort. Faktisk så fort at jeg vurderer å lage en ny runde i dag.
Dette er supergodt, som både smaker godt og gjør godt for kroppen!
I hver bit finner du masse vitaminer, mineraler og antioksidanter.

Blondie kuler

1/4 dl kokosolje, Jarrow Formulas*
1/4 dl kokossmør, Artisana*
3 ss kakaosmør, Sunfood
1 dl cashewnøtter, Navitas Naturals
7 dl dadler, Bergin Fruit
1 ts vaniljepulver, Sunfood
Valgfritt: 1 ss yacon sirup, Amazon Therapeutics, eller 2 ts lucumapulver, Navitas Naturals

Bløtlegg gjerne cashewnøttene i minimum 1 time før bruk. Dette er ikke nødvendig. Ved å bløtlegge nøttene vil de blant annet bli lettere å fordøye, samtidig som vi lettere kan ta opp næringsstoffene.
Smelt kokosolje / kokosmsmør og kakaosmør over vannbad.
Ha alle ingrediensene i en foodprosessor eller blender og kjør til en jevn masse.
Rull til kuler.
Rull gjerne kulene i rått kakaopulver for en ekstra god smak.

*Du kan bare bruke kokosolje eller bare bruke kokossmør. Da kokossmør er søtere enn kokosolje, trenger du da ikke tilsette ekstra søtning som yacon sirup eller lucuma. Bruker du derimot bare kokosolje, vil jeg anbefale at du tilsetter ekstra søtning.


Alle ingrediensene har jeg kjøpt på iHerb. Der koster de omtrent en tredel av hva de gjør i Norge. Bruker du koden OKE701 får du i tillegg 5 – 10 $ i rabatt. 

I dag er det kose- og avslappingssøndag med samboeren.
Jeg elsker late søndager!
Da er det bare å senke skuldrene og nyte dagen  :grin:
Ha en herlig søndag.

Kristine

8 kommentarer
    1. Jeg har laget brownie kulene dine og de er kjempe gode. Nå må jeg prøve disse også:-)

    2. Mette:
      Jeg har akkurat lagt i bløt nøtter, så det blir en ny rund i dag 😉
      Jeg har linket til produktene nå 🙂

    3. Det så helt utrolig godt ut!! *sikle* 😀
      Kunne du ha linket til produktene? Du har nok gjort det en million ganger før,
      men jeg har ikke fått vært inne på iherb å kjøpe akkurat disse produktene. Tenkte å ha
      en ny runde med iherb idag 😀 mihii

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg