EAT A RAINBOW


Jeg har akkurat vært i butikken å handlet masse godsaker.
Jeg elsker frukt og grønt og jeg elsker farger!
Dette kom jeg hjem med i dag:
– Enoki sopp
– Mini aubergine
– Aubergine
– Squash
– Ananas
– Sharon
– Eple
– Kiwi
– Pasjonsfrukt
– Gul paprika
– Lilla søtpotet
– Grønn paprika
– Appelsiner
– Plommer
– Cherrytomater
– Brokkoli
– Romanosalat
– Østerssopp
– Pesto

Forskning viser at et høyt inntak av frukt og grønnsaker reduserer risikoen for mange sykdommer, blant annet flere typer kreft, hjerte- og karsykdommer, høyt blodtrykk og diabetes.
Disse fargerike matvarene inneholder en rekke helsebringende stoffer, blant annet fiber, vitaminer, mineraler og antioksidanter. Spis alle regnbuens farger, så er du sikker på at du får i deg et stort spekter av næringsstoffer.
Det finnes så enormt mange frukt- og grønnsakstyper på markedet og vi kan med fordel øke inntaket vårt.
Prøv noe nytt og spennende neste gang du er i butikken. Kanskje finner du en ny favoritt :grin:

Kristine

18 kommentarer
    1. Marita:
      Jeg spiser veldig mye frukt, så her forsvinner de raskt.
      Tipset blir jo eventuelt å kun kjøpe litt av gangen og heller gå oftere på butikken. Og å alltid vita hva du har i kjøleskapet og bruke det isteden for å kjøpe noe annet.

    2. Hei Kristine! Har du en favoritt-innvandrerbutikk i Oslo? Jeg liker den store ved Nybrua i Storgata, de har enormt utvalg, men ofte er mye av ferskvarene av dårlig kvalitet. Har du tips? 😀

    3. Hei! Angående kondisjonstrening i forhold til å gå ned i fettprosent (trener mest styrke), er sykkel et bra alternativ eller er ellipse bedre? Har ikke mulighet til å løpe pga ødelagte bein..

    4. slik ser oftest mine innkjøp ut også:) den eneste ulempen er at enkelte ansatte må spørre: “hva heter denne!?” Forbløffende mange vet jo ikke en gang hva en søtpotet er

    5. Jeg er også kjempeglad i masse ulike typer frukt og grønt, men problemet mitt er at det er jo så dyrt! Jeg mener ikke at jeg kjøper junk istedetfor, men det blir heller til at jeg bare kjøper et par ulike ting istedetfor slik storshopping som du beskriver, Det blir jo fort gammelt, og jeg lager mat kun til meg selv, og da blir ikke alt spist opp i tide og jeg ender opp med å kaste masse mat.
      Har du samme problem? Hvordan løser du det i såfall?
      Fin blogg forresten! 🙂

    6. JA til masse masse farger!! Frukt og grønt er det beste som finnes, og jeg tror alle hadde hatt godt av å begynne å se på det som selve maten, og alt det andre som tilbehøret- isteden for motsatt!

    7. Her går det ned kilosvis i uka, å null problem med å få i meg 5omdagen hvertfall 😉 Elsker frukt og grønt, og elsker å prøve ut nye varianter!

    8. Elsker frukt og grønt! Det ser så deilig ut, og det gjør så utrolig godt for kroppen! 😀 Mange varer der jeg ikke engang har hørt om! Har vert flink og testet mange nye frukter, men grønnsaker er ikke like moro synes jeg.. haha!

    9. Det finnes ikke noe bedre enn å komme hjem med poser fulle av fargerike og sunne grønnsaker!
      Kos deg 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg