TRENINGSGLEDE

Jeg velger å tro at kommer noe godt ut av alle situasjoner.
Det å ha en infeksjon og være syk, har gjort at jeg har gått fra fra syv treningsøkter i uken, noen ganger mer, noen ganger mindre, til å ha en eller to treningsøkter i uken.
Til gjengled setter jeg nå utrolig mye mer pris på hver treningøkt.
Før var treningen en del av hverdagen, en vane, noe jeg automatisk gjorde. Jeg likte jo selvfølgelig å trene, men tenkte aldri over det.
Nå, som i dag, føles det ubeskrivelig fantastisk etter endt treningsøkt :mrgreen:
Jippi, jeg har trent. En stor rus!
Treningsgleden er der for fult hver gang jeg får gjennomført aktivitet.
Dette er desidert noe jeg skal ta med meg videre.
Det er viktig å stoppe opp, være i nuet og sette pris på det man har, ikke alltid bare streve etter fremtiden.
Jeg burde absolutt vært flinkere til å takke kroppen og helsen min for at den var så bra som den var.
I dag er jeg mer takknemlig for at jeg faktisk klarte å gjennomføre en treningsøkt med energi og glede, selv om det ikke var den beste eller den lengste.
Jeg er takknemlig for at kroppen sakte men sikkert kommer seg og den treningsgleden jeg føler. Takk.

Det ble altså en styrkeøkt i dag, en nok så god en faktisk!
– Markløft
3 sett * 6 repetisjoner
supersett med
– Bulgarsk utfall
3 sett * 8 repetisjoner
– Benkpress
2 sett * 8 repetisjoner
supersett med
– Benhev på benk
2 sett * 15 repetisjoner
– Stående roing
2 sett * 6 repetisjoner
supersett med
– Facepull
2 sett * 10 -12 repetisjoner


Etter endt treningsøkt var jeg så glad og overlykkelig at PØ lurte på hva som hadde skjedd da jeg kom inn døren hjemme!
Jeg feiret med en deilig ettertrenings-dessert.
Ja, i dag ble det dessert før middag! Har du lyst, har du lov.


Jeg tok en Questbar i browniesmak, delte den i biter og la den på en tallerken sammen med bananbiter.
Deretter knuste jeg over noen rå sjokolade cookies og hadde over litt økologisk yacon sirup.
Tilslutt gikk tallerkenen inn i mikroen på maks effekt omtrent et halvt minutt.
Resultatet er et nydelig, bløtt og søtt browniesjokolade-kaos.


Nå er det riktignok tid for middag.
Det ble en blanding av diverse restemat som måtte spises. Vi kaster ikke mat!
Indisk kyllingfilet, potetmos, salat og linser.
Fargerikt og veldig godt.


Kyllingfileten kokte jeg i en kjele med finhakket hvitløk og chili, tandorikrydder og buljong.
Jeg kokte like så godt en hel kilo kylling, da har jeg til flere måltider. Koketiden avhenger av størrelsen på filetene og hvor mange du har i kjelen. 15 -20 minutter burde holde.
Potetmosen lages av å koke poteter i cirka 25 minutter. Deretter skrelles de og moses med en klatt creme fraiche, eventuelt kesam.
Her er det også en god ide og lage en stor porsjon, slik at du har til i morgen.
Salaten består av spinat, plommetomater, gul paprika og linser.
Godt!

Ha en fortsatt god kveld :grin:

Kristine ♥ 

18 kommentarer
    1. Smulaa:
      Det var en fantastisk kommentar. Tusen hjertelig takk for at du tok deg tid til å legge igjen noen ord. Det betyr mye.
      Ha en super kveld 🙂

    2. Du er utrolig flink som klarer å være så positiv hele tiden!
      Jeg trenger ofte inspirasjon og motivasjon, og da tar jeg alltid turen innom
      bloggen din 🙂 Det virker som du har oppnådd utrolig mye, du burde være
      super-stolt av deg selv! Elsker bloggen din 🙂

    3. Hanne:
      Da høres det ut som om du er slank, men sunn og slank.
      Aldri la de rundt deg bestemme og mene hva du skal føle. Du er flott og mer enn god nok akkurat som den du er 🙂

    4. Linda Marie Stuhaug:
      Krysser fingrende for at jeg kanskje kan trene litt i dag også 😉
      Ha en super dag Linda 🙂

    5. Jeg blir så glad av å lese bloggen din, Kristine! Du gir meg masse inspirasjon til både trening&kosthold, og det er så herlig hvordan du skriver om å glede seg over trening og god helse. Hurra for deg!

    6. Takk for svar:-) Det var vel kanskje å ta i at jeg pleier å få sånne kommentarer, det er vel første gangen på et par år, og på den tiden var det nok kanskje ikke rart at folk hadde en mening. Jeg har hatt en spiseforstyrrelse for noen år tilbake, men er både erklært, og føler meg, helt frisk nå. Jeg er selvsagt veldig lett og bare 159cm høy, men og frisk, sterk og sprek. I motsetning til hva jeg var før. Kanskje derfor jeg tar meg ekstra nær av en sånn kommentar også. Det er lett å bli usikker på seg selv igjen når man får høre noe sånt!

    7. Amalie:
      Scampi er kjempe godt! Så deilig!

      Det var en veldig hyggelig tilbakemelding, tusen takk Amalie.

      Hva står det når du logger inn på iHerb. Har de sendt pakken din?
      Vanligvis kommer DHL bestillinger raskt. Senest en uke etterpå. De lever pakken på døren.

    8. Hanne:
      Det synes jeg var virkelig frekt!
      Det er vanskelig å uttale meg da jeg ikke har sett deg, det er forskjell på å være tynn og å være sykelig tynn (da blir man dratt i ansiktet og uthulet).
      Jeg har aldri fått slike kommentarer på trening, heller motsatt hvor jeg flere ganger har fått spørsmål om hvordan jeg klarer å løfte så mye og være så liten.
      Jeg synes du skal ta det til etterretning. Noen ganger ser man seg blind på seg selv og eventuelt spørre dine nærmeste hva de synes om vekten din. Uansett, er det hva du mener og føler som er det viktigste. Andre rundt deg vil alltid finne feil og mangler på en og hakke på en, men det er hva du føler om deg selv som er det viktigste. Ikke la noen styre selvfølelsen din 🙂

    9. Hei Kristine! Får du noen gang kommentarer på treningssenteret av andre som trener der på at du “løfter for mye” eller “belaster deg for mye” fordi du er så liten/tynn? Det gjør nemlig jeg, senest i dag av en mann som mente det ikke var RETT av meg å løfte 120kg i beinpress, siden jeg umulig kan være mer enn 45 kg. Han har ca rett i vekta; jeg veier 47 kg, men hva i all verden har han med det å gjøre?! Og hvem er han som kommer og forteller meg hva jeg kan og ikke kan? Vet ikke om jeg skal bli sint, lei meg, flau eller bare le av det. Er det virkelig sånn folk tenker om meg? Hva mener du om dette?

    10. Maten så helt nydelig ut! Her ble det scampiwok til middag 🙂
      Kjempeglad på dine vegner når det gjelder treningen, du er ei flott og sprudlende jente som virkelig har blitt mitt forbilde siden jeg oppdaget bloggen din for et drøyt år siden 🙂
      MEn en ting jeg lurer på: Jeg bestilte en pakke fra iHerb forrige torsdag på DHL (den for 8 dollar i frakt), også har den ikke kommet enda.. Trodde det bare skulle ta et par dager.. Men er det i så fall samme måte med hentelapp slik som det er når man bestiller med den billigste frakten?
      Ha en kjempefin dag videre!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg