LØSNINGEN

Da er vi i gang med en splitter ny uke. Velkommen skal du være uke åtte :grin:
Håper du har hatt en storartet dag så langt!

Jeg er omsider kommet meg hjem etter å ha vært hundepasser hos mamma i helgen. I morges gikk jeg min siste tur med Kasper-hunden.
Værer var på min side i dag. Solen skinte og fuglene kvitret. Ren vårstemning!
Jeg krysser fingrene for at været holder seg. Det er så utrolig deilig å gå ute når vinter møter vår. Det er både vakkert, fredfullt og energigivende.


Pannekakekokkelering.


Ettersom jeg har vært borte noen dager, var kjøleskapet ganske fargeløst og tomt.
Hva skal jeg ha til middag? Spurte magen min.
Med mandag, kjøttfri mandag, kunne jeg ikke bare ta opp noen frosne rester fra fryseren!
Løsningen ble pannekaker.
Løsninger er alltid pannekaker. Det passer til alle anledninger!
Tykke, saftige, proteinrike pannekaker.
Jeg puttet gresskarpure i pannekakene, da blir de ekstra saftige og gode. Denne fra iHerb brukte jeg.
Du kan erstatte gresskarpureen med most søtpotet eller most banan.

Pannekaker
Blir 8 pannekaker

Ca 120 g gresskarpure
2 egg
20 g havremel, eller annet mel
20 g kokosmel
20 g vaniljeprotein, eller mer mel
1 ta fiberhusk
1 ss sukringold, eller sukrin
1 ts kardemomme
1 ts kanel
1,5 dl melk

Bland gresskarpure med eggene.
Ha i resten av ingrediensene.
Stek pannekakene på middels varme i en panne omtrent to minutter på hver side.
Nytes som de er eller med noe godt.


Jeg toppet mine pannekaker med sjokoladekrem av kokosolje, kakaopulver, melk og stevia.
Så godt!

Ha en super mandag videre og en riktig bra uke åtte:grin:
Husk, det blir aldri bedre enn hva du gjør det til selv.

Kristine

24 kommentarer
    1. Tina:
      Kokosolje må alltid smeltes Tina. Den er hard ellers.
      Beklager om jeg har forklart dårlig. Det er supert med slike tilbakemeldinger slik at jeg får forbedret meg.
      Merkelig at du ikke har fått det til. Har du brukt andre merker på produktene?

    2. Huff, nå føler jeg meg litt teit, men jeg syns det er så vanskelig å skjønne om kokosoljen skal smeltes eller ikke? Fikk veldig lyst til å prøve meg på denne sjokoladetoppingen. Når du ikke skriver noe om at den skal smeltes, skal den som regel det eller ikke da? Fortsatt veldig ny med denne bakingen, hehe. Du legger ut så utrolig mye fristende! Kunne ønske jeg var litt flinkere. Selvom jeg følger oppskriftene nøyaktig så blir det som regel aldri som det skal. Enten blir det for rennende, eller for kompakt. Ikke bare bare:)

    3. Hege:
      Det er godt å ha en som heier på meg og en gulrot. Da er alt med en gang mye mer motiverende. Rart det der!
      Jeg er enig i at vekten ikke er det viktigste, men det kan være greit å ha et lite øye med den.
      Håper du får en super uke 🙂

    4. Linda Marie Stuhaug:
      Jeg slet med det også de første årene etter at jeg ble “frisk” fra spiseforstyrrelsen. Men kroppen fungerer mye bedre med god smøring. Godt du har fått hjelp. Håper du finner ut av det Linda 🙂 I og med at jeg har gått igjennom noe av det samme, er det bare å spørre om du lurer på noe 🙂

    5. likte det ærlige svare ditt kristine. all kredit for at du er den du er selv om du ikke er perfekt =)

    6. Hej søde Kristine!
      Meget inspirerende blog med gode og lækre opskrifter!
      Hvad synes du om 2xu tightsen? hvordan er de i størrelser? har du de i xs eller s eller tall s-modellen? bliver de varme at træne i? Overvejer at købe et par, da jeg synes de ser meget flotte ud!
      knus jessica

    7. Du klarer alt du vil, og godt at du har PØ på laget. Jeg er ikke fan av vekt og kilo som indikator for helse, men det henger likevel til en viss grad sammen når det dreier seg om ytterpunktene. Håper du får tilbake den gode energien og balansen i hverdagen. (Jeg siktet ikke til deg mht *hatergsonnahate*, men heller til de velmenende, men noe naive kommentarfelt-hylerne 🙂 Ha en god uke. <3

    8. Takk for svar, Kristine!
      Eg trur kroppen min har godt av meir fett, for eg ligger relativt lavt på fettinntaket daglig. Eg har litt fettfrykt som henger igjen fra ett par år tilbake, men eg er blitt betydelig flinkere å få inn meir fett i kosten likevell! Har snakka med ernæringsfysiolog og det går i samme som du skriver 🙂 Skal prøve meg fram og finne det rette for meg!

    9. Hege:
      Hei Hege.
      Så lenge kommentaren er saklig og argumentert, slik som din, så tenker jeg aldri *hatersgonnahate*. Jeg synes det er veldig flott med ærlige og gode tilbakemeldinger, både positive og negative. Det er den eneste måten jeg kan utvikle meg på og lære.
      Jeg gikk ned noen kilo i julen, ja. Sammen med at jeg offisielt ble syk, jeg synes virkelig det var vanskelig å ikke være den beste meg, kom mye stress, dårlig søvn og dårlig matlyst. Jeg ble heldigvis fort klar over det og fikk stoppet prosessen men jeg har ikke gått opp alle de kiloene enda, jeg mangler fortsatt et par kilo. Det er riktignok noe jeg ønsker og kommer til å fortsette å jobbe for. Jeg trives med best mer former og føler meg generelt for liten nå. Jeg og PØ har faktisk en deal gående. Hvis jeg klarer å legge på meg 3 kg (det var 4 fra 1 feb, nå er det 3 igjen) innen april, venter det en god og velfortjent premie. Alt blir mye enklere med en gulrot i siktet 😉
      Tusen takk for en god kommentar. Ha en god tirsdag 🙂

    10. Oh djises, det ser helt sykt godt ut! Og ikke minst med den kule sjokoladesausen!!
      Riktig god uke til deg også. <3

    11. Kanskje bare linsen som lyver, men på bildene fra de siste ukene har du sett så fryktelig liten og innhulet ut igjen 🙁 Jeg mener ikke å være slem eller starte et hylekor med *hatersgonnahate* og *så ufølsomt å si, det hadde du aldri sagt til en som var overvektig*. Jeg vil bare si at vi lesere ser deg, og ønsker deg alt godt. Jeg håper du har det bra om dagen, og at mangelen på trening ikke resulterer i kalorikutt og destruktive mønstre. Du har bare en helse, og kroppen din har vært i gjennom mye på dine unge år. Ta godt vare på deg selv – du kan jo alt i teorien, det ser jeg ut fra all den skriftelige visdommen du deler her på bloggen. (Og som sagt, kanskje er det bare kameravinkel, lys eller annet som gir dette inntrykket). God mandag til deg, h:)

    12. Ingrid:
      Både humøret og energien stiger i takt med at våren nærmer seg, ja. La det bli sommer 😉
      Ha en god natt Ingrid 🙂

    13. Linda Marie Stuhaug:
      Jeg spiser ikke helt glutenfritt nei. Magen min har blitt mye bedre etter at jeg økte fettinntaket. Da får tarmene sin næring samtidig som de blir “smurt”. Det kan være en god ide.
      Samtidig føre en matdagbok og se om det er noen sammenheng mellom det du reagerer på.
      Det er vanskelig å komme frem når det gjelder mageproblemer. Jeg har selv ikke helt funnet ut hva som fungerer hundre prosent. Si ifra om du kommer over en mirakel løsning 😉

    14. Anonym:
      Jeg slumpet litt, så jeg er ikke helt sikker. Tror det var cirka 2 ss kokosolje, 3 -4 ss melk, 3 ss kakapulver og en god dæsj stevia (kanskje 6 dråper?) 🙂

    15. Hvor mye hadde du av hver ingrediens i sjokoladekremen? 🙂 Så utrolig god ut.

    16. Luftige, nystekte, søte pannekaker er virkelig noke av det beste eg får! Såg ikkje feil ut med sjokoladetopping på det heile, perfekt Mandagsmiddag 🙂 Kan eg få spørre deg om noke – spiser du 100% glutenfritt kosthold? Pga. magetrøbbel? Eg sliter masse med det sjølv, og lurer på å kutte ut alt av gluten (speltlomper, sukk!!) for en periode for å prøve ut 🙂

    17. Så fantastisk fristende et pannekaketårn! Mm.. 🙂 Ønsker deg en super ukesstart og fine vårlige dager fremover! Er så godt med litt mildvær og små gløtt av sol, det gjør noe med humøret 🙂
      Klemmer!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg