MORGENSMOOTHIE


De morningen jeg er lat eller ikke spesielt sulten men trenger påfyll av energi, lager jeg en deilig smoothie.
Denne kremede sjokoladesmoothien har blitt min favoritt.
Smaken minner og sjokolade milkshake!
Her har du en kjempe god smoothie med masse sunn næring. Godt for både smaksløker og kroppen :grin:

Fantastisk sjokoladesmoothie
til en matglad mage

40 g sjokoladeprotein
1 stor fryst banan, ca 150 g
2 håndfull fryste bær, jeg brukte jordbær, ca 100 g
2 dl kokosvann, eventuelt vann eller melk
2 ss mandelsmør, eller annet nøttesmør ( kan sløyfes)
2 ss kakaopulver
1 dadel, kan sløyfes

Ha alle ingrediensene i en blender eller foodprosessor.
Jeg bruker min RAW blender – jeg er fortsatt like fornøyd!
Kjør til en jevn drikke.


Jeg topped med cashew clusters og kakaonibs.
Utrolig deilig!
Nå skal jeg komme meg avgårde til Klinikk for Alle.
Riktig god lillelørdag til deg :grin:

Kristine

21 kommentarer
    1. Jeg lurer bare på hvor du har fått tak i disse krusene, har lett lenge etter slike selv 🙂
      Det så fantastisk godt ut forresten, ha en fin dag søte deg 🙂

    2. Hedvig:
      Jeg er dessverre ikke sikker på om den er like høy. Den går riktignok under mitt kjøkkenskap.
      Jeg har ikke sett noen tester, men om du googler vil jeg tro du finner mange gode svar.
      Nå har jeg hatt denne omtrent et halvt år og er kjempe fornøyd. Det er virkelig en kraftig blender og et godt kjøp:)

    3. Mina:
      Om en ting er sunt eller ikke kommer ann på helheten i kostholdet ditt.
      Å gå for mais tortillas, spelt tortilla eller grove tortilla er et bedre alternativ 🙂

    4. Er det sunt med vanlig hvetetortillas til taco?
      Hva bør jeg evt. bytte det ut med?
      Er shell sunnere?

    5. Supergod! Laget akkurat en stor posjon 🙂 Hadde ikke dadler, i tillegg tok jeg litt lecithin oppi – gir ekstra kremete tekstur, og så sundt for kroppen! Takk for inspirasjon 🙂

    6. Åh, nam! Sjokolademilkshake er jo bare helt fantastisk! Og jammen om den du har kokkelert frem her så innbydende ut! 🙂 Takk for oppskrift! Ønsker deg en superflott onsdag, Kristine! 🙂

    7. Hei! Jeg bare lurer på den der blenderen, er den på høyde med de vanlige vitamixene? Altså at den er så høy at den ikke går under vanlige kjøkkenskap? Har du sett noen tester som sammenlikner denne med Vitamix og Blendtec? Gleder meg utrolig til å kjøpe meg en kraftig god blender!! Takk for masse god inspirasjon!:)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg