DØRSTOKKMILEN

I dag var det tung å komme seg på trening, dere!
Dørstokkmilen var lang. Jeg utsatte og utsatte treningsøkten. Måtte bare jobbe litt til, spise et måltid til, ta en telefon til, osv.
Til slutt måtte jeg bare stoppe meg selv – kom deg på trening Kristine! Nå! 
Og vet dere hva? Det føles jo så godt bare man kommer i gang. Ofte er det minuttene / timene før treningen som er de verste på slike dager, ikke selve treningsøkten. Slik var det i hvert fall for meg i dag.

Jeg følte meg veldig fornøyd når jeg hadde gjennomført styrkeøkten min :grin: Full av endorfiner og med et stort smil.

Ben og skuldre ble trent.
– Frontbøy
5 sett * 5 -6 repetisjoner
– Bulgarsk utfall
4 sett * 8 repetisjoner
– Leg extension
3 sett * 7 -8 repetisjoner
– Knebøy i kabel
2 sett * 16 -18 repetisjoner
– Skulderpress med manualer
4 sett * 6 repetisjoner
– Sidehev
3 sett * 8 – 9 repetisjoner

Jeg liker veldig godt å avslutte med et par sett med høy rep (over 12- 15 repetisjoner) med denne øvelsen, knebøy i kabel (video) for å tyne ut det siste bena.


Nå er det middagen som skal spises.
Eller rettere sagt; spises opp. Jeg er allerede i gang.
Thai laks og grønnsaker.
Klart på fem minutter!


Jeg bruker to panner, slik at jeg kan steke laksen og grønnsakene samtidig og bruker kortere tid.
Start med grønnsakene. Ha litt olje i en panne. Bruk en ostehøvel å skjær squash og gulrøtter i tynne strimler. Finhakk chili, hvitløk og ingefær og ha i pannen sammen med grønnsakene. Ha i vårløk i skiver og paprika i strimler. Når grønnsakene har stekt et par minutter, tilsetter du fish sauce, limesaft og bittelitt sukringold (eventuelt honning, kan sløyfes). Rør inn frisk koriander og gjerne også kikerter rett før servering.
Laksen steker du på middels varme i et par minutter på hver side. Press over limesaft mens den stekes.
Server.
Vips så har du et nydelig og sunt måltid!

Håper tirsdagen din har vært bra og at du overvant dørstokkmilen.
Ha en god kveld!

Kristine

18 kommentarer
    1. Pia:
      Jeg har fortsatt en infeksjon og antistoffer i blodet, ja, uten at legene helt forstår hvorfor.
      Vekten min er veldig fin og jeg synes at jeg passer meg selv godt 🙂

    2. Linn Therese:
      Hei hei Linn Therese.
      Jeg synes du har laget en utrolig vakker og sterk film. Du er en sterk person med masse erfaring. Du har kommet så langt og skal være stolt av deg.
      Jeg skal se om jeg får passet inn filmen inn i et av innleggene mine. God klem 🙂

    3. Flink du er! er helt enig med deg, det er tiden før treningen som er verst på slike dager! selve økten blir nesten alltid like kjekk 😀

    4. Jeg vet dette ikke har noenting med dette innlegget å gjøre, men jeg ønsker å fortelle deg hvor fantastisk jeg synes du er! Du er forbildet mitt innen bloggverdenen! Du er en så varm og jordnær person, og nettopp derfor tror jeg du er rett person å spørre i dette tilfellet her.
      Jeg vil nemlig informere deg om denne videoen jeg har laget. Jeg ønsker å få dem ut blant så mange så mulig, da jeg håper den kan hjelpe mennesker som ikke har det så bra. Siden du har en såpass stor blogg med så mange lesere daglig hadde jeg satt kjempe pris på om du ville delt videoen i et innlegg, slik at flere får hjelp av den.
      Jeg har selv vært der, så langt nede, og forteller om dette i videoen. Det er en video om min historie. Historien om angsten som er blitt en del av min hverdag. Er du langt nede selv, eller kjenner du noen som sliter, klikk på linken. Alt jeg ønsker er å hjelpe noen. Omså det kun er én person føler jeg at jeg har lykkes.
      http://www.vektlofterjenta.com/2014/03/04/angsten-som-er-blitt-en-del-av-min-hverdag-min-historie/

    5. Flink du er! Men er du fortsatt syk? Du blir jo bare tynnere og tynnere 🙁 Du må ikke påføre kroppen din flere skavanker nå. Trening er godt for både fysikk og psyken, men får du i deg nok næringsstoffer?

    6. Emilie&Linda:
      Man skal for all del droppe treningen av og til. Er man for eksempel veldig sliten, er det bedre med en hviledag.
      God kveld 🙂

    7. Linda Marie Stuhaug:
      For en sporty start på dagen da 🙂
      Høres ut som om du har hatt en fantastisk dag. Det er jo så gøy å være på kjøkkenet! Jeg har lyst til å joyne deg 😀

    8. Så deilig. Jeg skal på trening nå. Hadde egnetlig ikke så lyst, men tar meg en liten tur likevel 🙂

    9. Idag starta eg dagen med morgenkardio heime på ellipsemaskinen min – fordi eg har fri for første gang på lenge og hadde lyst å utnytte dagen fullt til baking og eksprimentering på kjøkkenet 🙂 Da var det greit å få unnagjort treninga før action, for det er vanskelig å stoppe når man først har starta, du kjenner deg kanskje igjen i i det … 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg