SJOKOBOLLER OG LØPETUR

Showet PØ og jeg var på i går, Dr. Bergland Og Den Alternative Medisin, gjorde at vi fikk trimmet lattermusklene!
Vi er begge to skeptikere, er opptatt av dokumentasjon og vitenskap, og kjente oss veldig igjen i en del av utsagnene.
Å ta en tur på Latter eller gjøre noe annet latterfylt, anbefales.
En god latter forlenger livet, vet dere!
Husk å smile og le.


Jeg har akkurat knasket i meg disse krispy sjokoladebollene.
Egentlig fant jeg frem en frukttallerken med sharon, eple og valnøtter, men jeg ville ha noe med sjokoladesmak også.
Da ble det hurtig lagde sjokoboller.
Deilig!

Sjokoboller

4 ss puffet hvete, havre, hirse eller lignende, jeg brukte disse, 20 g mocca-protein, 1 ss sukringold, 1 ss kakaopulver, 1 ss kokososmør, jeg bruker denne (kan sløyfes), 3 -4 ss gresk yoghurt eller kesam

Bland sammen frokostblanding, proteinpulver, sukringold og kakaopulver.
Ha si å smeltet kokossmør og gresk yoghurt.
Rør godt om til det blir en seig masse.
Rull kuler. Jeg fikk 4 stykk.
La de stå kaldt i 5 minutter…eller spis de med en gang. Det gjorde jeg!


Nå skal jeg ut på en løpetur.
Solen skinner :grin:
Herlig! Jeg gleder meg!
Det er virkelig noe helt eget med solsin.
Hos meg stiger humør og energi betraktelig etterhvert som våren gjør sin ankomst!
Ha en fantastisk lørdag.
Nyt finværet!

Kristine 

15 kommentarer
    1. Takk for svar! En skeptiker ville neppe betalt for en behandling som han antar ikke vil virke, men nå fikk jo du dette gratis. Placebo er ok, men alternative behandlere tjener grovt på behandlinger som ikke har dokumentert effekt, og utnytter folks problemer. En slik industri vil iallfall ikke jeg støtte.

    2. Mari:
      Jeg er skeptiker og leser meg alltid opp på studier og god kunnskap.
      Selv om jeg prøver en behandling, kan jeg ikke være skeptiker? Hvorfor ikke prøve? Jeg kan ikke vite om det ikke fungerer eller ikke på forhånd.

      Behandlingen jeg har fått hos Klinikk for Alle har alle vært behandling som har dokumentasjon, utenom dette med magen. Om det fungerer for meg, så er det supert, men jeg har ingen dokumentasjon på denne magebehandlingen. Men for all del, placebo er en godt dokumentert effekt det også 😉

    3. Caroline:
      Når det kommer til irritabel tarm tror jeg absolutt det meste gjøres gjennom kostholdet og å få en riktig bakteriekultur i magen. For de aller fleste vil dette være nok.

      Osteopati, kiropraktor og akupunktur er på grensen, ja. Og det er mye sprikende forskning på dette. Og for all del, det er også veldig mye rart ute å går på dette området. Derfor mener jeg også at det er viktig å finne gode behandlere som ikke er på kanten. Anders, som er osteopat, er veldig opptatt av studier og kunnskap, og er en veldig jordnær osteopat. Men han sier også at det er mange som er av det slaget som ‘tar på hodet og fikser problemet i tåa’.

      Takk for gode ord og en god og saklig kommentar 🙂

    4. Legger svaret mitt her og jeg , siden jeg så ditt svar aå sent og det er på et annet innlegg 🙂 Hei igjen , så svaret ditt nå 🙂 jeg tenkte på behandling for irritabel tarm i denne sammenhengen. Jeg snakker ikke om din effekt – jeg tviler på at du ville løyet om det her på bloggen 🙂 har tillitt til at du skriver positivt når du selv har opplevd effekt. Det var egentlig ikke det jeg tok opp -men med tanke på manglende dokumentasjon på alternativ behanding ( osteopat, kiropraktor.. Akupuntur..osv) så syns jeg det er viktig å fremheve at man ikke kan si at din effekt er pga den gitte behandlingen! Det bør man være tydelig på – for disse behandlingsmetodene har man ikke funnet sterk korrelasjon mellom behandling og effekt- variabler utenfor er ikke godt nok kontrollert. Så placeboeffekten er svært sannsynlig. Og de studiene som utføres har ofte dårlige design… Var bare det jeg påpekte. Som jeg sa i forrige kommentar – det er superflott med effekt – men ikke legg det frem som om det var ene alene pga behandlingens mekanismer..:)

    5. Hvordan kan du kalle deg skeptiker når du går til behandling hos Klinikk for alle? Som bl.a. driver med akupunktur.

    6. Laget disse i kveld. Brukte kokosolje isteden for kokossmør. Veldig gode. Takk 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg