GODE FØLELSER OG LØPING

I dag var jeg en ny tur hos Joar på Klinikk for Alle og fikk sjekket benhinnebetennelsen.
Det er veldig lovende!
Etterpå dro jeg rett på biblioteket og lånte meg flere bøker om løping. For en milepæl dere!
De siste årene har jeg vært veldig misunnelig på mennesker som kan løpe. Jeg skulle ønske jeg også kunne gjøre det og jevnlig få denne “høye” løpefølelsen. Nå er det i ferd med å bli reelt :mrgreen:
Selv om jeg har vært så heldig å få tykkbølgebehandlingen gratis, er jeg fortsatt ærlig med mine erfaringer og følelser.
Jeg har drømt om å kunne løpe et ritt og å ha muligheten til å finne tilbake til løpegleden. Dette har vært noe jeg har trodd at aldri var mulig for meg, ettersom jeg har hatt kraftig benhinnebetennelse i så mange år. Nå er det faktisk mulig!
Det er vanskelig å skulle beskrive denne følelsen, men det er faktisk en drøm som går i oppfyllelse. Det føles ubeskrivelig og ganske så fantastisk!


Veldig, veldig, veldig fornøyd!

Har du noen gode løpebøker å anbefale?
Jeg kommer til å sette meg mål med løpingen.
Samtidig kommer jeg også til å fokusere på løpsteknikk og sette opp en progresjonsplan og et løpeprogram.
Gleden ved løping blir hovedfokus selv om jeg ønsker å bli bedre. Gleden kommer alltid først hos meg.
Det blir spennende!
Jeg er absolutt ingen mester innen løping. Jeg tar utfordringen, her er det rom for forbedring!


Nå skal jeg spise opp cookie dough Questbaren og kaffekoppen, før jeg kommer meg ut.
Løpeskoene skal få seg en runde!
Jeg tror jeg går for bakkeintervaller i dag! Det er hardt og deilig på samme tid.

Har du forresten prøvd å putte kokosmelk i kaffen? Det er utrolig godt!
Her har jeg cirka 0,5 -1 dl kokosmelk (fullfett), 1/2 ts sukringold og 2 dl kaffe (jeg bruker koffeinfri).
Mmmm…. En ny smaksopplevelse!
Ekstra godt er det å dyppe Questbaren i kaffen.

Ha en god kveld dere :grin:

Kristine

26 kommentarer
    1. Lena Ludvigsen:
      En deilig gåtur i skogen er også helt fantastisk. Fin natur, ro og gode følelser.
      God helg Lena 🙂

    2. vilblifrisk:
      Jeg skulle bodd i Oslo altså. Å løpe sammen med en gruppe høres jo veldig motiverende og herlig ut.
      Mannen får jeg aldri ut på en løpetur 😉

      Takk for tips og god klem 🙂

    3. Så herlig at du skal begynne å teste beina på litt løping. Selv elsker jeg å løpe og jeg har løpt ange kondisjonsløp!! Jeg anbefaler deg å løpe sammen med noen. Det gir meg mye! Gjerne henge deg på en trening med en løpeklubb i nærheten av deg:)
      Ellers så har arrangeres det f.eks testløp på Sognsvann hver onsdag som kan være en morsom start på å teste formen. Det morsomste løpet jeg har løpt er Goteborgsvarvet! Anbefales!! Skikkelig folkefest =D
      Gleder meg til å følge deg og løpeøktene. Husk å ta det gradvis og belaste over tid så det ikke blir mer skader og tull 😉
      Klem <3

    4. Er ikke noe løpejente – noe som egentlig er bra iogm at jeg har en leddsykdom som gjør at jeg ikke kan belaste knærne i den grad løping gjør:-/ Men gåturer i skogen gir meg heldigvis samme lykkefølelse:D Er så glad på dine vegne, må vare deilig å føle seg bedre <3

    5. Joyce Sesilie:
      Ja, det må vi få til! 🙂
      Kanskje til uken? Men da må du ha tålmodighet med meg. Jeg er ikke akkurat noen toppløper enda 😉

    6. Iselin Amanda:
      Hvor er det du har vondt?
      Jeg ville tatt meg en tur til legen eller en fysioterapeut, ja, slik at du kan få noen profesjonelle til å se nærmere på bena.

      Tusen takk for koselige ord 🙂

    7. camilla:
      Nei, gjorde du? Så gøy å høre 🙂
      Ja, tenk hvor fantastisk kroppen er. Selv om jeg har skader er jeg fortsatt takknemlig for at jeg har ben som holder meg oppreist og kan gå 🙂

    8. Jeg tenkte på deg når jeg løp i går… Synes det var så kjedelig og løpe, og ville gi opp. Men så tenkte jeg på deg som er så glad i å løpe, men pga skade er det ikke mulig å løpe så ofte. Hvordan kan jeg som har friske og raske bein klage da? 🙂

    9. Høres veldig spennede ut med denne behandlingen. Jeg sliter selv med mye vondt i beina
      når jeg løper, uten at legen kan finne noen grunn. Kanskje en tur til en spesialst kunne vært lurt?
      Ellers vil jeg bare si at jeg synes du har en veldig inspirerende blogg, med mye fin variasjon.
      Mange hilsen fra meg 🙂

    10. Så godt å høre Kristine! Det er så utrolig mange morsomme løp man kan delta på 🙂 Kan anbefale boken “Løp som en jente”, den ga hvertfall meg motivasjon så det holdt! Lykke til, si gjerne ifra om du har lyst til å ta en rolig løpetur sammen en dag! Klem

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg