DRØMMEKROPPEN

Hva er drømmekroppen for deg?
Hos de aller fleste vil det dukke opp et spesifikt bilde. Et bilde av en rollemodell, et mål eller et forbilde.
Vekt, fettprosent, kurver, skjønnet og utseende vil stå i fokus.
Men er det egentlig dette som er drømmekroppen?

For meg handler drømme kroppen om noe helt annet.
Min drømmekropp er en funksjonell kropp med to ben som kan frakte meg fra a til å, øyne som kan se verden, ører som kan høre ord fra dem jeg er glad i, en munn som kan smake masse deilige mat og  hud som kan kjenne nærhet.
Den er fylt med energi, vitalitet, og livsglede. Og ikke minst, den er selvsikker!
Drømmekroppen er en kropp jeg kan bære med stolthet fordi den er min. Den fyller meg fra topp til tå og den er helt unik.
Drømmekroppen handler for meg om god helse og velvære.

Jeg har brukt så mange år av livet mitt på å hate kroppen min fordi jeg hadde et spesefikt bilde av hvordan drømmekroppen min skulle være.
I flere år var det anoreksien som seiret og drømmekroppen var syltynn. Deretter lengtet jeg etter kurver og kunne ikke fordra at jeg ikke hadde de riktige genene.
Det er først de siste to årene, spsielt nå det siste året, at jeg har forstått hva drømmekroppen egentlig handler om.

Skal jeg være helt ærlig….med en gang jeg la om synet mitt på den spesifikke drømmekroppen, la bort alle tall om vekt, centimeter, fettprosent eller kilo i knebøy, så har jeg med et kommet mye nærmere min drømmekropp. Faktisk så er jeg nok så nærme det jeg ser på som den optimale drømmekroppen.
Det føles så fantastisk godt!
Kanskje er det på tide at du revurder din drømmekropp?
Du fortjener å ha det bra som akkurat den du er.
Du lever kun en gang.
Hvorfor ikke leve livet og trives i din helt egne unike og fantastiske kropp.

Kristine

19 kommentarer
    1. Väl sagt, riktigt bra inlägg.
      Vi är ett gäng aktiva tjejer, som vill ta vår träning till en ny nivå, för vår egen skull. Så vi anmälde oss till Toughest i september i Oslo. Läs om våra mål och följ vår resa mot Toughest. http://tripplestrength.blogg.se

    2. Hei! Kan du anbefale treningstights som ikke blir gjennomsikig når man tar øvelser som knebøy osv? er så irriterende å vise alt når man bøyer seg..

    3. Supert skrevet! Det er akkurat det samme jeg har opplevd. Når man strever for mye etter å oppnå det man tror er drømmekroppen, så blir alt bare en byrde, og man føler seg aldri bra nok. Jeg har nå over tid pådratt meg en skade som gjør at jeg ikke får trent så mye jeg vil, og ikke så spesifikt som jeg vil og har derfor måttet kutte litt ned på treningen. Den første perioden etter jeg fikk vite det mistet jeg motivasjonen for trening, og jeg begynte å tenke tilbake på hva som egentlig er viktigst her i livet. Det er definnitivt det å ha en funksjonell kropp som fungerer i hverdagen, og en kropp man kan være stolt av. Man skal da huske at en fin kropp kommer da også fra innsiden, så har man det ikke godt inni seg lyser det ut! Vi lever kunn en gang, og det skal være rom for å kose seg en gang imellom 🙂
      Stå på jenter!! Vi er alle nærmere drømmekroppen enn vi tror 🙂

    4. Hei Kristine!
      Har lest bloggen din en god stund og følger deg på instagram, men første gang jeg legger Igjen en kommentar. Dette traff meg rett i hjertet! Tusen takk for at du skriver så personlig. Jeg må jobbe videre med å finne en balanse i livet mitt. Mann, to barn, full jobb, trening og mat må prioriteres rett.. Trening og mat har fått altfor mye i det siste.. Jeg har endelig forstått det! Du satt så utrolig fint ord på det 😊
      Takk.

    5. jeg har gjort samme erfaring som deg! sett ned på meg selv alt for lenge fordi jeg ikke har sett ut som alle de velltrente jentene man ser florerer rundt på nettet. Jeg har fortsatt et ønske om å få mere muskler, bli litt tynnere osv men det er likevell ikke like viktig for meg som før, så lenge kroppen er sunn og frisk og jeg har det bra 🙂

    6. Du får sagt det du Kristine. Jeg jobber hver dag med å forstå denne endeløsen kampen. Jeg vil så gjerne se og føle på den optimale drømmekroppen du beskriver. Det er slik jeg vil ha det.
      Det gjør meg så glad at du har klart å komme så langt. Du er en fantastisk motivasjon og et herlig menneske.
      Stor klem til deg

    7. Min drømmekropp har alltid vært en frisk og funksjonell kropp. Har aldri vært opptatt av fettprosent og slikt. Når det er sagt synes jeg det er flott med fyldige pupper og rumpe og muskuløse lår! 🙂 Jeg har ingen av delene lol.

    8. Du er nok absolutt inne på noe. Hvis vi alle bare klarte å tenke på en god fysikk og å trives med oss selv, ville nok mye sett helt annerledes ut i dagens samfunn.

    9. Hei Kristine!
      Jeg har lest bloggen din lenge, alltid like inspirerende!
      Jeg har vært ute av trening en stund pga skade, og buksen har visst blitt litt trang. Ikke noe drastisk, har alltid vært slank og veltrent, men det ble mye på skolen og lite trening en stund. Jeg bare lurte på hvordan du tenker jeg kan legge opp treningen for å å tilbake en stram og slank kropp? Det er ikke mye som skal til i det hele tatt, men lurer på hva jeg bør prioritere av styrketrening og løping? Og når det kommer til kosthold; bør jeg holde meg unna karbohydrater eller hva er greien der? Jeg har diabetes type 1, og har hørt at det ikke er mulig å være slank med det, men dette ønsker jeg å motbevise! Håper du kan komme med tips 🙂

    10. Godt sagt! En kropp med flott fysikk kan helt klart ha et sykt sinn og da er liksom ikke kroppen like flott lenger. Det å strebe etter en funksjonell og sterk kropp MED et friskt syn på livet, ja det er rette veien å gå! Faktisk tror jeg det krever mye mer av deg som person. At man våger å stole på seg selv og det man trives med. Det å finne sin egen sti og ikke bare følge alle andre… Men så tror jeg også det er rette veien til lykke- hva nå enn det er å være lykkeligXD hehe. Kanskje er det nettopp reisen din som er meningen.
      Dyp tirsdag ja:P Ha en fin kveld! <3

    11. fin blogg du har!Kanskje du kunne ha en video snart? hadde blitt glad om du tok en tur innom bloggen min 🙂 ha en fin dag!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg