DADDELGODIS


I dag har jeg vært så utrolig  søtsugen.
Jeg har hatt lyst på lat søtt konstant!
Dere vet, det er den tiden av måneden….
I mitt forsøk på å stille suget, laget jeg disse deilige og sunne daddelgodis-bitene.
Himmelsk gode!


Dadler er energimat, samtidig som de er søtende, mettende og fullpakket med næringsstoffer og fiber.
Fiberinnholdet gjør at dadlene ikke frigjør energien så raskt, og gjør dem sunnere å spise enn søtsaker og sjokolade.
Mineralene i dadlene danner antioksiderende enzymer. Disse beskytter mot skadelige virkninger fra frie radikaler som skjer ved fysisk aktivitet.
Dadlene inneholder blant annet mye betakaroten, B3- og B6 -vitamin, samt kalium, magnesium, jern og kobber.

DADDELGODIS

8 dadler
50 g mandler
40 g vaniljeprotein, eventuelt mandelmel eller mer mandler
½ ts vaniljepulver
1 ss kokossmør, kan sløyfes
2 -3 ss vann

Hjemmelaget raw sjokolade, oppskrift finner du her, eventuelt kan du bruke ferdig kjøpt mørk sjokolade

Skjær et snitt i dadlene og ta ut stenen.
Ha mandlene i en foodprosessor eller blender. Jeg bruker min RAW blender. Kjør til mandlene er kvernet.
Bland de kvernede mandlene med vaniljeprotein og vaniljepulver. Rør så i smeltet kokossmør og vann til det blir en tykk masse ala marsipan.
Fordel blandingen i dadlene.
Dypp så dadlene i sjokolade.
Helt fantastisk godt!


Dette er en real fest i seg selv!
Fantastisk smakfullt og godt
Jeg sitter her og ‘mmmmm…’ er for meg selv.
Ha en herlig kveld :grin:

Kristine

16 kommentarer

Siste innlegg