hits
www.dedication.blogg.no

Kristine Aure

Dedikasjon til trening, mat og livsglede

SUNNE GRILLTIPS

  • 09.06.2016, 16:15


"N som det er sommer vil samboeren min grille hver dag. Hvordan kan jeg grille og spise sunt samtidig?" Dette sprsmlet kom fra en av mine online pt-kunder p mandag. 
Grillmat og sommer er synonymt. Selv elsker jeg grille! Enten det er ta med seg en engangsgrill i parken med venner eller bruke gassgrillen jeg har hjemme. Og grillmat kan s absolutt vre bde sunt og velsmakende. Her har du mine sunne grilltips. 

SAMSUNG CSC
-Grill farger
Farger bde ser godt ut p tallerkenen, gjr godt for kroppen vr og smaker godt. Fyll grillen med masse deilige grnnsaker. S og si alle grnnsaker kan grilles!
P bildet over grillet jeg stpotet, paprika i forksjellige farger og maikolber. Super godt!
- Velg rene kjttprodukter
Dropp ferdiglagde produkter. Bruk rene stykker av kjtt, fisk og fugl uten tilsetningsstoffer. Entrecot, torsk, laks, tunfiskbiff, kyllinglr, makrell, ytrefilet eller indrefilet av storfe eller svin og ligende.
- Lag din egen marinade
Bruk en god olivenolje som tler hy varme. Ha i godsaker som finhakket hvitlk, chili, ingefr, sitrongress, basilikum, dijon sennep, sitronsaft, revet sitronskall, balsamico eddik, rdvinseddik og diverse krydder. Ikke alt p en gang selvflgelig. Smak til med salt og pepper til slutt.
- Plser
Om du vil ha plser, velg de variantene med hyt kjttinnhold. Jabobs som blant annet selges p Meny, har flere gode varianter.
- Burger
Lag burgerne selv. Bland sammen karbonadedeig / kyllingkjttdeig med egg, finhakket lk, chili og annet godt krydder.
- Temperer kjttet
Ta alltid ut kjttet en god time fr du skal grille det. Da fr du et saftigere resultat.
- Smr grillristen
Bruk olje, jeg bruker som regel kokosolje, til smre grillristen slik at du unngr at kjtt / fisk / fugl / grnnsaker setter seg fast. Dette er spesielt viktig ved magre produkter.
- Dressing
Vil du ha dressing, lag den selv. Til en kremet variant kan du ta utgangspunkt i gresk yoghurt, rmme eller kesam og tilsatte finhakkede friske urter og krydder. For en vinaigrette blander du sammen olje og annet godt som sitron, balsamico, finhakket hvitlk, chili og ingefr.
- Varier grnnsakstilbehret
Servert alltid godt med grnnsaker. Du kan grille dem ved tre dem p spyd, pakke dem i folie, skjre i skiver, grille dem hele, osv. Prv nye grnnsaker, bruk masse farger! En frisk og god salat smaker ogs godt.
- Frukt
Frukt er kjempe godt p grillen. Grillede fersken, banan, vannmelon i skiver og ananas er friskt og stt tilbehr til grillmaten eller som en dessert.
- Kos deg Uansett hva du spiser; sett deg ned, slapp av, smak p maten og nyt hver munnfull. Du skal kose deg med maten :grin:


Kristine ♥

Lise Lotte

09.06.2016 kl. 19:26
Mange fine tips :-)

Kristine

10.06.2016 kl. 19:24
Lise Lotte:
Hyggelig at du synes det :)

Janne

10.06.2016 kl. 08:48
Grillet stpotet? Det m jeg prve :-)

Kristine

10.06.2016 kl. 19:24
Janne:
Knall godt! Ja, det m du prve :)

Helene

10.06.2016 kl. 10:31
Hei Kristine, bloggen din/designet har blitt skikkelig fint n :) Fint bilde av deg p toppen. Lenge siden jeg har vrt innom noen blogger i det hele tatt, men koselig se ditt blide ansikt igjen :) Ha en fin dag!

Kristine

10.06.2016 kl. 19:24
Helene:
Hei du. S utrolig hyggelig hre Helene. Hyggelig at du tar deg tid til legge igjen noen ord og at du liker designet. Ha en god helg :)

Josefine

10.06.2016 kl. 13:24
Takk for tips og god helg :-)

Kristine

10.06.2016 kl. 19:24
Josefine:
God helg til deg ogs :)
Kristine

Hei og velkommen til Dedication. Jeg er en livsglad personlig trener og kostholdsveileder. Her p min blogg vil du f sm tips, rd og oppskrifter til den sunne linje, samt flge min vei i livet. Jeg har troen p at god helse og en sunn livsstl er nkkelen til et lykkelig liv og en glad kropp. Legg gjerne igjen noen ord om du lurer p noe, nsker dele noen tanker, er interessert i kost og treningshjelp eller bare vil si hei :) Kontakt: kristine@helseglede.no

Search

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no