www.dedication.blogg.no

Kristine Aure

Dedikasjon til trening, mat og livsglede

KOMME I FORM TIL SOMMEREN

  • 26.04.2015, 13:10


Det er ikke lenge igjen til sommeren. Dette er en skremmende tanke for mange!
Vi nærmer oss juni! Det er knappe seks uker igjen til vi sprader rundt halvnakne på stranden.

Jeg merker veldig godt at temperaturen stiger og at bikiniredselen blir større. Stadig oftere får jeg  spørsmålet "hvordan kan jeg komme i form til sommeren? Nå? Så fort som mulig?" 
Undersøkelser viser at hele 83 % av oss kvinner hater å kjøpe badetøy. Det er trist! Vi er så selvkritiske at vi hater vår egen kropp!


Jeg er i grunn motstander av slike ord som 'diett' og 'sommerkropp'. Trening skal handle om glede, velvære og helse. Det burde være like viktig sommer som vinter og noe vi gjør fordi vi elsker oss selv og vil ta vare på oss selv, ikke fordi vi straffer kroppen vår og vil endre den. 
Det største jobben mot sommeren, må nok de fleste gjøre i hodet. 
Her er mine tips til hvordan du kommer i form til sommeren, psykisk som fysisk.

Jobb med selvsikkerheten
Det mest sexy er en kvinne som er sikker i sin egen kropp, uavhengig av vekt, fasong eller form.
Start dagen med å smile til deg selv i speilet.
Og hver kveld gir du deg selv tre  gode komplimenter for de tingene ved utseende ditt som du liker best.
Ha fokus på det positive, ikke det negative.

Vær takknemlig for den fantastiske kroppen din
Kroppen din er et fantastisk vesen. Det å ha en kropp som fungerer er en gave. Trolig kan du gå, stå og hoppe. Det er det langt fra alle som kan! Dessverre tar alt for mange av oss dette som en selvfølge og glemmer å være takknemlig.

Spis litt sunnere
Det handler ikke om å aldri spiser sukker, eller spise torsk og brokkoli. Spis litt sunnere enn det du gjør i dag. Få inn mer grønnsaker, rene proteinkilder som karbonadedeig, fiskefileter, kylling, biff, kesam og egg, da er du på god vei. 

Styrketrening
Ikke glem styrketreningen! Mange legger vekk styrketrening og bare fokuserer på kondisjonstrening når de skal ned i vekt. Styrketrening er vel så viktig, om ikke viktigere, om målet er en fast og stram kropp. 

Planlegg
For å få inn trening og riktig kosthold i en hektisk hverdag, er du nødt til å planlegge. Bruk for eksempel noen ekstra minutter på søndagskvelden og planlegg den kommende uken. Hva/hvilken mat skal handles inn til uken? Hva er det til middag? Når og hva skal du trene?

Konkurrer med deg selv
Fokuser på ditt utgangspunkt, dine mål og dine prestasjon. Du skal få det beste ut av deg selv, og ikke bry deg om hva alle andre gjør eller ikke gjør.

Selvtillit, igjen
Uansett form, størrelse eller fasong, gå på stranden med selvtillit.
Den vakreste personen er den som er seg selv og er sikker i sin egen kropp.
Husk at du er enestående og fantastisk. Du og din kropp er god nok akkurat som den er.


Kristine  

Linda

26.04.2015 kl. 14:53
Mange gode tips :-)
Fine tips å ta med seg om man stresser med tanken!

26.04.2015 kl. 20:52
Jeg må nok jobbe mye med selvtilliten...

Kristine

27.04.2015 kl. 15:36
Anonym:
Det er en viktig del for å ha det bra med seg selv <3

Kristine

27.04.2015 kl. 15:36
lovelyliller.com:
Takk Liller :)

Kristine

27.04.2015 kl. 15:36
Linda:
Hyggelig at du synes det :)

Lene

28.04.2015 kl. 00:00
Kjempebra tips! :)

Kristine

28.04.2015 kl. 17:36
Lene:
Hyggelig at du synes det :)
Kristine

Hei og velkommen til Dedication. Jeg er en livsglad personlig trener og kostholdsveileder. Her på min blogg vil du få små tips, råd og oppskrifter til den sunne linje, samt følge min vei i livet. Jeg har troen på at god helse og en sunn livsstl er nøkkelen til et lykkelig liv og en glad kropp. Legg gjerne igjen noen ord om du lurer på noe, ønsker å dele noen tanker, er interessert i kost og treningshjelp eller bare vil si hei :) Kontakt: kristine@helseglede.no

Search

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits