www.dedication.blogg.no

Kristine Aure

Dedikasjon til trening, mat og livsglede

KOMME I FORM TIL SOMMEREN

  • 26.04.2015, 13:10


Det er ikke lenge igjen til sommeren. Dette er en skremmende tanke for mange!
Vi nrmer oss juni! Det er knappe seks uker igjen til vi sprader rundt halvnakne p stranden.

Jeg merker veldig godt at temperaturen stiger og at bikiniredselen blir strre. Stadig oftere fr jeg  sprsmlet "hvordan kan jeg komme i form til sommeren? N? S fort som mulig?" 
Underskelser viser at hele 83 % av oss kvinner hater kjpe badety. Det er trist! Vi er s selvkritiske at vi hater vr egen kropp!


Jeg er i grunn motstander av slike ord som 'diett' og 'sommerkropp'. Trening skal handle om glede, velvre og helse. Det burde vre like viktig sommer som vinter og noe vi gjr fordi vi elsker oss selv og vil ta vare p oss selv, ikke fordi vi straffer kroppen vr og vil endre den. 
Det strste jobben mot sommeren, m nok de fleste gjre i hodet. 
Her er mine tips til hvordan du kommer i form til sommeren, psykisk som fysisk.

Jobb med selvsikkerheten
Det mest sexy er en kvinne som er sikker i sin egen kropp, uavhengig av vekt, fasong eller form.
Start dagen med smile til deg selv i speilet.
Og hver kveld gir du deg selv tre  gode komplimenter for de tingene ved utseende ditt som du liker best.
Ha fokus p det positive, ikke det negative.

Vr takknemlig for den fantastiske kroppen din
Kroppen din er et fantastisk vesen. Det ha en kropp som fungerer er en gave. Trolig kan du g, st og hoppe. Det er det langt fra alle som kan! Dessverre tar alt for mange av oss dette som en selvflge og glemmer vre takknemlig.

Spis litt sunnere
Det handler ikke om aldri spiser sukker, eller spise torsk og brokkoli. Spis litt sunnere enn det du gjr i dag. F inn mer grnnsaker, rene proteinkilder som karbonadedeig, fiskefileter, kylling, biff, kesam og egg, da er du p god vei. 

Styrketrening
Ikke glem styrketreningen! Mange legger vekk styrketrening og bare fokuserer p kondisjonstrening nr de skal ned i vekt. Styrketrening er vel s viktig, om ikke viktigere, om mlet er en fast og stram kropp. 

Planlegg
For f inn trening og riktig kosthold i en hektisk hverdag, er du ndt til planlegge. Bruk for eksempel noen ekstra minutter p sndagskvelden og planlegg den kommende uken. Hva/hvilken mat skal handles inn til uken? Hva er det til middag? Nr og hva skal du trene?

Konkurrer med deg selv
Fokuser p ditt utgangspunkt, dine ml og dine prestasjon. Du skal f det beste ut av deg selv, og ikke bry deg om hva alle andre gjr eller ikke gjr.

Selvtillit, igjen
Uansett form, strrelse eller fasong, g p stranden med selvtillit.
Den vakreste personen er den som er seg selv og er sikker i sin egen kropp.
Husk at du er enestende og fantastisk. Du og din kropp er god nok akkurat som den er.


Kristine  

Linda

26.04.2015 kl. 14:53
Mange gode tips :-)
Fine tips ta med seg om man stresser med tanken!

26.04.2015 kl. 20:52
Jeg m nok jobbe mye med selvtilliten...

Kristine

27.04.2015 kl. 15:36
Anonym:
Det er en viktig del for ha det bra med seg selv <3

Kristine

27.04.2015 kl. 15:36
lovelyliller.com:
Takk Liller :)

Kristine

27.04.2015 kl. 15:36
Linda:
Hyggelig at du synes det :)

Lene

28.04.2015 kl. 00:00
Kjempebra tips! :)

Kristine

28.04.2015 kl. 17:36
Lene:
Hyggelig at du synes det :)
Kristine

Hei og velkommen til Dedication. Jeg er en livsglad personlig trener og kostholdsveileder. Her p min blogg vil du f sm tips, rd og oppskrifter til den sunne linje, samt flge min vei i livet. Jeg har troen p at god helse og en sunn livsstl er nkkelen til et lykkelig liv og en glad kropp. Legg gjerne igjen noen ord om du lurer p noe, nsker dele noen tanker, er interessert i kost og treningshjelp eller bare vil si hei :) Kontakt: kristine@helseglede.no

Search

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits