GRÅVÆR


Gårsdagens trening gikk ikke spesielt bra.
Derfor bestemte jeg meg for å ta meg styrkefri i dag og heller ta en gåtur i gråværet.
Selv om regnet høljet ned var det utrolig deilig å komme seg ut i skogen.
På med fult regnutstyr og gummistøvler!
Jeg fant en ny og fantastisk fin runde på rundt 45 minutter. Jeg viste ikke at jeg hadde så vakker natur rett i nærmiljøet!
Når været blir bedre skal jeg ta med kameraet slik at dere får se.
Norsk natur er nydelig!


Nå sitter jeg her med en søt tallerken.
Det er lillelørdag og da passer det med dessert før middag.
Rett og slett fordi jeg hadde lyst!


En skikkelig saftig og god sjokolade fudge kake med bringebær fluff og druer.
Knall godt!
Jeg tok utgangspunkt i denne mikro brownie oppskriften og denne fluff oppskriften.

Sjokolade fudge kake
Bland sammen 1 egg, 20 g mocca-protein, 2 ss kakaopulver, 2 ts mandelmel, 1/2 ts bakepulver, 4 dråper stevia sjokolade, 2 ss smeltet smør (kan sløyfes men gjør kaken mer saftig) og ca 0,5 dl væske i en bolle.
Du kan enten steke kaken i mikroen på maks varme i 40 -60 sekunder eller i ovnen på 160 grader i 8 -10 minutter.. Jeg brukte ovnen denne gangen. 
Server lunken og nyt.

Bringebær fluff
Ha 150 g frosne bringebær, 1 eggehvite, 15 g jordbær-protein, 1 ss limesaft (kan sløyfes) og 1 ts sukrin i en bolle.
Ta frem en kjøkkenmaskin eller elektrisk håndvisp og pisk i fire til seks minutter til en lett og deilig fluff.

Ha en riktig så god gråværs onsdag videre :grin:

Kristine

15 kommentarer
    1. Gjør ikke noe spesielt for det annet en at jeg passer på mineralbalansen i kroppen (natrium/kalium) og balansen i kroppen sånn generelt (drikke nok og spise bra) Bruker skikkelig havsalt fra himalaya på maten (eller anna skikkelig salt – ikke seltin el.lign) Viktig å drikke nok.. Bortsett fra det har jeg desverre ikke noe hokus pokus 😉 (I wish) lakris skal visstnok øke blodtrykk men det liker jeg ikke (bare sjokolade 😉 Men jeg kan fortsatt trene 4-5 ganger i uka og det er heldigvis bare når jeg reiser meg FORT opp eller mot formodning skulle havne opp ned (heldigvis ikke så ofte) Din nåværende tilstand er uholdbar og du har min FULLE forståelse… :/ Treninga er like mye en mental avkobling for meg så jeg skjønner frustrasjonen din… Håper legen(e) din finner ut av det!

    2. Yvonne:
      Åja, har du? Gjør du noe med det eller bare lever du slik?
      Jeg kan ikke leve slik jeg er nå hvor jeg knapt kan trene og føler meg konstant svimmel!

      Håper du får en super jobbhelg 🙂

    3. Har hatt (naturlig) lavt blodtrykk i alle år – er visstnok vanlig dersom man er slank (og er visstnok sunnere enn høyt da) Men kan bli irriterende dersom man svimler! Du er kjempeflink Kristine, bloggen din er en av de tre jeg regelmessig følger 🙂 Ha en flott helg – jobb på meg ! (juhu)

    4. Kesia, Balanser kostholdet:
      Formen er ikke bra for tiden.
      Men var hos legen i dag og fikk vite at jeg har alt for lavt blodtrykk. Der har vi grunnen til at jeg er så sliten og svimmel for tiden. Da er det bare å finne en løsning 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg