VAFLER, IS OG BÆR


I dag gikk det dessverre ikke så bra på trening.
Muligens fordi jeg trente tidlig på formiddagen, da er blodtrykket en smule lavere enn på kvelden.
Allerede etter første sett ble jeg svimmel og selv om jeg satte meg ned og tok en pause klarte jeg ikke hente meg inn. Utrolig irriterende!
Da dro jeg hjem og lagde lunsj isteden. Vips var humøret mye bedre :grin:
Med 17. mai i tankene, jeg spiser alltid vafler på 17 mai, måtte det bli gode vafler med godt tilbehør.
Vafler, is og bær!

Knall gode vafler
10 – 14 plater

4 egg
200 g gresk yoghurt eller kesam
1 dl melk, eventuelt vann
2 ss smeltet smør, kan sløyfes
3 ss sukrin+
1 ts fiberhusk
1 ts natron, eventelt bakepulver
1/2 ts vaniljepulver
120 g bokhvetemel, eventuelt annen tørrvare som speltmel eller havremel

Bland samen egg, gresk yoghurt, melk og smeltet smør.
Tilsett så det tørre.
La røren svelle 5 -10 minutter før du setter i gang med stekingen.


Server gjerne med is og bær. På mine vafler ble det kaffe-is, jordbær og blåbær. Nydelig.
Hurra for en knall lunsj!

Proteinrik kaffe-is
til en

100 g kesam
0,5 dl kald kaffe*
15 g sjokoladeprotein
Noen dråper stevia sjokolade, eller annet søtt

Bland sammen alle ingrediensene med en håndvisp eller lignende.
Sett så blandingen i fryseren.
Frys for minimum 2 timer. Rør kraftig om hver halve til hele time.
Står isen lenger enn 2 timer i fryseren, burde den tine noen minutter før den spises.

*vil du ha en annen smak på isen kan du bytte kaffe mot melk.
Tilsett da 2 -3 ss kakaopulver for en sjokoladeis eller 1 ts vaniljepulver for vaniljeis.


Nå skal jeg ta turen hjem til mamma.
Det er full fest denne helgen med selskap, 17. mai og bursdagsfeiring. Jeg er “leid” inn til å stå for mat og kaker.
Kjøkkenet er kanskje et av de stedene jeg trives best, så slike ting synes jeg er kjempe moro.
Ja, nå skal det bakes!

Jeg benytter anledningen til å ønske dere en fantastisk 17. mai feiring :grin:
Ha en herlig helg dere!

Kristine

16 kommentarer
    1. Ønsker deg en strålende fin og kjempe koselig 17.mai!:-)
      Og fortsatt masse god bedring.<3

    2. Har du forresten merka forskjell på svimmelheten og hvor hard styrke du kjører? Jeg blir fort mer svimmel (og ME-symptomene blomstrer) hvis jeg kjører max. Kjører jeg derimot nærmere 80% av max, går det mye bedre. Tenker bedre å kjøre 80% og hel treningsøkt, enn å kjøre på og måtte gi meg etter ett par sett. 🙂

    3. Hei!
      Har veldig lavt blodtrykk selv, men holder kontrollen ved å drikke masse vann og spise mye salt:) Bruk mye salt i maten! (Fik selv tips om å drikke buljong, men det tålte ikke magen så bra, men kanskje du gjør det?:)

    4. YUM! Regner med det ikke er noe i veien å bruke hvetemel eller?:)
      Sliter med lavt blodtrykk selv så vet hvor kjipt det er.. Har hedigvis sakte men sikkert blitt bedre for meg da, så det går seg nok til igjen (eller det MÅ det jo hehe).
      Ha en strålende 17 mai 🙂

    5. Ønsker deg en god tur hjem, og masse kos og hygge med familie og venner 😀 Ha en herlig 17 mai og helg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg