SØT MIDDAG

Da er en ny uke godt i gang!
Har du hatt en bra mandag? :grin:
Jeg tror dette blir en herlig uke!
Her er været stort sett meldt fint. Hurra! Solskinn gir alltid ekstra godt humør! 


I dag er det virkelig varmt og deilig.
Jeg får rar matlyst når været er slik. Dermed ble det pannekaker og is til middag.
En søt middag!
Det passer i grunn bra på en meatless monday.

Små pannekaker

2 egg
2 ss kokosmel
1 ss kokosolje, kan sløyfes
2 ss speltmel, eller annet mel
2 ss kokoskrem, eventuelt kesam eller gresk yoghurt
1 ts kardemomme
1 ts sukrin

Bland sammen alle ingrediensene.
Stek som pannekaker i en varm panne eller i ovnen på 180 grader i 10 minutter.
Jeg var lat og brukte ovnen.
Server med ønsket tilbehør, gjerne bringebæris.

Bringebæris

200 -300 g frosne bringebær
100 -150 g gresk yoghurt, eventuelt kesam
1 ts sukrin

Ha alle ingrediensene i en foodprosessor eller blender.
Kjør til en tykk is.
Server med pannekakene, eller spis den alene.
Kjempe god er isen uansett!


Spera og Mildred ønsker dere en fantastisk uke videre.
De ligger her og prøver å overtale meg til å bli hjemme for å kose, isteden for å gå en tur i solen.
Jeg velger en gåtur. Da får vi heller kose etterpå!
Ha en riktig så god mandagskveld videre :grin:

Kristine ♥ 

19 kommentarer
    1. Lovelylillers sunne oppskrifte:
      Det snudde helt om å begynte å pøse regne og hagle! Men i dag er det fint vær igjen heldigvis 🙂

    2. Karro:
      Jupp. Jeg kom meg ut døren og hadde gått et par hundre meter før det plutselig snudde om og begynte å hagle!

    3. Jeg stemmer også for at det blir en kjempefin uke. Mandagen min endte opp i en dobbelvakt fra kl 07 om morgenen til kl 22 på kvelden da det var umulig å få noen til å komme på kort varsel (jobber på psyk.avd) hjelper lite at det var 20 grader og strålende sol i Ålesund denne dagen) 🙂 men med kjekke kollegaer og gratis mat så gikk det fint. Fri i dag 😀 Ha en flott uke 🙂

    4. Haha… bor ikke du i Sandvika? Nå begynte det å pøseregne her. Men var fint i stad da 🙂

    5. Jeg dåner! Så utrooolig søte Spera og Mildred er! Ønsker dere alle tre en fantastisk uke 🙂

    6. Benedicte : Ruggryn er kjempe godt i grøt! Konsistensen på gryna minner litt om bygg gryn 🙂
      Kjempe godt, og får fart på systemet 🙂

    7. Namm, det så litt for godt ut(spesielt når en sitter på lesesalen med tørr brødskive i veska)
      Men lurer på om du har testet “ruggryn”, eller hva det nå het?
      Så det på butikken, og det skulle visstnok kunne erstatte havregryn til frokostgrøten 🙂
      Men en fattig student tør ikke kaste bort penger på noe som muligens bare er guffent..

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg