LANGHELG

Da har jeg tatt langhelg!
Jeg regner med at det er flere enn meg som benytter Kristihimmelfart og den inneklemte fredagen til å ta en ekstra lang helg.
Været er meldt strålende i mesteparten av landet. Nå er det bare å nyte livet :grin:



Jeg fikk så vondt av mine kjære puser da jeg pakket baggen min og dro i morges. Jeg skal være hos mine foreldre i nydelige Hole i helgen.
De så på meg med store øyne og lurte på om matmor skulle dra fra dem!
Jeg savner dem allerede!
PØ er heldigvis hjemme, koser og passer på dem.

I finværet fikk jeg lurt inn en liten treningsøkt.
Jeg trente i hagen!
Manualene ble tatt med ut i gresset for en kjapp ryggøkt.
Jeg tok pull ups i trærne og diverse øvelser med manualene; stående roing med bred avstand, enarms roing og reverse flyes.
Med solsteiken rett i ansiktet, føltes det fantastisk godt!


Før jeg satte meg ut i solen for å slappe av, laget jeg disse frosne sjokolade- og bringebærbitene.
Små, søte og sunne munnfuller perfekt til varme dager.  
De tar bare noen få minutter å slenge sammen, så er det bare å vente til de stivner.
Kjempe godt!

Frosne sjokolade- og bringebærbiter
Bland sammen 1/3 boks gresk yoghurt (eventuelt kesam), 2 ss kakaopulver, 1 scoop mocca-protein (kan byttes ut med 1 ss ekstra kakaopulver og 1 ss sukrinmelis), en liten klype salt og 3 ss smeltet kokosolje (kan sløyfes).
Finn frem en sjokoladeform, eventuelt kan du bruke muffinsformer. Legg en bringebær, jeg brukte frosne bringebær, i hver form,  og ha over sjokoladeblandingen.
Sett i fryseren i minimum 1 time.
Har du bitene lenger enn 1 time i fryseren, må de tine et par minutter på kjøkkenbenken før de spises.  

Nå skal vi grille.
Været er fantastisk og stemmingen er god!
Ha en fortsatt god Kristi himmelfartsdag :grin:

Kristine 

11 kommentarer
    1. Ingrid:
      Med solskinn, trening og kokkelering, må jeg si at dagen blir ganske fantastisk 😉
      Ha en herlig mandag Ingrid 🙂

    2. Jeg laget disse med en gang. Hadde ikke gresk yoghurt men brukte yoghurt naturell. De ble kjempe gode. Takk for oppskrift 🙂

    3. Sprekt å trene ute i solen og få utnyttet solstrålene maks! Herlig og oppfriskende 🙂 Og kokkelert litt har du jo selvfølgelig også 😀 Du er så flink!
      Ønsker deg en fin kveld videre, kos dere med grilling 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg