A SMILE

God solfylt lørdag, dere!
Håper du nyter helgen :grin:
Temperaturen og været er herlig, det kunne knapt nok vært bedre. Da kan man ikke klage!


Jeg har alltid levd etter utsagnet ‘A smile is the prettiest thing you can wear’.
Selv som liten var jeg eksepsjonelt smørblid. Kanskje det nettopp var fordi jeg elsket å spise smør rett ut av pakken?
Ikke vet jeg!
Uansett, smilet har fulgt meg i tjuefire år og ført til utmerkelser som Årets blideste og kallenavn som Solstrålen.  
Likevel skal jeg innrømme at enkelte ganger er det vanskelig å skulle smile.
I dag lar jeg derfor vannmelonen smile for meg!

Som dere vet har kroppen min vært sjanglete den siste tiden og slitt med å venne seg til at jeg har lavt blodtrykk.
Nå som dette endelig går bedre, dukker det opp nye problemer!
Jeg har hatt vondt i kneet en månedstid. I starten når jeg slet med blodtrykket slo jeg nemlig kneet sikkerlig når jeg svimte av.
Etter gårsdagens legebesøk viser det seg at jeg trolig har en meniskskade og må inn å operere kneet.
Er ikke det typisk? Er det ikke den ene tingen, så er det den andre!
Nå har jeg fått forbud mot å bruke kneet inntil MR er tatt!



Tidligere i dag laget jeg mandelsjokolade, etter denne oppskriften.
Du kan også bruke hakkede mandler (eller andre nøtter) som du blander med smeltet mørk sjokolade.
Baking og matlaging får meg alltid til å smile! 
Nå skal jeg nyte en kopp proteiniskaffe, en god bok og mandelsjokolade.
Proteiniskaffen er laget av mocca-protein, kald kaffe, melk og et par dråper stevia.

Jeg ønsker deg en riktig god helg
Smil og gjør dagen litt bedre :grin:

Kristine

22 kommentarer
    1. Ingrid:
      Det som er verst akkurat nå er ikke mine skader, men at min mamma er døende.
      Mine skader føles plutselig som ingenting.
      Jeg vil forsøke å smile og gjøre det beste ut av situasjonen uansett, men jeg skal innrømme at det er vanskelig til tider.
      Tusen hjertelig takk for mange gode ord Ingrid. Håper mandagen din blir fantastisk 🙂

    2. Caroline:
      Jeg har hatt en virkelig kjip uke.
      Mine skader er bare bagateller. Dessverre fikk min mamma vite at hjernesvulsten hennes har vokst til tross for cellegift og det ser ut til at hun dør.
      Det gjør så ufattelig vondt at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg.
      Likevel skal jeg forsøke så godt jeg kan å holde bloggen positiv og glad. Livet er en berg og dal bane, men man må prøve å gjøre det viktigste ut av situasjonen 🙂

    3. Ingvild:
      Det er vanselig å skulle hjelpe deg når jeg vet såpass lite om deg Ingvild. Jeg vil anbefale at du tar en tur til legen.
      I og med at du sier at du har spist lite over tid, kan det høres ut som om kroppen din har næringsmangel. At du både får i deg for lite kalorier, fett, proteiner, mineraler, vitaminer og antioksidanter. Har du gjort dette over lang tid merker kroppen det og får mangler, for at du ikke skal bli syk sender kroppen ut signaler om at du er sulten slik at du skal spise mer og få i deg det du trenger. Husk at kroppen treninger masse næring for å opprettholde alle funksjonene sine. Ta vare på deg selv.

    4. Christine:
      Tusen hjertelig takk for mange gode ord Christine.
      Heldigvis kan jeg gå turer og trene overkropp 😀 Noe er bedre enn ikke noe.
      Ha en super uke 🙂

    5. Hei, Kristine!
      Jeg må først si at jeg beundrer deg veldig.
      Ellers må jeg ønske deg masse god bedring. Det er forferdelig å skade kneet, det gjør deg nærmest paralysert. Huffameg!
      Du får nyte den fine helgen videre, med sol, sommer og god, sommerlig mat. Det leger alle fysiske og psykiske sår, i hvertfall de psykiske.
      Christine! 🙂

    6. God bedring!!:)
      Føler meg ikke helt bra, og lurte på om du kunne gi meg noen svar: forrige natt hadde jeg en skikkelig “kræsj”. La meg klokka 10, men klarte ikke sove, til slutt måtte jeg stå opp rundt 12 fordi jeg var så sulten, la meg igjen for å stå opp igjen to ganger til der jeg spiste til sammen fire brødskiver rett og slett fordi jeg var så sulten! Dette har aldri endt før, og til tross for nattmaten fortsatte jeg å være såpass sulten og jeg fikk ikke sove før etter halv to en gang… Neste dag følte jeg meg ikke særlig pigg, og fortsatt veldig sulten, og til tross fot storspising hele dagen for å føle meg bedre, følte jeg meg fortsatt “hul” av sulten og sliten. I dag er det bedre, men fortsatt er den “hule”, litt slitne følelsen der, så jeg prøver å spise som en helt. Hva er dette for noe?? Er jeg faktisk sulten eller lurer kroppen min meg?? Har jeg fått i meg for lite mat over lang tid siden det føles ut som kroppen skriker etter mat? Jeg trener cirka fem ganger i uken, mye spinning, og jeg har ikke forsøkt å spise lite mat for å slanke meg eller noe, men jeg prøver å holde meg til sunn mat me Havregryn til frokost, grovt brød til lunsj, cottage cheese, middag med fisk og grønnsaker, og jeg får i meg minst fem om dagen. Jeg et 19 år, 170 høy og veier rundt 58. De siste to uker har jeg tatt jerntabletter for litt lavt jernnivå etter anbefaling fra lege. Håper på svar, klem fra Ingvild

    7. God bedring! Håper du er raskt tilbake der du ønsker å være. Kjenner meg igjen; er det ikke det ene så er det det andre. Noen dager er kjipe, men det gjør at man setter mer pris på kroppen når den er frisk ihvertfall. Alle gode ønsker til deg 🙂

    8. Vil bare ønske deg god bedring og en god helg, du er virkelig en kilde til inspirasjon! 🙂

    9. Uff, så uheldig du er. Ønsker deg masse god bedring. <3 Håper du snart føler deg mye bedre. 🙂

    10. God bedring, fine deg. Har nettopp sydd menisken selv og vet hvor vondt det er. Håper på positivt MR-resultat 🙂

    11. Huff, neineinei.. så leit med meniskskade.. Synes kjempesynd på deg. DÈT på toppen av det hele med blodtrykket og alt.. Du er en helt som trossalt klarer å holde humøret nogenlunde oppe, selv om hverdagen strider deg litt i mot akkurat nå. Synes du er flink jeg! 🙂 Iskaffen så forresten sykt god ut! Har byttet den tradisjonelle proteinkaffen med iskaffe om dagen, er så godt med noe kaldt og forfriskende til en forandring 🙂 Ønsker deg en så-god-som-mulig-lørdag videre, fine flotte Kristine! 🙂

    12. Uff, Kristine. Så utrolig kjedelig å høre.. Heldigvis er minisk veldig lett å gjenopptrene i forhold til f.eks korsbånd, så jeg er sikker på at du er raskt tilbake 🙂
      God bedring og god helg <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg