KROPPSVEKTEN

I dag fikk jeg en lang mail fra en fortvilet jente angående kroppsvekten.
Hun hadde nemlig vært i en diskusjon med venninnene sine angående vekt. Det hele endte med at hun følte seg tykk og utilpass i sin egen kropp.
Dette fikk meg til å tenke. Hva er det med oss kvinner og vekt?
Hvorfor lar vi et tall påvirke oss så mye? Det er tross alt ingen fasit på hva som er det perfekte.

Som dere ser så kan 69 kilo se svært annerledes ut fra person til person.

Ikke lev livet ditt ut i fra et utvendig bilde.  
Glem badevekten.
Lev livet uten tanke på nummer.
Du er mer enn så!

Kristine

14 kommentarer
    1. Skulle egentlig legge igjen kommentar her i går, men kom aldri så langt, også skulle jeg inn nå å se om du hadde trukket vinner av sushi (haha ja jeg er håpefull, har du trukket ennå?) også tenkte jeg på at dette traff meg veldig i dag. I går skulle jeg skrive at tall er tull, i dag var jeg på vekten og kjente jeg ble småirritert over at den viste 3 kilo mer enn på søndag. Spiller det noen rolle egentlig? Nei. Er det vannvekt fordi jeg spiste masse deilige karbs i går? Ja. Skal det ha noen effekt på meg og ødelegge dagen min? Nei!! Vekta betydde ALT da jeg var syk, nå er det absolutt ingenting… Selv om den tydeligvis treffer noe en gang i blant..
      Håper det går bedre for tiden Kristine. Jeg kan ikke tenke meg hvordan alt det du har gått igjennom har vært for deg, men jeg synes virkelig du har håndtert det bra! I tillegg må jeg legge til at jeg har fulgt bloggen din siden starten og selv om det kanskje ikke er lett nå, så virker det som du er sterkere <3

    2. Et bilde sier mer enn tusen ord! Et veldig viktig budskap du kommer med og som jeg håper vi og jenten du fikk henvendelse fra tar med oss videre fra dag til dag. Lett å glemme innimellom, men virkelig helt unødvendig å henge seg opp i det der tallet. For hva har det egentlig å si??!!

    3. Jeg gråt da tallet på vekta viste 75. Jeg følte meg tjukk og ekkel, for så dårlig selvtilitt hadde jeg. For ikke lenge siden veide jeg meg og tallet var 107. “Skitt au! Jeg hadde kanskje følt meg bedre om jeg hadde gått ned litt. Alle kiloene sliter på kroppen, men jeg har utrolig mye muskler. Og jeg føler ikke jeg ser ut som jeg er over 100” 🙂 Du er inspirerende! Jeg digger bloggen din 🙂

    4. Det er trist at det er så mange som henger seg opp i vekten. Det er definitivt ikke hvor mange kilo man veier som avgjør om man er lykkelig. Vi (kanskje særlig jenter) er altfor flinke til å finne det som er “galt” med oss selv!

    5. Helt sant 😊 selv fikk jeg litt sjokk når jeg så 80-tallet på vekten fordi jeg forbandt tallet med overvekt.. Men jeg synes jo selv ikke jeg ser slik ut. Og det er jo helt sinnsykt at et tall skal avgjøre hvordan man føler seg. Heldigvis tok det meg ikke mange sekundene å innse at tallet overhode ikke er farlig eller beskriver hvordan jeg ser ut eller føler meg 🙂

    6. Kristine, du har den mest inspirerende og givende bloggen jeg vet om! Du fronter en sunn livsstil på en gjennomført sunn måte – for både kropp og sjel! TAKK 🙂

    7. Folk er forskjellige, det er ingen tvil om det. Syns bare det er fint med variasjon blant oss mennesker. Selv syns jeg ikke at det er vekta mi som er det viktigste, men heller hvordan jeg føler meg i kroppen min. Ved å ha gått ned bortimot 5 kilo er jeg veldig mye mer tilpass, og har mer selvtillit. Ikke fordi badevekta viser mindre, men fordi kroppen min føles mindre og sunnere.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg