FAJITA

God fredag dere!
Da er det helg :grin:
Har fredagen vært bra tross ulykkesdag? Håper det!
Min fredag har vært super. Ingen typisk fredag den trettende her i gården!
Jeg har gått en rolig tur i solen, bakt er herlig sjokoladekake og slappet av.
Det har gått i et den siste tiden, det er mye som skjer, mye følelser og tanker. Jeg kjenner at jeg trenger å koble ut og lade opp batteriene. Derfor har jeg tatt meg en langhelg med minimalt med jobb. Det skal bli godt!


PØ tok disse herlige bildene av meg og Spera da vi sov i morges.
Ja, her fungerer hun faktisk som min hodepute!
Begge pusene våre er ekstremt kosete og ligger stort sett i sengen med oss hver natt.
Spera ligger enten ved hodet mitt eller intill magen, mens Mildred liker seg best mellom bena mine. De er så fantastiske og gir så mye kjærlighet og glede


Til middag laget jeg kylling fajitas som ble servert med salat, kesam og taco saus.
Kjempe godt!
Jeg laget en ekstra stor form, så jeg har til frokost eller lunsj i morgen også!


Kylling fajitas
Skjær kyllingfilet i strimler og stek dem i en panne. Ha i hakket hvitløk, chili, løk og hakket tomat fra boks. Ha så i fajitas-krydder, se oppskrift under eller bruk ferdigkjøpt, og la det hele koke et par minutter.
Fordel halvparten av tomatsausen i spetlomper, eventuelt tacolomper, rull sammen og legg lompene med skjøten ned i en ildfast form.
Fordel resten av tomatsausen over lompene.
Strø over ost og gratiner i ovnen på 220 grader i 10 -12 minutter.

Fajitas-krydder
1 ss chilipulver, 1 ts salt, 1/2 ts løkpulver, 1/2 ts kummin, 1 ts paprikapulver, 1 ts sukrin og 1/2 ts knust buljong

Jeg ønsker deg en fantastisk fredag:grin:
God helg!

Kristine

20 kommentarer
    1. Sol Runesdóttir:
      Herlig at det smakte godt 🙂
      Men brannsår? Uff da! Du brant deg på formen da, tenker jeg? Det er vondt!

    2. Elise:
      Hei Elise.
      Tusen hjertelig takk for fantastiske ord. Det betyr utrolig mye for meg.
      Du er strek som står i det du står i og jobber deg ut. Jeg vet du kan og har tro på deg.
      Stå på. God klem 🙂

    3. Aww, katter har en såå god evne til å få en til å smile! Hjertevarmende <3
      Ha en strålende helg, fajitasen så deilig ut 🙂

    4. Må nok overtale mamma til å lage det til middag, så sinnsykt godt ut!
      Ønsker deg masse lykke og god helg! <3

    5. Kjære Kristine!
      Jeg vil bare si at jeg er blitt såå glad i bloggen din! Så sterk og inspirerende!
      Jobber for tiden med spiseforstyrrelse, angst og en haug andre ting. Må bare si at å lese bloggen din og se at man kan bli frisk eller bedre igjen har motivert meg mye til å jobbe mot å bli bra i hodet og kropp. Tusen takk for at du skriver denne bloggen. Jeg tror du hjelper mange til å se at det går ann:) Nyt helgen og så håper jeg solen skinner for deg:)

    6. Forresten, herlig bilde av deg og pusen. Digger at du ikke må sminke deg for å ta bilde 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg