SWEET CHILI

Først og fremst, tusen hjertelig takk for alle de utrolig nydelige og varmende ordene deres. Jeg blir målløs!
Man hører ofte at bloggverden er hard, hvor det blir slengt mye stygge kommentarer. Jeg synes det er stikk motsatt! For all del, jeg får noen mindre hyggelige kommentarer i blant. Likevel er nittini prosent av alle ordene som blir lagt igjen, fantastisk koselige og støttende.
Jeg fikk tårer i øynene da jeg satt å leste igjennom alle kommentarene på søndagens innlegg. Jeg føler meg virkelig verdsatt. Dere er fantastiske!
En stor og kjærlig klem går ut til hver og en 

Vi gir ikke opp!
Jeg velger å tro og håpe til siste slutt. Mirakler skjer!
I mellomtiden skal jeg forsøke så godt jeg kan å gjøre det beste ut av hver dag og å ha en positiv mine her på bloggen.


Jeg har vært utrolig sliten de siste dagene.  Det skyldes nok tankekjøret som er i hodet mitt.
Trening har derfor uteblitt. Jeg ønsker å trene på overskudd og ikke gjøre ting verre for meg selv.
Da blir det mer tid på kjøkkenet!
Jeg laget en utrolig god sweet chili saus i dag.
Ferdigkjøpt sweet chili saus inneholder veldig mye tilsett sukker og / eller fruktose.
Lag den isteden selv!
Det er enkelt, sunt og kjempe godt!

Sweet chili sauce
Perfekt til kylling, fisk, i wok eller ovnsretter.

1 boks hakkede tomater
2 chili
3 hvitløksfedd
3 cm ingefær
2 ss hvitvinseddik, eventuelt vanlig eddik
0,5 dl vann
1/2 ts salt
2 ss sukrin

Hakk chili, hvitløksfedd og ingefær grovt.
Ha i en kjele sammen med resten av ingrediensene.
La sausen koke til den tykner. Det tar omtrent 20 -30 minutter.
Kjør sausen glatt med en stavmikser eller i en blender.
Avkjøl og nyt.


Hjemmelaget sweet chili saus setter en ekstra prikk over måltidet. Håper det smaker!

Ha en riktig god tirsdagskveld videre :grin:
Igjen, hjertelig takk for alle støttende ord.

Kristine 

23 kommentarer
    1. Rebecca:
      Det er vanskelig å si uten å vite noe mer om deg. Hvor god restitusjonsevne man har, og hvor mye man kan trene avhenger av hvordan man spiser, hvor mye man spiser, søvn, stress i hverdagen, hva man jobber som, osv.

    2. Sol Runesdóttir:
      Jeg tror at med en slik tankegang kommer man mye lenger. Vi har alle noe godt i lengden.
      God klem <3

    3. Maria:
      Takk du!
      Den er middels sterk. Og konsistensen er omtrent like tygg som den du kjøper. Smak til sausen etter hvert, slik at du er sikker på at chilimengden blir riktig for deg 🙂

    4. Mia:
      Takk for det Mia.

      Det høres ut som om du har gått alt for hardt inn. Slik at du nå er kommet til et alt eller ingenting. Dermed føler du at alt er ødelagt bare du tar en liten sjokoladebit. Jeg har vært der selv, og det er skummelt. Da er man på kanten til å bli hysterisk!
      Forsøk å ikke tenke lovlig og ulovlig mat. Spis heller en sjokoladebit på en mandag og du har lyst. En sjokoladebit skader ikke.
      Lykke til 🙂

    5. Wow, yummy! Det så utrolig godt ut!
      Jeg har faktisk ikke tenkt på dette før, og det er jo en kjempegod idé å lage en sånn saus selv! Jeg blir alltid inspirert av matoppskriftene dine!
      Godt å høre at du får mange positive og støttende tilbakemeldinger på bloggen din, men det er nok fordi du utstråler en god energi og er en god person <3

    6. Hei!
      Jeg beklager virkelig det som har skjedd og får helt vondt i hjertet. Håper du likevelk kan ta vare på de fine stundene som kommer innomellom!
      Jeg har også et spørsmål til deg, eller jeg er i en situasjon jeg ikke klarer å komme meg ut av. Jeg trener skikkelig bra nå, powerwalk hver morgen mellom 5-6 på hverdager, samt 6-7 økter til resten av uken. Spiser super bra på ukedagene, men når jeg får lov til å ta en ekstra sjokoladebit på lørdag, så virker det som at det klikker i hodet mitt, jeg klarer liksom ikke å stoppe. Jeg aner virkelig ikke hvordan jeg skal klare å holde meg bare til en liten bit, så er det nok. Føler også da at jeg ødelegger for hele uken som har vært.. Og når jeg mener at jeg ikke klarer å slutte, betyr det at jeg får i meg sinnsyke mengder kalorier, ante ikke at så masse fikk plass i en kropp en gang..
      Har du noen tips jeg kan prøve? Utrolig takknemlig for svar og vet at du kanskje har nok annet å tenke på!
      Utrolig fin blogg også, leser den hver dag:)

    7. Vil bare sende deg gode tanker og en god klem.<3 Og tusen takk for en kjempe bra blogg. 🙂

    8. du er så flink K:D hvordan blir denne i konsistens? og er den supersterk? jeg bruker veeeldig lite av den fra butikken da den blir litt sterk for meg… kan jeg halvere chillien eller blir den kjedelig da?

    9. Det fortjener du virkelig Kristine. <3 Føler på det samme jeg også, at alle de gode ordene veier opp for de mindre hyggelige. 🙂 Takk for alt du deler av deg selv og ikke minst inspirasjon/motivasjon på bloggen. Klem!

    10. Den sausen så god ut, må absolutt prøves! Jeg lurte på en ting angående treningsmenge. Hvor mye er ok? Trener styrke 4 ganger i uka men vil trene litt ekstra cardio i tillegg nå for å gå litt ned i fettprosent slik at musklene blir litt mer markerte.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg