SJOKOCOOKIES


Baking er en av de beste former for terapi!
Når jeg står på kjøkkenet og baker, er det som om alt vondt blir borte. Da er det fred! Det er bare jeg og baksten som koser oss. Jeg synger, ler og nynner for meg selv.
Jeg elsker å bake!
Tidligere i dag hadde jeg en stor bakerunde.
Jeg bakte masse! Brownies, kanelsnurrer, terte og cookies.
Sjokocookiesene var den eneste sunne varianten.
De ble utrolig gode!
Seige, søte og med en nydelig sjokoladesmak.
Her kommer oppskriften.
Håper det smaker :grin:

SjokoCookies
20 stykker

60 g smør
40 g sukringold
1 egg
1 eggehvite
40 g mocca-protein*
40 g mandelmel*
20 g kokosmel*
1/2 ts natron
1/4 ts salt
25 g kakaopulver
1 dl væske, jeg brukte mandelmelk
50 g hakket sjokolade, valgfritt**

Pisk smør og sukringold godt sammen.
Tilsett egg og eggehvite.
Ha så i tørrvarene .
Tilsett væske. Deigen skal bli tykk og klissete.
Rør til slutt i hakket sjokolade.
Lag små klatter på en bakplate med bakepapir.
Stek på 180 grader i 10 -12 minutter.
Avkjøl på en rist. Nyt!

*En tørrvare kan byttes ut med en annen tørrvare.
Proteinpulver, mandel- og eller kokosmel kan byttes ut med andre meltyper som bokhvetemel, speltmel, sesammel, hvetemel og lignende. Husk at om du bytter en tørrvare med en annen, må du se ann væsken som skal tilsettes. Noen meltyper trekker til seg mer væske enn andre.
**Hakket sjokolade kan byttes ut med andre ting som nøtter og tørket frukt.


Jeg lover deg at de forsvinner på en to tre.
Fantastisk gode!
Nyt cookiesene:grin:
Nyt fredagen.
Nyt helgen.
Livet er her og nå!

Kristine

20 kommentarer

Siste innlegg