MED PÅ TUREN

Det er fire kosttilskudd jeg tar så og si daglig.
Nå som jeg er to uker på ferie har jeg pakket med disse i poser og i doseringsboksen min.


Proteinpulver
Favoritt proteinpulveret mitt gjennom snart syv år!
MyProtein er sammensatt av melkeproteinene whey/myse og kasein. Det er et rent produkt med høy kvalitet.
MyProtein bruker jeg daglig i proteinkaffen min, samt etter trening sammen med en rask karbohydratkilde som banan eller riskaker.

BCAA
Dette er et aminosyre tilskudd (en aminosyre er en liten del av et protein) bestående av leucin, valin, isoleucin. Forskning viser at disse aminosyrene er viktige byggestener og brensel for musklene våre.
BCAA gir blant annet bedre opptak av proteiner i muskulaturen og bedre restitusjon.
XPAND BCAA har et blandingsforhold på 4:1:1 leucin, valin, isoleucin. Dette er både et av de bedre og rimeligste aminosyretilskuddene på markedet.
Pulveret smaker godt og det blander seg lett ut.
Jeg tar BCAA før og etter trening.

Multivitamin
Multivitamin er rett og slett en tablett med en kombinasjon av vitaminer og mineraler. Disse er livsnødvendige for kroppen vår og hjelper den til å fungere best mulig. 
Har du et godt og variert kosthold med mye frukt og grønt, er ikke multivitamin nødvendig. Likevel synes jeg det kan være lurt å ta da forskning viser at dagens mat inneholder langt færre vitaminer og mineraler enn hva det gjorde for førti år siden.
For meg som også har IBS er multivitaminer ekstra viktig da tarmene sliter med å ta opp alle næringsstoffene.
Multivitamin kan hjelpe kroppen med å dekke alle nødvendige vitaminer og mineraler. 

Omega3
Omega 3 er en essensiell fettsyre. Den er nødvendig for mange livsviktige funksjoner i kroppen og gir dokumentert helsegevinst, i tillegg til å øke blant annet fettforbrenning, styrke hjertets kretsløp, nære hjernen og øke muskelrestitusjon.
Dette er det absolutt viktigste kosttilskuddet etter min mening, med mindre du spiser mye fet fisk.
Norwegian fish oil er et høykonsentrert produkt med god kvalitet som gjør at du trenger å ta færre kapsler enn en rekke andre omega3-tilskudd.
Jeg tar 1 -2 kapsler daglig.

Husk at kosttilskudd kun er tilskudd. Ordentlig mat skal alltid ha første prioritet.
Produktene skal ikke brukes som en erstatning til mat men som et tillegg til et variert og sunt kosthold.

Kristine

19 kommentarer

Siste innlegg