FREDAGSRO


God fredag dere.
Nå blir det jammen godt med helg!
Jeg har vært ordentlig sliten og slapp etter at jeg kom hjem fra ferie. Komisk nok! Selv om jeg for det meste slappet av på ferie, var det en psykisk påkjennende ferie. Dagene var preget av veldig mye følelser.
Jeg skal ikke nekte for at min mors sykdom gjør noe med meg. Tankene surrer rundt i hodet konstant, jeg bekymrer meg og grubler mye. Slikt blir jeg veldig sliten av.
Dette er grunnen til at det omtrent ikke har blitt noe trening denne uken. Jeg har rett og slett følt meg utmattet! Selv om jeg savner treningen, vet jeg at det ikke er bra for kroppen min å presse meg når jeg ikke er i form.
I natt fikk jeg heldigvis en god natts søvn, noe jeg ikke har gjort på lenge. Det hjalp på energinivået.


Jeg måtte ta en time-out tidligere i dag.
Meg-tid er veldig viktig i det hele.
Jeg koste meg med den nyeste utgaven av Elle og is. Crème peanøtt karamell fra Hennig Olsen, en av mine favoritter.
Da svever jeg bort i en annen verden hvor det ikke finnes sykdom. Deilig!


Til middag ble det en fargefest med biff, urtedressing, ovnsbakt blomkål og salat.
Kjempe godt!
Jeg holder igjen som mye av sommeren som mulig, og dette smaker sommer.

Start med blomkålen.
Del den i 5 -6 biter og legg på en bakplate. Stek i ovnen på 200 grader i 20 -25 minutter.
Lag så dressingen. Bland sammen creme fraiche, eventuelt kesam, med hakket hvitløk, basilikum, salt, pepper, en liten klype sukrin og litt sitronsaft.
Deretter er det salaten. Skjær opp de grønnsakene du liker eller har tilgjengelig. Jeg bruke gul paprika, ruccola, cherrytomater og rødløk. Bland i vannmelon i biter, fetaost og pinjekjerner.
Til slutt steker du biffen. Ha litt smør i en panne. Stek biffen, jeg brukte ytrefilet, i 1 -2 minutter på høy varme på hver side.
Server og kos deg.

Nå skal jeg vært øyeblikk dra opp til Hole.
Mye av helgen blir tilbring med mamma. Jeg vil være så mye som mulig sammen med henne før hun forsvinne, og gi henne masse kjærlighet.
Ha en riktig god helg dere.
Nyt fredagskvelden :grin:

Kristine

26 kommentarer
    1. Thea:
      Det var en utrolig koselig kommentar Thea. Setter veldig pris på at du legger igjen noen ord. Tusen takk 🙂

    2. Hei Kristine!
      Det er sjeldent kommenterer innlegg, selvom jeg er en daglig leser av bloggen din!
      Nå derimot. Var jeg bare nødt. Selvom ikke alt er slik du fortjener det i livet ditt nå, så syntes jeg søren meg du stråler mer enn noen gang!! Du ser så sunn og frisk ut! Utrolig!

    3. Virker som du er flink til å ta vare på deg selv oppi det hele. Det er en fin egenskap. Moren din er heldig som har en så omtenksom datter full av kjærlighet 🙂 Mange klemmer

    4. Ingrid:
      Så sant!
      Tid til trening kommer alltid. Akkurat nå er det viktigst å ta vare på kropp og sjel. Håper helgen har vært super. God søndag 🙂

    5. Helena:
      Denne uken har jeg følt meg helt psykisk utmattet og da også fysisk. Det er rart hvor sliten man blir av tankene. Takk for gode ord. God klem tilbake 🙂

    6. Ida Nyborg:
      Livet er ikke alltid en dans på roser. Jeg vil vise livet slik det er. Takk for hyggelige ord. God søndag 🙂

    7. Modig av deg å være så åpen om livet ditt og hva du går gjennom nå. Så har du en fin balanse mellom dette og andre inspirerende innlegg, det liker jeg!
      Stå på! God helg 🙂

    8. Synes det er utrolig sterkt av deg å dele denne vanskelige tiden med oss lesere. Stå på kjære Kristine, du er et godt menneske <3

    9. hei! syntes du er en kjempe flott dame! du virker veldi sterk, og det liker jeg! utrolig respekt fra min side! GID <3
      sveniboi på snapchat og sven ivar ougendal på face xoxo. ser fram til og snakke mer med herlige deg. 🙂

    10. Sender deg noen varme og gode tanker! Ta vare på deg selv oppi alt dette også, ikke glem det! 🙂

    11. Unner deg alt godt, Kristine! Beundrer pågangsmotet ditt, og livsgleden som du alltid klarer å spre. Forstår at det må være veldig vanskelig med moren din sin sykdom, og at du er i en følelsesmessig berg- og dalbane. Da er det helt riktig av deg å sette tid til deg selv og lytte til kroppen. Ønsker deg en kjempefin helg og håper at du får en hvilepause fra grublingen. Stor klem!

    12. Det er merkelig det der, man blir nesten mer sliten av å være på ferie så man må ta seg i det å slappe av når man kommer hjem! Men så har jo du fått påkjenning på et litt annet følelsesmessig plan, så det forstår jeg så godt. Må gjenta meg selv jeg, men du er sterk! Helt beundringsverdig. Treningsgnisten din kommer tidsnok tilbake vet du, så i mellomtiden er det bare å lade opp 🙂 Håper virkelig at helgen din blir topp, at du koser deg og nyter resten av denne dagen 🙂 Klem til deg!

    13. Ønsker deg en så koselig helg som mulig.<3
      Sender deg gode tanker og en stor og god klem.<3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg