LØFT DEG OPP

Noe å huske på en mandagsmorgen.

Denne ukens skal jeg være snill mot meg selv.
Jeg har ikke vært min egen beste venn i det siste. Situasjonen med mamma tærer på meg. Jeg har vært veldig sliten og lei. Jeg klarer ikke å holde tritt med den jeg har vært, og egentlig er, og hakker på meg selv for at jeg ikke orker å lage mat og isteden spiser mye ferdigmat, at jeg ikke får trent, at jeg sover mye, at jeg bruker dobbel så lang tid på jobben som vanlig, at jeg lett begynner å gråte, at humøret mitt går opp og ned og at jeg ikke klarer redde mamma.
Jeg skal forsøke å legge dette bak meg. Å snakke stygt til meg selv gjør ting verre. Denne uken vil jeg løfte meg selv opp!

Snakk pent til deg selv.
Vær din egen beste venn.
Jeg kan love deg at du vil føle deg så mye bedre :grin:

Kristine

16 kommentarer
    1. Hei,
      Jeg har nettopp flyttet hjemmefra for første gang, fra Drammen til Trondheim. Føler på mange av de samme følelsene som deg fordi jeg har utrolig hjemlengsel, og savner mamma utrolig mye. Skjønner allikevel at det ikke kan sammenliknes med å ha en døende mor.. Kjenner meg hvertfall igjen i følelser som tristhet, mangel på energi, forfall på treningsfronten og mye dårlig mat.. Er veldig glad for at du skriver så åpent og ærlig på bloggen din, det viser at selv de flinkeste og beste kan ha nedturer og dårlige perioder i blandt. Akkurat som at du sikkert ikke har gitt opp, har jeg også planer om å komme tilbake i gode rutiner igjen, og få energien og livsgnisten tilbake. Jeg ønsker deg hvertfall alt godt, og har tro på at du reiser deg som en løvetann igjen! Ikke stress og gi deg selv den tiden du trenger! Klem! <3

    2. Tenker på deg, Kristine. Lytt til kroppen – og ta hensyn til deg selv. Sender deg mange gode glemmer! <3

    3. Tenker på deg!
      En som ofte kan hjelpe/trøste meg litt på tunge dager er svenske Rachel Brathen. Hun har både blogg og instagram. Hun mistet bestevenninna si i en ulykke og er veldig flink til å sette ord på hvordan hun har det. Hvis du ikke har sjekket henne ut tidligere, kanskje du vil gjøre det nå?
      Jeg har opplevd sorg over å miste noen jeg er glad i, men kan ikke tenke meg eller forstå hvordan du har det som vet hva som skal skje. Du er jammen meg tøff og reflektert som orker å ta tak i deg selv og jobbe med tankene dine i en sånn situasjon. Men husk at det er lov å ikke være tøff og reflektert hele tiden også. Mamman min var alvorlig syk for et par år siden, men det er nå stabilt. Men jeg husker godt hvor redd og fortvilet jeg var når det sto på som værst.. Noe av det tyngste man kan oppleve.
      Ta den tiden du trenger. Ta vare på deg selv. <3 Mange klemmer fra meg <3

    4. Kjære Kristine. Du har det ikke lett for tiden. Du går gjennom noe utrolig tøft, og det er naturlig at du føler den forandringen som skjer i livet ditt både på kroppen og i sinnet. Ikke stress med å få det bedre, med å være den “gode gamle” Kristine du alltid har vært. Det kommer seg. Bruk den tiden du trenger på å bearbeide dette. Du går gjennom en sorg som er beinhard. Og ja du skal være snill med deg selv, du skal løfte deg selv, men i mine ører høres det ut som du presser deg selv til å være bli og gla og være den Kristine du har vært før dette skjedde deg og din mor. Ja du skal løfte deg selv, men gjør det i det tempoet som føles naturlig for deg nå. La sorgen være sorg, vær den du er på godt og vondt. Ta den tiden du trenger. Føler med deg <3 Klem fra meg <3

    5. Godt sagt og godt tenkt. Du gjør ofte min dag bedre ved det du skriver, forsøk å gjøre din egen bedre også!
      Ta vare på deg selv!

    6. Kjære Kristine, du har så mange kloke råd til oss gjennom bloggen din hver eneste dag og nå synes jeg det er på tide at du begynner å leve etter dem selv også. Du fortjener ingenting dårligere enn det beste! Tenker på deg i denne vanskelige tiden! <3

    7. ååh, jeg får vondt langt inni hjertet mitt av å lese dette…Tenker på deg og mammaen din!

    8. Tenker stadig på deg. Syns du tar situasjonen på en imponerende måte og håper du tillater deg til å ha nededagene også, for det kan umulig være noen som klarer de tyngste dagene uten å “knekke litt” av og til. Du er god!

    9. Det er nok veldig lurt å løfte seg selv opp. Nå er det også viktig å huske på at det er lov å være lei seg og gråte, slik at man får det ut ♡ du er så flink å prate om ting og det vil nok gjøre alt mye lettere for deg! Du er sterk og jeg ønsker deg alt godt!♥

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg