TIL SKREKK OG ADVARSEL


Jeg har nettopp sett denne dokumentaren på danske Dr.TV.
Min kropp til skrekk og advarsel er en dokumentarserie som handler om nettopp skremmende kroppen.
I dette avsnittet møter vi en fitnessutøver og en anorektiker.
Som tidligere spiseforstyrret, jeg har både hatt anoreksi, ortoreksi og slitt med overspising, kjenner jeg meg godt igjen i begge disse kvinnene.
Jeg anbefaler deg på det sterkeste å sette av 29 minutter til å se denne dokumentaren, her
Grensen mellom å gå fra å være sunn og frisk, til å bli sykelig, er ikke stor. Jakten på den perfekte kropp kan ødelegge deg.
Jeg har skadet kroppen min med varig men grunnet min fortid. Ikke gå i samme fellen som meg. Det er et sant helvete som jeg ikke unner noen!
Ta vare på deg selv. Både kroppen din og psyken din. Du er så mye mer verdt enn så.

Som Sandra så vakkert sier: “Forsøk ikke å være perfekt, for det er det ingen som er. Så elsk deg selv som den du er.”

Kristine ♥ 

13 kommentarer

Siste innlegg