OKTOBER


Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke er en høstperson. Jeg foretrekker sol, varme og sommer.
Så lenge jeg befinner meg i Norge, får jeg og alle dere, pent finne oss i at det er fire årstider i dette langet. Enten vi liker det eller ikke! Høst, vinter, vår og sommer.
Noe som har gjort høsten lettere å takle, er å fokusere på alle de flotte og gode sidene ved hver årstid.

Velkommen skal du være oktober!
Dette gleder jeg meg til ved denne måneden:
– Alle de nydelige fargene på trærne
– Tulle seg inn i varme pledd
– Tenne fyr i peisen
– Plukke epler fra trærne
– Ikle meg store gensere
– Kjøpe varme skjerf
– Lange tv-kvelder
– Varm kakao
– Gode turer i skogen
– Tenne masse stearinlys
– Inne kos mens regne pøser ned utvendig
– Varme supper og gryter til middag
– Traske rundt i ullsokker
– Masse pusekos. De vil nemlig ikke gå ut når temperaturen synker.

Hva gleder du deg til?


bilder: pintrest

Jeg ønsker dere alle en fantastisk oktober måned.
Gjør det beste ut av hver dag!

Kristine

15 kommentarer
    1. Renate:
      Tusen takk Renate. Det setter jeg pris på 🙂 Jeg forsøker å gjøre det beste ut av hver dag, men det er vikelig ikke så lett alltid. En virkelig herlig kommentar. Hjertelig takk og god klem <3

    2. Hei Kristine:-)
      Ville bare si at jeg tenker på deg, og sender deg mange varme tanker.
      Ønsker å kondolere i forbindelse med at din mor gikk bort.
      Blir så rørt av måten du takler din mors sykdom og dødsfall på.
      Ønsker deg en fin høst! Akkurat som deg ikke noe høstmenneske, og liker best at det er lyst og varmt. Men den som ser det positive i en hver situasjon er vinneren. Vinneren av mye kjærlighet og glede i sitt eget liv. Og du er en vinner 😉 Og gleder meg til å fortsette å følge bloggen din.
      Klem fra Renate

    3. Jeg er heller ikke noen vinter og mørkeperson men må si at de fargene som kommer om høsten er helt fantastisk nydelig. En litt bittersøt skjønnhet fordi det er bladene som dør og gir plass til en ny vår om noen (forhåpentligvis korte) måneder 🙂 Jeg liker den kalde klare lufta som er om vinteren – så lenge jeg ikke fryser. Og den fantastiske glimringen av iskrystaller på nysnø som ser ut som millioner av små diamanter…. Og den dumpe lyden av steg på hardmyk snø…. 🙂 Som sagt, jeg liker ikke vinteren, men samtidig så liker jeg den litt likevel… <3 Stor klem til deg Kristine. Du er fantastisk flink til å holde på det positive selv om det må være så utrolig vanskelig av og til.. Vit at det er mange som tenker på deg og skulle så inderlig ønske at vi kunne gjøre ting litt lettere for deg. Ingen fortjener å miste mammaen sin så tidlig på en slik måte..

    4. – Enda mere fårikål (strekker sesongen denne måneden også)
      – Gå tur i kveldsmørket og smugkikke inn til folk som ikke har trukket for gardinene
      – Kan endelig finne frem høstklærene mine igjen
      – Kan øke matinntaket og kjøre en bulk uten å tenke på bikinien
      – Snart jul!
      – Ikke så bittert å måtte trene innendørs – faktisk er det ganske greit å slippe å trene ute
      – Sitte i sofakroken med varm kopp te, god bok, stearinlys, pledd, når det er mørkt og regn ute

    5. Og nettopp derfor ser jeg oppriktig fram til denne årsiden, hvert år! Men den viktigste årsaken for meg; Turer ute på fjellet en morgen med klarvær og nydelig soloppgang eller i ettermiddagssol. Fargefest på himmelen og i naturen! Frisk og kald luft i ansiktet og lungene:-)

    6. Dette innlegget fikk meg til å smile bredt, du er alltid så flink til å spre positivitet. Jeg er i grunn ikke noe høstmenneske, men du fikk det til å virke mye koseligere. Jeg hadde hatt godt av din holdning..jeg er en pessimist av natur😆
      Håper Oktober byr på fine stunder ❤️

    7. Liker positiviteten din, Kristine! Uansett hva du står ovenfor så virker det som du tar det med en god og positiv innstilling. Det er ikke annet en inspirerende. Du sprer glede, humør og positivitet, selv om du nok har det tøft for tiden. Du “maler” ikke ting perfekt, men du er ærlig og finner gode ting i alt. Og akkurat det kan vi nok alle bli flinkere til. Du inspirerer og gleder, Kristine!
      Jeg for min del elsker høsten! Naturen/skogen er på sitt fineste og jeg elsker å være ute. Både i skogen og på fjellet. Elsker den friske høstluften, høstfarger, lange fine turer på fjellet og i skogen, elgjakt, fuglejakt, elghufsintervaller og blodsmak i munnen, morgenturer med frostrøyk og rim, båltenning og bålkos på tur, kakao, god høstmiddag når en kommer inn, mørke kvelder med stearinlys og en god serie, sofakos under teppe, peiskos etter en lang tur på fjellet i regnet og varme, gode, store klær. Jeg elsker høsten!
      Håper du får en fin høst, Kristine. Det fortjener du! 🙂

    8. Gleder meg til å kose meg masse med smaksrik “høstmat” (spesielt viltretter) med god rødvin til.
      Gleder meg til å føle meg trygg og varm i de store dunjakkene mine.
      Gleder meg til å tenne ekstra mange lys inne om kvelden når det er så kaldt og mørkt ute.
      Gleder meg til å gå tur i det friske høstværet. Puster nemlig så mye bedre da 😀
      Gleder meg til å høre mer fra deg og håper du vil få det bra <3

    9. Må si jeg ikke har noe spesielt forhold til høsten egentlig. Syns vel egentlig det er mest bare surt og kaldt.. 🙂 Men det morsomste er faktisk at etter at jeg leste den koselige lista di så gikk tankene i en mer positivt ladet retning! Så mange fine ting du trekker frem som jeg faktisk begynner å glede meg til å gjøre 🙂 Det jeg vil frem til er egentlig bare at du sprer så mye liv, glede og energi fra bloggen din, og det er jeg sikker på vi er flere som merker oss. Det gjør virkelig noe med stemning og humør å klikke seg inn her, fordi du som person, Kristine, virker bare så ekte og god tvers gjennom! Ville bare du skulle vite om det! Håper oktoberstarten blir som du ønsker, og at dette blir din måned! Klemmer herfra 🙂

    10. Du er like positiv som alltid 🙂
      Du virker som ei fantastisk jente og det er veldig hyggelig å følge deg 🙂

    11. Være ute i høljende regner, storm med og uten hagel, farger, fint Vær, noe av der du skrev.☺

    12. Ha en fin Oktober du også, høst er fint…bare den ikke blir for lang..
      Koselige ting du nevner på “lista” de..:)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg