CANNELONI


Da er det helg dere!
I helgen passer det jo perfekt med en ekstra god middag.
Tidligere i dag serverte jeg canneloni. Det er faktisk første gangen jeg har laget det. Utrolig godt! Det blir ikke lenge til neste gang!
Canneloni smaker omtrent som lasagne. Det er en iltaliensk klassiker hvor du rett og slett fyller pastaplatene med saus isteden for å legge det lagvis.

Canneloni
Til 2 sultene

8 lasagneplater
1 pakke karbonadedeig, kyllingkjøttdeig eller kjøttdeig
1 boks hakkede tomater
1 ss tomatpure
1 løk
2 hvitløksfedd
1 cm finhakket chili
1/2 ts salt
1/2 ts pepper
1/2 ts kanel
1 ss oregano
40 g revet ost

Kok lasagneplatene i 3 minutter.  Legg dem så utover et kjøkkenhåndkle.
Stek karbonadedeig i en pakke. Skjær løken i terninger. Finhakk chili og hvitløk.
Ha løk, hvitløk, chili, hakkede tomater, tomatpure og krydder i pannen. La det koke i 5 minutter.
Legg så 3 -4 ss med tomatsaus på kanten av hver lasagneplate. Se på bildene.
Rull deretter sammen lasagneplatene.
Legg rullene ved siden av hverandre i en form eller på en bakplate med bakepapir.
Ha over et par ss med tomatsaus og strø over ost.
Stek på 200 grader i 15 minutter.
Server gjerne med en salat.



Håper det faller i smak.
Ha en riktig god fredagskveld :grin:

Kristine

13 kommentarer
    1. Helene:
      Kanskje du ikke hadde kokt platene lenge nok. Mulig at du brukte andre lasagneplater enn meg. Prøv å kok de litt lengre neste gang 🙂

    2. Jeg prøvde meg på disse i går, det ble godt, men platene ble litt tørre/harde der det ikke var saus på toppen etter steking. Tror jeg skal prøve å legge platene på noe annet enn et kjøkkenhåndkle neste gang (mistenker at det trakk ut for mye fuktighet av platene). Har du noe tips til at det ikke skal bli tørt/hardt?
      Jeg liker forresten bloggen din, og den er blitt en av de jeg sjekker innom fast 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg