KARI TRAA & GRESSKAR



Jeg har flere plagg for Kari Traa som alltid blir en favoritt og som jeg er veldig fordøyd med.
De er utrolig behagelige å ha på og holder lenge.
I dag kom denne Kari Traa Butterfly buksen i posten.  
RunForest sendte denne gaven til meg, noe jeg er takknemlig for.
Jeg har trasket rundt i buksen i hele dag. De første minuttene hoppet og spratt jeg rundt med et smil om munnen. Det er jo så herlig å ta på seg helt nye plagg :grin: Jeg rett og slett digger det!



For tiden har jeg helt dilla på gresskar.
Det blir gresskar i alle varianter! Pure i desserter eller til middag, revet i kaker eller salaten, ovnsbakt til lunsj eller som snack.
Favoritten er helt klart ristet gresskar med kanel.
I dag toppet jeg den med gresk yoghurt og rå manuka honning. En real smaksnytelse!
Manuka honning, jeg bruker denne
fra iHerb, inneholder en rekke næringsstoffer. Den er full av mineraler og vitaminer som kalium, sink, kalsium, magnesium, C-vitamin og vitamin -B1, -B2 og -B3. En rekke forskningsartikler viser at honning kan være bra for benskjørhet, forkjølelse og mageproblemer. Dessuten smaker den jo utrolig godt!

Ristet gresskar lager du ved å dele gresskaret i biter. Legg bitene utover en bakplate. Strø over sukringold og kanel. Stek på 200 grader i 40 minutter. Ta gjerne ut bakplaten og rør om når halvparten av steketiden er gått. Avkjøl gresskarbitene noe før du serverer.
Ristet gresskar kan du oppbevare i kjøleskapet i tre til fire dager. Så lag en stor porsjon!

Håper du har hatt en riktig så god onsdag :grin:
Ha en fortsatt god kveld.

Kristine ♥ 

34 kommentarer
    1. Jeg har ikke vært inne her på sikkert to år.
      Jeg må bare si Kristine, du ser kjempebra ut.
      Frisk og vakker.

    2. Må si meg helt enig med de overstående, Kristine! Du utstråler en sjarm og sunn glede som gjør noe med humøret på andre siden av skjermen her 🙂 Fresh frøken i stilig tights, med andre ord! Håper dagen har vært fin så langt, og at kvelden blir av samme slaget 😀

    3. Har aldri sett deg så vakker som du har vært i det siste. Du ser helt fantastisk ut !!

    4. Måtte bare si så utrolig flott og sunn du ser ut! Takk for at du utstråler positivitet og sunnhet gjennom skjermen 🙂 God klem fra en flittig leser

    5. du er superflott kjære du! for en nydelig, sunn og sprek kropp du har, og for et humør! du er en sann inspirasjon og smilet ditt får frem smilet mitt:-) ha en super duper kveld! masse gode tanker sender jeg deg:-))

    6. Veronica S:
      Har du ikke? Da må du på butikken de nærmeste dagene og kjøpe. Det er veldig godt. Minner litt om søtpotet.
      Det er kun kjøttet jeg bruker, og ikke de trådene 🙂

    7. Så fin og brun du er! Looking good! Jeg er også HELT hekta på gresskar. Har spist ett o dagen i 1-2 uker nå XD haha, så godt. Blir slutt om noen dager da, for jeg har bare 2 igjen + de to som er i ovnen nå ^^ *suss*

    8. Spennende! Dette vil jeg prøve 🙂 nok en gang ser du helt stunning ut, fine Kristine 🙂 god onsdagskveld til deg <3

    9. Spennende bruk av gresskar! Har sålangt bare brukt det i middager, og en gang i kake. Er det de vanlige runde du har brukt, eller butternut?

    10. Den buksa har jeg også, i 3/4.Var tiltenkt som underbekledning på topptur til vinteren, men jeg har brukt den myye allerede! Den er jo så digg å gå med at man nesten ikke kjenner at den er på 😀

    11. Har faktisk aldri smakt gresskar.. bruker du liksom “Kjøttet” av det..eller det gugget som ligner lange spagettier?
      Elsker Kari Traa klær

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg