FRA HAGEN

Jeg skal ikke skryte på meg at jeg er noen god husmor.
Ja, jeg liker å lage mat og bake, men bortsett fra det så kan jeg ikke stort. Mine blomster dør stort sett etter kort tid, jeg har ikke vaskemani og jeg er utrolig dårlig i hagen.
Mamma derimot, hun var den perfekte husmor. Ikke minst den beste mammaen ♥ 
Hun hadde masse å lære meg. Dessverre har vi ikke fått tid til slikt…


Mamma har etterlatt seg mange gode minner.
Hun har også etterlatt seg en hage med masse deilige tomater og squash. Det synes jeg er stas!
Hjemmedyrkede grønnsaker smaker så fantastisk godt.
Disse tomatene er utrolig søte og smakfulle. En fryd å tygge på!
Kanskje jeg skal forsøke å gå i mammas fotspor til våren og plante mine egne grønnsaker?

Jeg må forresten gi dere et tips.
I dag og til og med onsdag får dere – 30 % på denne kompresjonstightsen her hos x-life.
Selv har jeg hatt den hvite i godt over et år og er storfornøyd. Det er nok en av mine mest brukte tights!
Jeg ser de også har fått inn den nye 2xu tightsen med høyt liv. Spørs om jeg ikke skal unne meg selv denne. Ellers så blir den satt på årets ønskeliste til jul.

Fortsatt god mandag, da dere :grin:

Kristine ♥ 

27 kommentarer
    1. Absolutt 😉
      Gir du meg ein lyd viss du vet om eller hører om noen interessante stillinger innen ernæring/kosthold/helse/-livsstil?:)

    2. Jeg vil uten tvil flytte til Østlandet igjen, men da må det vere en konkret jobbmulighet som byr seg, ellers “overlever” jeg ikke :p

    3. Tips 1, flytt hit (eller en annen plass) :D..så kan vi skape vårt eget HelseGlede senter 😀
      Ernæringsrådgiving, behandlinger, produkter, trening, og ikke minst økologiske hage med urter og grønnsaker! Det hadde vært noe det! :))

    4. Famwangaasegg:
      Ja. Jeg har en liten drøm om min egen går med høner som gir egg, noen få griser og masse hjemmedyrkede grønnsaker. Men vi får se hva som skjer etter hvert 😉

    5. Snadder med selvdyrket tomater og squash. Naboen min har tomater i drivhuset, og de smaker nydelig. Har du prøvd squashghetti? Du kan jo lage en god saus av tomatene og gjenskape en sunn ‘spagettirett’ 🙂

    6. Nina Bakke:
      Å, det høres helt herlig ut. En dag har jeg lyst på min egen gård med høner, grønnsaker og dyr 🙂

    7. Mia:
      Hihi… Det var en ting å gjøre. Sier noe om hvor gode tomatene er 🙂

      Takk for gode ord Mia. Håper uken din blir super 🙂

    8. Ingenting er så godt som hjemmedyrkete tomater! Husker jeg alltid stjal umodne tomater fra drivhuset til mine besteforeldre fordi jeg var så redd for at andre skulle spise dem før meg.. Det endte med en sur og grinete unge med vondt i magen og lommene fulle av skviste grønne tomater, ingen vellykket affære med andre ord.
      Når jeg får meg en hageflekk skal jeg definitivt ha drivhus med tomater!
      Håper du får en fin uke, kjære Kristine 🙂 Tenker ofte på deg, håper du har det bra <3

    9. Jaaa, det anbefalest å plante egne grønnsaker. I hagen denne sommeren var det bare økologiske “delikatesser”: Gulrot, pastinakk, Squash, Tomat og rabarbra! Det gir mersmak 🙂

    10. Det er så moro å dyrke sine egne urter og grønnsaker! I sommer har jeg hatt en kasse på verandaen med friske urter stående. På kjøkkenbenken har jeg en chiliplante som vokser seg større, spennende:) Til våren er planene store om å få til å dyrker mye mer, sette potet ++ 🙂

    11. Kan ikke forstå hva du går igjennom med en mamma som dør og brudd med samboer. Likevel ser du og setter pris på de fineste ting 🙂

    12. Det er kjempe hyggelig å dyrke selv, begynte i fjor med drivhus og det hele for å lettere få tilgang t il økologisk mat 🙂 Det har gått strålende både i og utenfor drivhuset 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg