ÅTTE UKER

Nå er det er en stund siden jeg har nevnt mamma og hennes bortgang.  
Det kommer stadig kommentarer og mailer med gode ord og klemmer fra dere fantastiske lesere som lurer på hvordan det går og ønsker å gi meg styrke. Hjertelig takk.
I dag er det nøyaktig åtte uker siden hjernesvulsten tok overhånd og mamma gikk bort.
Jeg tenkte å si noen ord om hvordan det står til den dag i dag.

Så, hvordan går det egentlig?
Ofte er det vanskelig å sette ord på følelser, noe jeg føler i denne situasjonen.
Jeg så lenge mørkt på fremtiden. Det var vanskelig å skulle tenke seg et liv uten mamma, hun jeg har levd og kjempet for i så mange år!
Det som best beskriver mitt følelsesregister for tiden, er opp og ned. Nå endelig mer opp enn ned.

Mamma er langt fra glemt. Noe hun ei heller aldri vil bli. Fortsatt forsøker jeg å ringe henne fra tid til annen – jeg har noe spennende å fortelle eller trenger noen gode råd. Idet jeg får svareren, går det opp for meg at det ikke er noen på den andre siden som vil ta telefonen.
Minnene er der, tårene er der, latteren er der, gleden er der og tomheten er der.  
En sarlig blanding av alt, godt som vondt.

Jeg savner henne så ufattelig mye og skulle gjort hva som helst for å gi henne en klem nå.
Å, ja, der triller det et par tårer ned kinnet mitt….

De siste to månedene har vært tøffe. Men også gode.
Selv om jeg savner mamma mer enn ord kan beskrive, er jeg ufattelig glad på hennes vegne. Jeg unner henne alt godt i denne verden.
Nå har jeg ro i sjelen og bekymrer meg ikke lenger.
Jeg vet at hun slipper smerte. Jeg vet at hun ikke lenger trenger å være redd. Jeg vet at hun slipper å kjempe mer. Jeg vet at hun endelig har det godt og får fred. Det fortjener hun.

For min del har de siste månedene ført til et nytt liv. Et liv hvor jeg er hovedpersonen.
Mamma har omtrent vært alt i livet mitt de siste tretten årene. Mamma ble nemlig syk allerede da jeg var elleve år gammel. Jeg har vært oppslukt i henne og hatt et intenst håp om at bare jeg gjorde nok, ville hun en dag bli frisk. Jeg har gitt og gjort absolutt alt jeg kunne, noe som den dag i dag er godt å ha med seg. Det gir meg en viss tilfredshet ved meg selv og en form for ro.
I dag har jeg ingen å kretse rundt, ingen å hjelpe. I dag står jeg selv der og skal ta fatt på mitt eget liv, ikke en annens.  
Det har til tider føltes veldig vanskelig å skulle prioritere meg selv, finne meg selv og nå være sjef i mitt eget liv.
Heldigvis har jeg en utrolig god venn som gir meg håp og som gjør at jeg ser lyst på fremtiden. Han får alltid frem smilet og klarer på magisk vis å bytte tårene mine over til smil. Det hjelper mye.

I dag sitter jeg her og kan endelig si at jeg gleder meg til fremtiden.
Det er tid for at jeg skal forme dagene og skrive min egen livshistorie.
Fremtiden er min – og den blir bra. Det er jeg sikker på!

Kristine ♥ 

40 kommentarer
    1. Mia:
      Det var utrolig hyggelige ord Mia. Tusen hjertelig takk. jeg blir så enormt glad av slike tilbakemeldinger. Det gjør også at jeg har lyst til å være sterk og holde motet oppe.
      God klem tilbake <3

    2. Åh, Kristine nå triller det en tåre fra meg også. Jeg har alltid likt bloggen din fordi den gav meg treningstips, mattips og kloke ord, men i de siste månedene har det virkelig slått meg hvor utrolig sterk og god du er som person. Beundrer deg virkelig. Du har et fantastisk liv foran deg, og de gode minnene med mammaen din vil alltid være der også i fremtiden.
      Stor klem!

    3. V:
      Jeg vil at du skal vite at jeg setter så utrolig pris på alle ordene og kommentarene dine. Det er så hyggelig med tilbakemeldinger, om det så bare er en liten smiley 🙂
      I tillegg kommer du med de herligste ord som rører meg ned i hjerteroten. Det betyr så mye.
      God klem til deg <3

    4. Amanda:
      Det var utrolig gode ord Amanda. Tusen takk. Slike kommentarer er gull verdt og jeg setter så enormt pris på det 🙂

    5. Jeg må si jeg er litt trist på dine vegne. At du har bært på så mye ufortjent. Men herlighet så stolt jeg også er! Du er så positiv, refelektert og bare SÅ STERK! Veldig glad for å lese at du kan leve for deg selv, og glede deg over fremtiden. Ta vare på de gode minnene, og la det bare gå oppover herfra!
      Du er et fantastisk menneske, og jeg beunderer deg på alle mulige måter. Bare så du vet det <3

    6. Det er sjeldent jeg har latt meg røre av ting jeg ikke har en personlig relasjon til men du har bare twtt hjertet mitt. Jeg har vært en stille leser i lang tid, men det er vel siste tiden jeg har begynt å skrive her. Det er for jeg vil så fortelle deg hvor utrolig fantastisk person du er, jeg kan ikke få sagt det nok ganger. Jeg blir rørt, lei og glad meg samtidig som jeg leser dette. Og stolt over deg, for du er så uendelig modig som deler reisen din med oss.
      Jeg har så inderlig mye å lære av deg. Jeg har få personer jeg ser opp til, men uten tvil ser jeg opp til deg. Jeg har så troen på at du skal ta framtiden med storm og jeg glede meg på dine vegner at det nå sakte men sikkert er starten på dette.
      Dette ble veldig rotete, jeg har så mye jeg vil si men jeg er ikke så god med ord.
      Takk for du er den du er <3

    7. En nær person som går bort vil andre forsvinne. Fremtiden er din og den blir bra :D:D:D

    8. Husk , din mamma vil alltid være med deg! HVÆR ENESTE DAG! Livet er ikke bare det vi ser.. så føler du at du vil snakke med mamman din, så snakk høyt ut der du sitter å den lover deg at hun er en plass der ute å lytter ! Vi mennesker må begynne å være mer åpen for VIRKELIGHETN 🙂 Ønsker deg et flott framtid Kristine , å alt sier meg at du vil klare deg bra <3 Ha tro på det <3 Mange klemmer til deg 🙂

    9. Fantastiske deg, ja framtiden er i dine hender dag og jeg ønsker deg hell, lykke og glede i dag og i framtiden <3

    10. Utrolig sterkt å lese det du skriver. Mammaen min har også hjernesvulst, så det treffer meg på en sterk måte dette. Ønsker deg alt godt! Du er sterk <3

    11. åh nå gjør du meg glad!! håper livet ditt blir fantastisk videre søte deg <3

    12. det er godt å se at du fortsatt klarer å se at livet kan være godt! Nå er det som du sier på tide med et nytt kapittel, der DU er hovedrollen 🙂

    13. Jeg kjenner deg ikke Kristine. Jeg vil bare si at jeg synes du er helt utrolig og at jeg ønsker deg alt godt i fremtiden <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg