NOEN DAGER


Noen dager er bare kjipe.
Du vet de dagene hvor det føles som man har stått opp på feil ben? Verken hode eller kropp henger med og alt går galt.
En slik dag har jeg hatt i dag!
Egge har knust, kaffekoppen gikk i bakken, avtaler ble avlyst og strømmen forsvant.


Men jeg kan ikke annet enn å le og tulle.
Disse dårlige dagene gjør at vi setter pris på de gode.
Hadde det ikke vært for de dårlige dagene, hadde de gode føltes helt alminnelige og vi hadde ikke engang merket at de var bra!
Dessuten er det utrolig godt å legge seg på slike dager. Da kan jeg legge hodet godt på puten og tenke at i morgen blir en bedre dag.


Noe positivt kom i hvert fall ut av dagen.
En veldig god middag! Nemlig pannekaketoast.
Man kan selvfølgelig bruke brød isteden for pannekaker, men jeg synes det smaker ti ganger bedre med pannekaker.

Pannekaker
Gir 4 -5 pannekaker

2 egg
20 g bakepro, eventuelt mer mel
20 g bokhvetemel, eventuelt en annen meltype som hvetemel eller speltmel
3 ss gresk yoghurt, eller kesam
1 ss kokosmel, kan sløyfes
1 dl væske, vann eller melk
1 ts oregano
1/2 ts salt

Bland sammen alle ingrediensene.
La røren svelle et par minutter før du steker pannekaker i en panne på middels varme i cirka 90 sekunder på hver side.


Smør på et tynt lag ketchup eller tomatpure på den ene pannekaken.
Topp med ost, jeg bruker Jarlsberg og litt parmesan, tomat og skinke. Legg over en pannekake. Sett pannekaketoasten i ovnen i 5 minutter på 200 grader eller i mikoren i 1 minutt.
Spis med en gang!

Håper du har hatt en super duper tirsdag :grin:

Kristine  

24 kommentarer
    1. Maria:
      Ja, det er en god innstilling. Man kan jo ikke annet enn å le på slike dager.
      Håper resten av uken har vært bra så langt.
      God klem 🙂

    2. Hei Kristine ⭐️🌸Vi hadde nesten dårlig dag samtidig . Min mandag og ltt av tirsdagen.
      Ja, sannelig sant. De dagene gjør at vi setter pris på de blide dagene, i tillegg til litt latter
      på en slik merkelig dum dag 😜
      Ønsker deg en tipp topp fin uke videre, vennen 😀Klem

    3. Siri:
      Ojda, høres ut som om du har vært uheldig. Spesielt med tærne!
      Det positive er at du allerede er på antibiotika. Da blir det ingen infeksjon av glasskårene i hvert fall 😉
      Håper dagen i dag har vært bra 🙂

    4. Haha, vi har litt samme type dag: Jeg skulle støvsuge og presterte å knuse den eneste potteplanten jeg har i leiligheten. Ble så forfjamset at jeg tråkket rett i glasskårene med den ene foten og fikk keramikk i den ene stortåa. Fikk så vondt at jeg hoppet opp og smalt den andre stortåa inn i en stol. Fra før av har jeg en alvorlig infeksjon i en tredje tå (som jeg er på antibiotikakur for). Haha, trøster meg med at jeg har verdens mest sympatiske tær – hvis den ene skal være stor og hoven skal jammen meg de andre være det også! Og når jeg uansett går på medisin satser jeg på at den tar knekken på de nye vondtene også ;P

    5. Erica:
      Rart hvor mye et godt måltid kan gjøre.
      Håper kvelden din har vært bra skjønne Erica. Og at morgendagen blir herlig 🙂

    6. Ingrid:
      Tusen takk for det Ingrid. Kvelden har ikke vært så verst. Middagen gjorde susen og hevet resten av kvelde 🙂
      Håper morgendagen din blir super 🙂

    7. V:
      Det var tross alt mandag i går. Da kan det fort gå litt galt 😉 Jammen godt at dagen i dag har vært litt bedre. Håper du får ordnet mobilen din 🙂

      Jeg har akkurat satt meg ned i sofaen med en god kopp kakao og tent noen lys. Takk for inspirasjonen 🙂

    8. Godt det ble en veldig god middag i alle fall! Da blir jo ting plutselig litt bedre 😀
      Ønsker deg i alle fall en fin kveld, og håper onsdagen din blir super duper!;)

    9. Huff, ikke greit de dagene der ting går sånn på tverke. Men er så sant som du sier, er da man lærer seg å sette pris på de gode! Selv om middagen fikk opp stemningen etterhvert, så håper jeg uansett at hele morgendagen din blir av den lettere sorten, fra tidlig morgen av! 🙂 Du får ha en nydlig kveld 🙂

    10. Det andre bildet av deg fikk meg til å flire skikkelig, du er superskjønn!
      Jeg hadde en slik dag i morgen, alt var bare galt og på toppen av det hele så knuste deler av skjermen på mobilen. DOH! Men det er sant det du sier at når man har hatt dårlige dager så er det godt å legge seg med håp om en bedre morgendag. Og i dag var hakket bedre enn gårsdagen. Jeg må bli flinkere å tenke mer som deg. Du skulle vært min guru 😀
      Håper tirsdagen avsluttes bedre enn den startet! Lag deg en god kopp kakao, tenn litt telys og krøll deg unna teppet. Det skal nemlig jeg etter kveldens stretchingøkt 🙂

    11. Får satse på du får en bedre dag i morgen! Bra du klarer å tulle deg i gjennom det vonde i hvert fall 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg