PILATES & POSE


I dag prøvde jeg pilates.
Kristine gjør ting hun ikke kan!
Det er vel tredje gang jeg gjør Pilates. Forrige gang er noen år siden. Det var veldig tydelig o mine kroppsbevegelser.

I følge wikipedia er pilates en form for fysisk trening med stabilitet og kroppskontroll som mål. Fokus er statisk styrke og at den indre støttemuskulaturen bygges opp fra bunnen av, slik at kroppen kan bæres på en korrekt måte.
For å si det sånn, det er helt tydelig at jeg verken har stabilitet eller kroppskontroll!
Jeg så utrolig klumsete ut.
Hver gang jeg så meg selv i speilet fikk jeg latterkrampe og instruktører så stygt på meg. Jeg er stiv som en stokk!
Her er det helt klart for forebringer.


Ellers var jeg en tur i Oslo i dag og tok en shoppingrunde.
Jeg personlig synes det morsomste er innholdet i posen, denne gangen klær. Mildred derimot, synes posen er det morsomste.
Shoppingen gav oss begge glede :grin:


Hun har ligget i posen et par timer og nekter å flytte seg.
Selv ikke da det var tid for mat, kom hun ut av posen. Kos var heldigvis ålreit, så lenge hun fikk ligge i posen samtidig som jeg strøk på henne.
Mildred er så skjønn. Det er rart hvor mye glede disse små dyrene kan gi.

Nå er det på tide å komme i gang med middagen.
I dag får jeg middagsbesøk.
Ha en herlig onsdagskveld!

Kristine  

10 kommentarer
    1. V:
      Klumsete eller ei. Øvelse gjør mester. Man vil jo bli bedre og bedre 🙂
      Ja, jeg har tenkt det samme. Hvor deilig det hadde vært å være katt. Det er ikke mye bekymringer der 😉

    2. Pilates (og yoga) er veldig gøy, er en av de få gruppetimene jeg liker å gå på. Til tross at jeg som deg ikke eier kroppskontroll og ser ganske klumsete ut. Men man må jo begynne en plass. Det er noe terapeutisk over det også 🙂
      Det er så festlig med dyr og hvor enkle de lar seg underholde, avogtil hadde det vært deilig å hatt et så enkelt liv hvor man bare slapper/leker dagen lang og blir koset på. Mildred (digger nvanet!) har skjønt det!!!
      Ha en nydelig kveld med middagsselskapet 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg