VOKSEN SOM 11-ÅRING


I dag har jeg et oppslag i Budstikka hvor jeg snakker om mammas sykdom og min opplevelse av situasjonen.
For meg er det en sterk sak å lese. Å fortelle åpenhjertig om min fortid og vanskeligheter, føles skummelt og godt samtidig.
Fokuset er på at barn ikke får den oppfølgingen de trenger ved psykiske påkjenninger. Dette burde vært bygget opp bedre, enten i regi av helsesøster eller andre tjenester!
Artikkelen kommer ut på nett i løpet av dagen. Håper dere liker saken.

Kristine

26 kommentarer
    1. Caroline:
      Det var vondt å høre Caroline. En klok dame sa en gang til meg (dette var mamma) “du kan ikke passe på andre om du ikke passer på deg selv først”. Husk å ta vare på deg selv også.

      God klem <3

    2. Tusen takk Kristine. Sitter her og gråter. Men det trenger jeg og det er godt å gråte.
      Dette kjenner jeg meg så igjen i. Du setter ord på noe som jeg har opplevd gjennom hele livet og fortsatt opplever den dag i dag. Jeg vet ikke hvem jeg er uten at jeg er “den som stiller opp”.
      Du er utrolig tøff! Sender masse kjærlighet din vei <3

    3. Ingrid:
      Det var gode og støttende ord Ingrid. Man er aldri for gammel til å lære nye ting eller ta i et tak. Der er jeg nå og jeg er sikker på at det blir veldig bra med tiden 🙂

    4. V:
      Tusen hjertelig V. Det er både skummelt, flaut og godt å fortelle historien min på den måten
      Jeg håper virkelig at dette er noe som kan forbedres. Barn trenger støtte.
      Og du, den klemmer kjenner jeg nå 🙂

    5. Marte:
      For en helt fantastisk kommentar. Tusen hjertelig takk Marte. Slike ord gjør meg utrolig glad.
      Håper du hadde en god treningsøkt og at adventstiden blir super 🙂

    6. Einar:
      Hei Einar. Så hyggelig tilbakemelding. Tusen hjertelig takk. Lars Ch har fortalt om deg. Regner med at du er pappaen til Helene?
      Håper adventstiden din blir flott 🙂

    7. Kjære Kristine. En veldig gripende artikkel i avisen i går. Jeg syntes du er tøff som står frem som du gjør. Tror nok dette kan hjelpe andre i lignende situasjon. Du er modig og flink. Ha en fin adventstid med han du bakte til. Han er en flott gutt!

    8. Hei Kristine!
      Tidligere leste jeg bloggen din så og si hver dag, men jeg må ærlig talt innrømme at det er en stund siden nå. Jeg ville bare fortelle at jeg blir så glad av det som møter meg her inne! Du inspirerer andre til å ta i et ekstra tak både på treningsfronten, men også hjemme i privatlivet. Hit må jeg jammen titte inn litt oftere, for jeg blir en bedre utgave av meg selv etter å ha lest innleggene dine. Jeg begynner å trene fra imorgen, takket være et lite push fra denne inspirasjons-bloggen.
      Måtte du få en fantastisk adventstid, du er ei sterk jente!

    9. Du er beundringsverdig sterk og flott kristine. Tror mammaen din hadde vært så stolt av deg. For et fantastisk menneske med et utrolig stort hjerte.

    10. Sterk lesing og et så viktig tema å belyse. Barn må få være barn og det er viktig å ikke neglisjere barn når alvorlig sykdom påvirker et familiemedlem. Det er hårreisende at ingen grep tak tidligere men man ser det på flere aspekter at bl.a skole velger å lukke øyene (mobbing i skole f.eks). At det skal gå så langt som det gikk med deg er hårreisende og jeg vil skru tilbake tiden å gi barnet Kristine en stor klem, jeg vil dra til Oslo å gi deg en klem faktisk. Håper noen som leser dette får en aha opplevelse og bidrar til at noen som er i ligende situasjon får den hjelpen du ikke fikk men skulle fått.
      Jeg applauderer ditt mot, tusen takk for du deler din historie med oss. Din mor må ha vært stolt fra topp til tå!

    11. En ridder i skinnende rustning kan fort vise seg å være en idiot i aluminiumsfolie

    12. Det var virkelig et sterkt innlegg. Såklart gjør døtrene sitt ytterste for at mødrene skal ha det bra, og det går jo begge veier. Du virker som en utrolig hjertevarm og god jente som jeg virkelig unner ros og alt det beste for fremtiden. Sikker er jeg på at Kristine Aure vil finne ut hvem hun er, tross en alder av 24 år. Alt du har erfart og opplevd – uansett hvor vondt det er – styrker deg som person, og du har garantert utviklet en enorm kunnskap og selvinnsikt på disse årene. Bare det i seg selv er en styrke, husk det! Har heiet på deg lenge, og det akter jeg å fortsette med 🙂

    13. Jeg leste saken på nett nå Kristine. Du er utrolig ærlig og reflektert. Et forbilde for mange <3 Ta vare på deg selv.

    14. Åh, Kristine, du er så åpen, godhjertet og sterk!Jeg beunderer deg så mye for alt du hr vært i gjennom og for hvordan du likevel fremstår den dag i dag. Du er ett forbilde for mange 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg