SUPER HELG & JULEPANNEKAKER

Riktig god mandag!
Håper du har hatt en herlig helg med mye sprell og moro :grin:
Jeg har hatt en helt super helg! Den var spekket med middag og kino på fredag, juleverksted og julebord med påfølgende bytur på lørdag, og hangover samt hyggelig lunsj på Eataly på søndag.
Adventstiden er virkelig hyggelig. Det skjer så mye og ukene er fulle av sosiale settinger. Da er det bare å smile, le og ha det gøy. Jeg nyter hvert sekund!

Da jeg kom hjem fra en hyggelig venninnetur i Oslo i dag, var jeg skrubbsulten!
Det bar rett inn på kjøkkenet for å lage noe raskt og godt.
Jeg hadde grøtrester i kjøleskapet og julestemning i kroppen. Dermed ble det julepannekaker med grøt og pepperkakekrydder. En utrolig god kombinasjon!

Julepannekaker

3 dl havregrøt*
2 ss bakeprotein
1 egg
2 ts sukrin+
1 ts bakepulver
1 ts kanel
1/2 ts nellik
1/2 ts ingefær

Bland sammen ingrediensene.
Stek pannekakene på middels varme i 2 minutter på hver side.
Server.

*2 dl havregrøt tilsvarer cirka grøt fra 1 dl havregryn og 2,5 dl væske 


Jeg serverte pannekakene med grøtrester, gresk yoghurt, sukrin+, kanel og varme jordbær.
Utrolig saftig, godt og mettende. I tillegg både smaker og dufter det herlig jul!

Jeg ønsker deg en super mandag og en riktig så bra uke :grin:
Husk å gjøre det beste ut av hver dag og å smile så mye som mulig!

Kristine

25 kommentarer
    1. Så godt å høre at du koser deg, håper resten av juletiden blir fin! På bildet over her ser jeg enda bedre hårfargen din – den er nydelig. Og du er virkelig vakker 😀

    2. Ingrid:
      Så sant Ingrid. Det er også slik at julen er litt som et forstørrelsesglass. Både gleder og sorger forstørres. Da er det viktig å kunne dele den med andre 🙂

      Kos deg masse hjemme i julen <3

    3. Det skjønner jeg så godt.. Alt trenger nok tid for å bearbeides.Viktig å bare utnytte de sosiale stundene man kan få til, så fremt man har energi og ønske til å henge med på alt. Sikkert greit med litt egentid også, der man bare kan slappe av og tenke også. Ikke meningen at desember bare skal fare av sted med stress og mas, man skal jo ha tid til å bare være også 🙂
      Dagen har vært fin for min del, tilbragt store deler av den på toget. Så nå er man hjemme for julen 🙂 Tirsdagsklem til deg <3

    4. Erica:
      Må ut. Da slipper jeg å tenke på mamma og savnet i julen.
      Tusen takk Erica. De er blå grønne grå. Klarer ikke helt å bestemme meg. Kommer veldig ann på hva jeg har på meg og lyset 😉
      Ha en super tirsdag 🙂

    5. Ingrid:
      Å, nydelig sagt Ingrid, tusen takk 🙂
      Det er så bra at det er mye sosialt. Ellers tror jeg at jeg ville savnet mamma ekstremt. Desember er alltid vår måned 🙂
      Grøt med julekrydder er også en slager.
      Ha en super tirsdag 🙂

    6. Kristin:
      Jeg begynner å bli vant til den nye fargen og trives veldig godt med den. Tusen takk 🙂
      Ha en god tirsdag 🙂

    7. Skal prøve den pannekakene. Høres godt ut. Også må jeg si at du er så søt =)

    8. Du ser dritbra ut! Veldig kjekt å lese at du koser deg nå i adventstiden, det er deg så vel unnet. Gode venner er gull å ha!

    9. Så nydelig du er <3 Håper du får en fin uke, Kristine! Tenker masse på deg i denne adventstiden, håper at du og familien din har det bra 🙂

    10. Så herlig at du har hatt det morro 😀
      Du ser veldig blid og flott ut! Fargen på håret framhevet virkelig øynene 🙂 De ser blågrønne ut, stemmer det?:)
      Ha det fortsatt strålende!

    11. Vakre, fine, gode Kristine <3 Jeg er så heldig som fikk være sammen med deg i dag! Koste meg masse og glemte tid og sted. Tusen takk for en koselig dag! Håper ikke du følte du ikke kunne spise sammen med meg 🙁 Stor og god klem fra meg!

    12. Må bare sies.. Du er slående vakker, Kristine 🙂 Godt helgen din har vært fin, og at du har fått fylt dagene med så mye sosialt og koselig! Gjenstår nok flere slike herlige dager i desember 🙂 Er noe helt spesielt med denne måneden, så det er bra vi er bare halvveis 😉 Har allerede pimpet opp havregrøten med julekrydder, men nå ser det ut til at jeg får kaste meg over pannekakeoppskriften med julekrydderier i tankene 🙂 Så fristende som det så ut, er det noe som sier meg at dette får testes allerede til kvelds! 🙂 Mmm…
      Fortsatt riktig god mandag til deg, fine!

    13. Så utrolig vakker du er, det bildet av deg var kjempefint og du kler den nye hårfargen kjempegodt!!
      Maten så fristende ut, men det gjør det jo alltid her inne 😀
      Ha en flott kveld videre!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg