VAKKER VINTER


Jeg tok en god tur ut i skogen i dag.
En fantastisk start på dagen. Det er så fredelig og deilig når man tusler rundt i det hvite landskapet.
Er det flere som synes at vinterlandskapet er vakkert?



Som de aller fleste av dere allerede vet, er jeg en person som misliker vinteren.
Mørke, kulde og snø, det er ikke min ting! Jeg er avhengig av sol og varme for å føle at jeg er i mitt ess. Det eneste jeg liker med vinteren, er at det er vakkert. Skogen ser fredelig og uskyldig ut når den er kledd med sne. Dermed holder jeg mest mulig på det kortet!
Om jeg fokuserer på det negative ved denne årstiden, vil det selvfølgelig vokse og jeg vil like vinteren enda mindre. Om jeg derimot fokuserer på det positive, ja da blir ikke vinteren så ille likevel :grin: Når vi bor i Norge, gjelder det å gjøre det beste ut av situasjon.

Nå er det klart for middag.
Håper du har hatt en god start på uken.
Fortsatt herlig mandag!

Kristine

16 kommentarer
    1. marie:
      Hihi… Ikke noe press, nei. Bare veldig hyggelig med informasjon. Det eneste jeg ser for meg at kan bli vanskelig, er å dra fra alle de jeg bryr meg om. Jeg får gruble litt på det.
      Takk for all hjelp <3

    2. Blir spennende å se fremover hva du finner ut av 😉 Du har jo en fantastisk jobb å ta med deg på reise også, så der er du heldig! Ang. reisepapirer var det for min del bare pass, forsikring, billetter og arbeidsvisum som måtte i orden. Og bosted. Spørs helt hva du velger å gjøre der nede 🙂 http://siljeeira.blogg.no har helt sikkert endel tips, siden ho bor der. Hehe, kjenner jeg ble litt gira på dine vegne her – ikke meninga å presse deg til noe 😉 Ha en fin onsdag ♥

    3. marie:
      Å, nå ble jeg enda mer gira! Er vel en del som må ordnes og fikses for å dra. Jeg skal undersøke det 🙂

    4. Vinter og snø er fint men her i Stavanger er det sjeldent snøen legger seg på bakken og det blir mer slaps og ukoselig. Derimot ser det virkelig koselig ut der du er utifra bildene…sånn vil jeg og ha det. Men sommeren er alltid lengtet etter for det er lite som slår strand, sand og sol 😀
      Håper du får en fantastisk uke <3

    5. JA!! Hvorfor ikke følge drømmen din og dra? Nå har du jo andre forhold enn i fjor, og kanskje større mulighet til å dra? 🙂 Å følge hjertet sitt er i hvert fall det beste du kan gjøre, så følg det uansett hva andre skulle mene og tenke, og selv om det kanskje ikke høres fornuftig ut engang. Anbefales veldig med noen måneder borte, og spesielt i Australia 😉

    6. Joyce S:
      Nei, nå er vi jo halvveis. Snart er våren på vei.
      Savner smilet ditt. Hva holder du på med for tiden? 🙂

    7. marie:
      For en bra innstilling Marie. Kanskje det er det jeg også må gjøre, være noen vintre i Australia? Høres veldig fristende ut nemlig 😉
      Godt du liker vinteren nå. Bor vi her, må vi bare klare oss igjennom den 🙂

    8. Før mislikte jeg vintern selv. Bare venta på at den skulle gå over! Men etter å ha vært en hel norsk vinter i Australia(som er vaaarm sommer der nede, med flere måneder med over 40 grader), og også fikk sommer i Norge både før og etter – da kjente jeg hvor mye jeg savna vintern. Tre somre på rad, var ikke like stas! Uten vinteren setter man ikke like mye pris på sommern! (i hvert fall ikke jeg 🙂
      Så bestemte jeg meg også for at jeg ikke ville være lei vintern lenger – jeg bestemte meg rett og slett for å like vintern – og etter det har jeg likt alle årstider, selv om sommern er best 😉 Bra innstilling du har – du kommer bare til å like vintern mer og mer. God vinter til deg, skjønne Kristine 😉

    9. Så godt å høre at du koser deg på tross av vinteren. Nå er det heldigvis ikke lenge til det blir varmere og sola kommer tilbake for fult 🙂 Inntil da får vi bare nyte det vinteren har å by på!

    10. Så kult innlegg og fine bilder! jeg likte veldig godt designe på bloggen din
      Jeg er veldig fast leser av bloggen din pleier å besøke den daglig. Hvis du vil så kan du besøke min blogg også?
      http://www.krystian.blogg.no (Sjekk det ut) 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg