DETOX & QUEST

I går var jeg på lunsj i regi av Super-Nature på Kolonihagen Frogner.
Først fikk vi nydelig økologisk pai, noni- og goji-shot før John Opsahl holdt foredrag om Detox og vi fikk smaksprøver på diverse supe smoothies. Favorittsmoothien var Fresh Pineapple. Denne var kjempe god! Oppskriften følger under.
Jeg synes John er en ordentlig kul fyr. Jeg har boken hans fra før av og liker hvordan han legger frem fakta med gode kildehenvisninger. Han forsøker heller ikke å selge deg svada. John sa rett ut at den detoxen som de fleste magasiner skriver om, er tøv! Kroppen vår kan i utgangspunkt rense seg selv, men på grunn av alle de daglige påkjenningene vi har i vårt samfunn, trenger kroppen hjelp. Detox handler om å få kroppen i balanse. Det er vel så mye psykisk som fysisk og det tar ofte flere år! Supermat, godt med frukt og grønt og å jobbe med ditt forhold til deg selv, er veien å gå. Det er ingen quick fix!

Fresh Pineapple

2 dl vann
1 dl isbiter, kan sløyfes
1 dl ananasjuice, eventuelt mer vann
2 ringer fersk ananas
1 neve spinat
1/2 avokado
Saft fra en halv lime
1 ts Supernature Purely Greens Max
1 tsSupernature Pure Lecithin
1 ts Superna­ture Chlorella
1 ts Supernature Erteprotein

Du kan selv velge hvor mye supermat du bruker i smoothien, tilsett mer eller mindre.
Miks alt i en blender og server.


Jeg fikk også en herlig goodiebag med Supernature Lecithin, Supernature Erteprotein, Supernature Purley Greens Max, Supermat boken til John Opsal, Supernature Supersnack med kakao, hempfrø og gojibær og Organic Food Bar.

Jeg har tidligere prøv meg på diverse supermatpulvere.
Energinivået øker, men magen blir veldig oppblåst. Når jeg fra før av sliter med mageproblemer, har jeg som regel sluttet med supermaten etter et par uker grunnet magen. Etter å ha snakket med John, sa han at det var helt vanlig å få litt magebesvær de første ukene. Dette er fordi at algene nærer bakteriene i tarmen. Hold ut i tre uker og det er borte.
Nå skal jeg inkorporere supermat igjen. Og denne gangen gi det en måned før jeg tar en vurdering av hva jeg synes!


Jeg vil forresten tipse dere om at iHerb endelig har fått inn den nye Questbar smaken her.
Hurra :grin: Den beste Questbaren i mine øyne!
Det er også kommet nye tollregler. Nå kan du bestille pakker for opp til 350 kroner medregnet frakt uten å måtte betale toll og andre avgifter. Det vil si at den totale summen på produktene du kjøper og frakten kan være på omtrent 45 $. Jeg bruker tollvesens omregningskalkulator her, for å sjekke at jeg holder meg under tollgrensen.

Bruk gjerne koden OKE701 om du bestiller fra iHerb. Da får du 5 -10 $ i rabatt.

Kristine  

21 kommentarer
    1. Helt enig 😀 S’mores er den beste questbaren!
      Har spist nesten hele pakken og jeg fikk den på fredag!

    2. Hei Kristine! Den lunsjen hørtes jo kjempeintersant ut 🙂 var dette noe du betalte for å være med på? dere fikk jo foredrag, lunch,bok og goodiebag. wow liksom 🙂
      Hadde vært gøy å få være med på 🙂

    3. Hei Kristine
      Er det grunnen til at frakten på iHerb er øket?? Om du vet
      Forstår ikke helt det nye, kan du forklare mig det :D? Vil helst unngå toll jo 😀
      Tak!

    4. Hoho, så bra at jeg turen innom bloggen din og fikk se at Iherb endelig har fått inn den nye Questbaren. Det har jeg ventet lenge på. Gleder meg til å prøve den 🙂 Får heller være at jeg bestilte en boks med Cookie Dough i går. Måtte jo bare prøve den nye. Har barer for en stund nå 😉
      Takk for tipset og god helg!

    5. Hyggelig å se deg på Supernature-lunsjen Kristine, selv om vi ikke fikk hilst skikkelig. Neste gang 😉 Jeg syns du hadde skrevet så fint om lunsjen, så jeg linket til innlegget ditt i dag. Håper det er ok 😉 God helg når den tid kommer!
      Pia, ShapeUp
      http://www.piaseeberg.no/?p=1258

    6. Så spennende å få være på foredrag med John, synes han er utrolig flink og insprerende. Har brukt mye supermat de siste årene, nå er det hvetegress som er favoritten.

    7. Har du fått svar fra allergitestene din enda?:)
      Har akkurat samme problem som deg og er spent hva du du eventuelt er intolernat mot/hva du ikke tåler!

    8. Yngvild:
      Takk for at du sier ifra. Nå er det riktig 🙂

      Jeg tror ikke på detox i seg selv heller. Men forskning viser at den frukt og grønt som vi får i oss i dag, inneholder langt mindre vitaminer, mineraler og antioksidanter enn hva det gjorde for femti år siden. Skal vi få i oss det vi trenger, må vi implementere med kosttilskudd. Et sunt kosthold er selvfølgelig hovedbasen 🙂

    9. Kristin:
      Jeg har ikke prøvd å varme opp S’mores, den var så god i seg selv. Men er sikkert enda bedre varm 🙂

    10. Er det s’mores de har fått inn nå? Linken går bare til tollvesenet… Prøvde å søke den opp på iherb, men fikk den ikke opp der heller :/ Har så lyst til å prøve den!! 😀
      Spennende å lære mer om detox. Personlig har jeg ikke all verdens tro på overprisede supermatprodukter, men frukt og grønnsaker har jeg kjempetro på og smoothies er en flott måte og få i seg nok på, selv om jeg, som det matvraket jeg er, aller helst tygger kaloriene mine! 😉

    11. Uuu, takk for tipset! Er tom for Cookies and Cream og snart S’mores også 😉 Den er virkelig digg, og når den er varmet opp? Wow! Fantastisk!
      Ha en nydelig kveld 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg