HANDLELISTE

På mandager har jeg ofte storhandling. Da tar jeg med meg handlelisten og fyller opp kjøkkenet. 
Jeg har lært meg at det lønner seg å planlegge handleturene og skriv omtrent alltid ned på forhånd hva jeg skal handle.
Er matinnkjøpene planlagt har man tilgang til sunn og næringsrik mat og godt rustet for den kommende uken.
Det er slik at det man har tilgang til, spiser man. De valgene man gjør i butikken, avgjør hva man har på kjøkkenet og igjen hva man spiser.
Har du kjøkkenet fylt opp med riktige matvarer, er det mye lettere å holde seg til sunn og god mat som er godt både for kropp og sjel.

Dette pleier jeg å ha på kjøkkenet:

– Karbonadedeig
– Kylling fra Holet eller Stange, hel, lår eller filet
– Laks
– Tunfisk på boks
– Biff, helst økologisk
– Skinke
– Makrell i tomat
– Cottage cheese og kesam
– Grønnsaker: brokkoli, tomat, agurk, gulrøtter, paprika, løk
– Frukt: appelsin, eple, kiwi og sitron
– Fryste bær
– Ingefær, hvitløk, chili
– Pesto, hakkede tomater, tomatpure
– Avokado
– Potet og søtpotet
– Ost: brie, parmesan, feta ost, jarsberg
Kokosolje og extra Virgin olivenolje
– Kokosmelk
– Økologiske egg
– Nøtter: macadamianøtter, mandler, pekannøtter, cashewnøtter
– Nøttesmør uten tilsettninger: rått cashewnøttsmør, rått mandelsmør, peanøttsmør
– Frø: chia frø, solsikkefrø, linfrø
– Kaffe
– Havregryn
– Bakevarer: mandelmel, kokosmel, bakekakao, fiberfin, havremel, bakepulver, fiberhusk
– Søtstoff: sukringold, surkin+
– Mørk sjokolade
Questbars
– Krydder: kanel, chili, hvitløk, oregano, cummin, paprika, curry


Håper du får inspirasjon til en sunn og smakfull uke :grin:

Kristine

19 kommentarer
    1. Hei! Leser bloggen din innimellom og gir deg ei STOOR stjerne i boka for en flott blogg! Og god bedring! 🙂 Men jeg har et spørsmål… jeg bor nære grensen til Sverige og handler deretter. Jeg fant stevia i “sukkerform” på butikken, og lurer på om du vet om dette er det samme som Sukrin+?

    2. Hei Kristine 🙂
      Jeg forhåndslanserer våre svenske moteprodukter for kjendiser og store bloggere.
      Siden stilen din passer med merkevaren vår, vil vi at du prøver et par.
      Send meg en e-post så jeg kan sende deg mer informasjon.
      Ha en flott dag!!
      Carl

    3. Sandra:
      Tusen takk for koselige ord.
      På videregående gikk jeg studieforbredende formgivningsfag. Om den er godt betalt eller ikke er mye hva du gjør det til selv. Du har veldig mange muligheter innenfor trening og kosthold 🙂

    4. Kjempesmart! 🙂
      Handler du hel rå kylling sparer du endel penger! Du får mere mat for pengene, i tillegg til at du kan lage den aller beste kylingkraften av skroget- som hever etthvert måltid til gourmet. Fordi vi fortjener det! <3 😉
      Fortsatt fin uke.

    5. Hei! Først må jeg bare si at jeg elsker bloggen din!! Du er virkelig en inspirasjon 😉 Har veldig lyst til å utdanne meg til noe innen trener og kosthold. Så lurte egentlig på hva du gikk etter ungdomsskolen? Også lurte jeg på om det du er utdannet som er en godt betalt jobb??
      Mvh Sandra

    6. V:
      Jeg har vært der også, men får så dårlig samvittighet når jeg kaster mat. Så der har jeg skjerpet meg betraktelig. Da hjelper det å planlegge litt 🙂 Lykke til med handledagen V 🙂

    7. Jeg er utrolig dårlig til å planlegge, blir mye spontankjøp her og der og da følger med mye unødvendig også (de sjokoladene langs kassen roper etter meg). Og mye som enfder med å bli kastet i søppelet. Mål for 2015 får bli å innføre fast handledag i uken. Takk for god inspirasjonsliste 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg