MINIOSTEKAKE MED GELE

God søndag dere!
Jeg koser meg glugg i hel her på Farris Bad :grin: Det er rett og slett helt fantastisk!
Dere får en oppdatering når jeg kommer hjem. 

Mens jeg koser meg her, tenkte jeg å dele denne kjempe gode miniostekaken med gele som jeg laget på fredag. 
Ostekake er en klassiker. Det er så godt!
Denne gangen valgte jeg å lage små miniostekaker. Jeg synes de blir så søte og fristende.
Kanskje du skal lage ostekake denne søndagen? 

Miniostekake med gele

Bunn
4 ss mandelmel
1 ss sukringold
1/2 ts kanel
1/3 ts salt
2 -3 ss melk eller vann

Ostemasse
200 g kesam
200 g philadephia
1/2 ts vaniljepulver
2 ss sukrinmelis
2 plater gelatin
2 ss varmt vann

Gelelokk
0,5 dl sukkerfri saft, jeg brukte fun ligt
0,5 dl varmt vann
1 dl kaldt vann
1 dl vann 
2 gelatinplater

 Start med bunnen.
Bland sammen alle ingreiensene. Tilsett nok veske til at det blir en tykk konsistens alla marsipan.
Trykk massen utover i 8 muffinsformer. Eventuelt kan du lage en stor kake.

Lag så ostemassen.
Bland sammen kesm, philadephia, sukrinmelis og vaniljepulver.
Bløtlegg geltainen i kaldt vann i 5 minutter. Smelt den så i 2 ss varmt vann.
Tilsett den smeltede gelatinen i osteblandingen.
Hell over bunnen.
Sett kaldt i 20 -30 minutter.

Når ostemassen har avkjølt litt lager du geleen.
Bløtlegg gelatinen i 5 minutter. Smelt den så i det varme vannet. Hell over fun saft og kaldt vann.
Hell geleen forsiktig over ostemassen.
Sett kaldt i minimum 1 time.
Server og nyt.


Disse små søte ostekakene er så gode.
Skulle ønske jeg laget flere slik at jeg hadde noen når jeg kommer hjem!
Håper de faller i smak hos deg også.

Nyt søndagen dere  :grin:
Nå er det masasje og lunsjbuffe som står for turen her. Herlig!

Kristine 

22 kommentarer

Siste innlegg