UKEMENY – SUNT OG GODT

God mandag dere.
Ny uke og nye muligheter! Her kommer en sunn og smakfull ukesmeny.
Håper du lar deg inspirere.


Mandag er fast kjøttfri mandag, noe flere husstander burde innføre. Les gjerne mer her.
En rask og god vegetartaco er perfekt på en mandag.

Tirsdag er det fisketirsdag.
Da serveres det torsk med ertepure og bacon.


Onsdag kan jeg friste med kylling fylt med pesto og cottage cheese. Kjempe godt!

Onsdag kalles også lillelørdag. Da kan man feire med denne supersunne og smakfulle bananisen.

En rask og god torsdagsmiddag med sashimi og hjemmelaget ponzusaus er godt.

Fredag serveres min personlige favoritt ? tacotårn.
Nam!

På lørdag bruker vi ekstra god tid på frokosten og da passer det godt å servere hjemmelagde pannekaker.


Lørdag griller vi og serverer biffspyd med bakt potet og fylt sopp.


Søndagsbaking er alltid fast her i huset.
Hva med en enkelt og smakfull bringebær semifredo?


Til middag slår vi til med hjemmelaget burger med egne burgerbrød.
En vinner hos liten og stor!

Ha en god, smakfull og sunn uke :grin:

Kristine

14 kommentarer
    1. Med:
      Hei hei Bursdagsbarn.
      Tusen hjertelig takk for en kjempe koselig kommentar. Det varmer godt.
      Ikke minst å høre om seieren din. Hurra! Så langt du har kommet 🙂 Det skal du virkelig være stolt av.
      Håper resten av dagen din blir bra. Stor bursdagsklem 🙂

    2. Hei, Kristine 🙂
      Jeg ville bare legge igjen en liten hilsen og si GRATULERER SÅ MASSE MED DAGEN DIN I DAG! Jeg husker dagen din fordi jeg har bursdag i dag jeg også, så jeg tenker litt på deg når jeg har bursdag! Håper dagen din er like super som du virker. Jeg har fulgt med på bloggen din lenge, og er så utrolig imponert over måten du virker til å takle vanskelige, vonde og urettferdige ting på. Du virker som en helt fantastisk person som lyser opp hverdagen til de rundt deg 🙂
      Jeg har latt meg inspirere av din vei ut av spiseforstyrrelsene også, noe jeg selv jobber med. Idag spiste jeg kake (bakt til meg med kjærlighet) midt på formiddagen, og det gikk bra 🙂 En liten seier! Håper du også får kost deg på dagen vår 😉
      Jeg setter innmari stor pris på ærlige innlegg, motivasjon, godt humør, fine giveaways og sunne oppskrifter! Stå på videre!
      Klem fra meg 🙂

    3. Du er veldig flink å ta smakfulle bilder, jeg blir sulten bare av å se på de. Burgeren kunne jeg tenkt meg i magen asap!!!

    4. Dette var akkurat det jeg trengte for å få inspirasjon til den kommende uken. Du er så flink og kreativ! Bra du fremmer kjøttfri mandag 🙂

    5. Jeg lar meg inspirere jeg :)…mye godt og sunt her…vi har spist fisk i dag..har det i allefall to ganger i uka ….:))

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg