HARDT MEN DEILIG


Slik så jeg ut etter dagens treningsøkt! 
Det er så utrolig deilig det er å være tilbake på trening, men ååå så hardt det er! Når jeg omtrent ikke har trent på et år, er formen dårlig. Jeg er blitt svak, kondisjonen er på bunn og kroppen er tung!
Tidligere har jeg vært i veldig god form. Da er det vanskelig for selvfølelsen å takle at jeg nå er alt annet enn hva jeg var. Jeg er rett og slett nødt til å nullstille hodet mitt, jobbe fra hvor jeg er nå mot helt nye mål. Det blir viktig å ikke sammenligne meg med hvor jeg var før hjertet ble kranglete!
Jeg kommer til å ta noen uker hvor jeg trener uten noe system. Hvor jeg rett og slett bare kjenner på dagsformen, trener det jeg har lyst til og gjør akkurat det jeg føler for. Dette er bare for å få igang kroppen igjen og ikke minst, at hjerte får en rolig start og forholder seg friskt med å veien.

I dag hadde jeg egentlig lyst til å ta en en løpetur. Problemet er, som dere kanskje husker, at jeg har hatt kronisk beinhinnebetennelse siden jeg var elleve -tolv. Leggene ville ikke løpe! Dermed ble det ellipsemaskinen isteden etterfulgt av rumpetrening. 
Selv om jeg puster og peser, føles det så ufattelig godt :mrgreen:

Økten så slik ut:
– Ellipse
30 minutter med varierende intensitet. 
– Glute bridge
3 sett * 10 repetisjoner
– Cabel pulltrough
3 sett * 12 -13 repetisjoner
– Revers hyper i kabel
 3 sett * 12 -13 repetisjoner 

Hjemme fylte jeg på med god næring.
Kokt egg, eple, sjokoladekrem toppet med peanøttsmør og et par knuste Snackimals kjeks, samt BCAA blandet med farris.
Sjokoladekremen lager jeg av 150 g cottage cheese, 15 g mocca-protein, 1 ss kakaopulver og sukringold.  Jeg liker også å tilsette litt kaffe og stevia karamell. Bare mos alt sammen og spis.

Håper du har hatt en super torsdag.
Nyt kvelden videre!

Kristine 

20 kommentarer
    1. Nina J:
      Tusen takk for tips Nina. Skal sjekke det ut. Er så utrolig irriterende med benhinnebetennelse!!
      Det er som du sier. Formen kommer fort tilbake igjen forhåpentligvis 🙂
      TAkk for gode ord.

    2. Så fint at du kan trene igjen! Jeg hadde også såkalt kronisk beinhinnebetennelsen, inntil jeg fikk tilpasset såler hos ortoped for 2 måneder siden. Jeg vet ikke om du har gjort det, men anbefaler virkelig å ta en tur til ortoped Om du ikke har. Jeg fikk tidligere bare beskjed om å benytte meg av andre øvelser hvis jeg merket ubehag i leggen, men det var jo konstant under løping i 5 år så måtte bare slutte. Nå løper jeg 2 mil i uka igjen, til og med på asfalt 😀
      Jeg Kjenner igjen følelsen du har etter å ikke ha trent på lenge. Jeg reiste i 5 måneder (kortere enn ditt fravær forsåvidt) og følte meg som en slapp fiskefiskebolle da jeg kom hjem. Musklene var borte og byttet ut med mer fett. Men det går fort, så merker man forskjell! Rart hva kroppen får til. Lykke til 🙂

    3. Anne-Sofie:
      Hei kjære deg.
      Det høres ut som mye av det jeg har hatt. Jeg har ikke fått noe annet diagnose enn stresshjerte og utmattelse. Det å ta det helt med ro og å jobbe med tankene (jeg har alltid vært en person som tenker og bekymrer meg mye), har vært løsningen for meg. Håper du finner ut av det. Ta vare på deg selv <3

    4. Hei Kristine ! har lest bloggen din i lang tid, du er stor inspirasjon 😀 jeg sliter selv mye med hjertet, og har både lavt blodtrykk og svimmelhet, men de finner ikke ut hva det skyldes. jeg lurte bare derfor om de fant ut hva det var for deg? jeg har lest du har skrevet at det har vært stressrelatert, men fikk du noe diagnose i tillegg? Ha en kjempe fin helg, godt å se du er bedre !

    5. jernhelse:
      Det er så sant det du sier. En kommer raskt tilbake 🙂
      Jeg synes sykling er kjedelig. Hihi… Men kanskje jeg må lære meg å like det?

    6. Bare stå på! Du vet jo at det kommer til å løsne sakte men sikkert og plutselig er formen der igjen:) Jeg har selv vært gravid fire ganger og selv om jeg har trent i svangerskapene så er det alltid litt tøft å komme tilbake igjen. Men ta tiden til hjelp. Dette fikser du!

    7. Jeg gikk også i nesten ett år uten trening etter nakkebrudd, heldigvis husker kroppen og du vil raskere hente deg inn igjen enn dersom du hadde cært utrent i utgangspunktet. Ville bare nevne at sykling kanskje kunne vært noe for deg nå?! Mtp at sommeren er på vei, og at du endelig får trene igjen. Veldig skånsomt dor leggene (og alt annet, egentlig) 🙂

    8. Skjønner det må være vanskelig å være på helt andre siden formmessig men du har nok et veldig godt grunnlag og det vil forhåpentligvis komme fortere tilbake en du forventer. Du er jo en råtass av dimensjoner ! Heier på deg og igjen,mer så glad på dine vegner at du endleig kan trene igjen. Digg skål, CC er så godt og elsker konsistensen.

    9. Det høres lurt ut å begynne rolig og trene på lyst i starten, trening skal jo være lystbetont og gøy 🙂
      Håper resten av dagen din blir like fin! 😀

    10. Så glad på dine vegne! Alt går så mye lettere med et smil om munnen, så dette går lett 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg