hits
www.dedication.blogg.no

Kristine Aure

Dedikasjon til trening, mat og livsglede

HARDT MEN DEILIG

  • 09.04.2015, 14:23



Slik s jeg ut etter dagens treningskt!
Det er s utrolig deilig det er vre tilbake p trening, men s hardt det er! Nr jeg omtrent ikke har trent p et r, er formen drlig. Jeg er blitt svak, kondisjonen er p bunn og kroppen er tung!
Tidligere har jeg vrt i veldig god form. Da er det vanskelig for selvflelsen takle at jeg n er alt annet enn hva jeg var. Jeg er rett og slett ndt til nullstille hodet mitt, jobbe fra hvor jeg er n mot helt nye ml. Det blir viktig ikke sammenligne meg med hvor jeg var fr hjertet ble kranglete!
Jeg kommer til ta noen uker hvor jeg trener uten noe system. Hvor jeg rett og slett bare kjenner p dagsformen, trener det jeg har lyst til og gjr akkurat det jeg fler for. Dette er bare for f igang kroppen igjen og ikke minst, at hjerte fr en rolig start og forholder seg friskt med veien.

I dag hadde jeg egentlig lyst til ta en en lpetur. Problemet er, som dere kanskje husker, at jeg har hatt kronisk beinhinnebetennelse siden jeg var elleve -tolv. Leggene ville ikke lpe! Dermed ble det ellipsemaskinen isteden etterfulgt av rumpetrening.
Selv om jeg puster og peser, fles det s ufattelig godt:mrgreen:

kten s slik ut:
- Ellipse
30 minutter med varierende intensitet.
- Glute bridge
3 sett * 10 repetisjoner
- Cabel pulltrough
3 sett * 12 -13 repetisjoner
- Revers hyper i kabel
3 sett * 12 -13 repetisjoner

Hjemme fylte jeg p med god nring.
Kokt egg, eple, sjokoladekrem toppet med peanttsmr og et par knusteSnackimals kjeks, samt BCAA blandet med farris.
Sjokoladekremen lager jeg av 150 g cottage cheese, 15 g mocca-protein, 1 ss kakaopulver og sukringold. Jeg liker ogs tilsette litt kaffe og stevia karamell. Bare mos alt sammen og spis.


Hper du har hatt en super torsdag.
Nyt kvelden videre!

Kristine

Marit

09.04.2015 kl. 14:50
Kan tro det er tungt komme igang, men st p s kommer det seg :-)

Julie

09.04.2015 kl. 15:09
S glad p dine vegne! Alt gr s mye lettere med et smil om munnen, s dette gr lett :)

Yngvild

09.04.2015 kl. 15:12
Det hres lurt ut begynne rolig og trene p lyst i starten, trening skal jo vre lystbetont og gy :)

Hper resten av dagen din blir like fin! :D

lykkebobla

09.04.2015 kl. 18:53
det positive med vre i drlig form er jo at det bare kan g en vei - oppover og det er jo motiverende :)

hilde

09.04.2015 kl. 19:31
N gr det bare oppover Kristine =)=)

V

09.04.2015 kl. 22:39
Skjnner det m vre vanskelig vre p helt andre siden formmessig men du har nok et veldig godt grunnlag og det vil forhpentligvis komme fortere tilbake en du forventer. Du er jo en rtass av dimensjoner ! Heier p deg og igjen,mer s glad p dine vegner at du endleig kan trene igjen. Digg skl, CC er s godt og elsker konsistensen.

jernhelse

10.04.2015 kl. 07:27
Jeg gikk ogs i nesten ett r uten trening etter nakkebrudd, heldigvis husker kroppen og du vil raskere hente deg inn igjen enn dersom du hadde crt utrent i utgangspunktet. Ville bare nevne at sykling kanskje kunne vrt noe for deg n?! Mtp at sommeren er p vei, og at du endelig fr trene igjen. Veldig sknsomt dor leggene (og alt annet, egentlig) :-)

Stine

10.04.2015 kl. 10:26
Bare st p! Du vet jo at det kommer til lsne sakte men sikkert og plutselig er formen der igjen:) Jeg har selv vrt gravid fire ganger og selv om jeg har trent i svangerskapene s er det alltid litt tft komme tilbake igjen. Men ta tiden til hjelp. Dette fikser du!

Kristine

10.04.2015 kl. 16:26
Stine:
Da ser jeg opp til deg Stine. fire ganger ha kommet seg tilbake er bra! :) Du er dyktig.

Kristine

10.04.2015 kl. 16:27
jernhelse:
Det er s sant det du sier. En kommer raskt tilbake :)
Jeg synes sykling er kjedelig. Hihi... Men kanskje jeg m lre meg like det?

Kristine

10.04.2015 kl. 16:27
V:
, du er s herlig V :) Jeg trenger nok litt heiing fremover.
God klem og god helg :)

Kristine

10.04.2015 kl. 16:27
hilde:
Jaaaa :)

Kristine

10.04.2015 kl. 16:27
lykkebobla:
Veldig sant :)

Kristine

10.04.2015 kl. 16:28
Yngvild:
Jeg er s enig. Det skal vre moro og gi mestringsflelse :)

Kristine

10.04.2015 kl. 16:28
Julie:
Ja, hverdagene blir mye bedre p den mten :)

Kristine

10.04.2015 kl. 16:28
Marit:
Takk Marit :)

Anne-Sofie

10.04.2015 kl. 19:13
Hei Kristine ! har lest bloggen din i lang tid, du er stor inspirasjon :D jeg sliter selv mye med hjertet, og har bde lavt blodtrykk og svimmelhet, men de finner ikke ut hva det skyldes. jeg lurte bare derfor om de fant ut hva det var for deg? jeg har lest du har skrevet at det har vrt stressrelatert, men fikk du noe diagnose i tillegg? Ha en kjempe fin helg, godt se du er bedre !

Kristine

10.04.2015 kl. 22:57
Anne-Sofie:
Hei kjre deg.
Det hres ut som mye av det jeg har hatt. Jeg har ikke ftt noe annet diagnose enn stresshjerte og utmattelse. Det ta det helt med ro og jobbe med tankene (jeg har alltid vrt en person som tenker og bekymrer meg mye), har vrt lsningen for meg. Hper du finner ut av det. Ta vare p deg selv <3

Nina J

12.04.2015 kl. 12:27
S fint at du kan trene igjen! Jeg hadde ogs skalt kronisk beinhinnebetennelsen, inntil jeg fikk tilpasset sler hos ortoped for 2 mneder siden. Jeg vet ikke om du har gjort det, men anbefaler virkelig ta en tur til ortoped Om du ikke har. Jeg fikk tidligere bare beskjed om benytte meg av andre velser hvis jeg merket ubehag i leggen, men det var jo konstant under lping i 5 r s mtte bare slutte. N lper jeg 2 mil i uka igjen, til og med p asfalt :D

Jeg Kjenner igjen flelsen du har etter ikke ha trent p lenge. Jeg reiste i 5 mneder (kortere enn ditt fravr forsvidt) og flte meg som en slapp fiskefiskebolle da jeg kom hjem. Musklene var borte og byttet ut med mer fett. Men det gr fort, s merker man forskjell! Rart hva kroppen fr til. Lykke til :)

Kristine

12.04.2015 kl. 20:33
Nina J:
Tusen takk for tips Nina. Skal sjekke det ut. Er s utrolig irriterende med benhinnebetennelse!!
Det er som du sier. Formen kommer fort tilbake igjen forhpentligvis :)
TAkk for gode ord.
Kristine

Hei og velkommen til Dedication. Jeg er en livsglad personlig trener og kostholdsveileder. Her p min blogg vil du f sm tips, rd og oppskrifter til den sunne linje, samt flge min vei i livet. Jeg har troen p at god helse og en sunn livsstl er nkkelen til et lykkelig liv og en glad kropp. Legg gjerne igjen noen ord om du lurer p noe, nsker dele noen tanker, er interessert i kost og treningshjelp eller bare vil si hei :) Kontakt: kristine@helseglede.no

Search

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no