DAGENS LØPEØKT

I dag hadde jeg en super løpeøkt. 
Enodrfinene brustet og jeg følte at jeg virkelig strålte etterpå :grin: Helt fantastisk herlig! 


Dagens løpeøkt var av den morsomme sorten. 

 – Oppvarming
1 kilometer. Start rolig og økt farten gradvis
– Intervalldelen
2 * 800 meter i rask intensitet med halve distansen, da 400 meter,  pause med rolig intensitet mellom intervallene
2 * 600 meter i rask tempo med halve distansen, 300 meter, rolig intensitet
2 * 400 meter i rask tempo med halve distansen, 200 meter, rolig intensitet
2 * 200 meter i rask tempo med halve distansen, 100 meter, rolig intensitet 
Jeg løp intervallene på 12 km/t og gikk på 7,5 km/t i pausen. 
– Nedtrapping
0,5 km rolig intensitet   

Tiden fløy virkelig unna under denne løpeøkten.
Prøv den gjerne selv og si hva du synes :grin:
 Håper du har hatt en god treningsøkt i dag.

Krisitne  

12 kommentarer
    1. Ingenting er bedre enn en god treningsøkt, spør du meg! Jeg løper mye intervaller, men har blitt ganske lei av å løpe de samme gamle hver gang. Denne intervallen har jeg aldri prøvd før, så den har jeg tenkt til å prøve senere i kveld 🙂 Tusen takk for et godt tips, jeg håper jeg får like stor glede av den som du gjorde!
      Ha en fortsatt fin dag 🙂

    2. Caroline:
      Hei du.
      Når det er 2 * 800, løper du 800 to ganger. Også er det halve lengden pause, altså 400 meter.
      Altså først løper du 800 meter på 12 km/t, så går jeg 400 m i 7,5 km/t, løper 800 m i 12 km/t og går 400 m i 7,5 km/t. Så er det over på 600 m. Løper 600 m, går 300 m, løper 600 m, går 300 m. Deretter er det 400 m.
      Skjønte du det nå? 🙂

    3. hei! Jeg skjønte ikke helt… F.eks. 2x800m; løper man først 400m på 12km/t, deretter 400m på 7,5km/t, og gjentar så dette før man går videre til neste intervall? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg