PANNEKAKER ELLER VAFLER?

En røre, to muligheter.
Her kan du velge om du vil lage pannekaker eller vafler. Eller begge deler som jeg gjorde i dag. 
Denne oppskriften er super enkel og så god! 

Bananrøre til pannekaker eller vafler
Nok til 2 vafler og 4 små pannekaker

2 banan
2 egg
Kanel og kardemomme

Valgfritt:
For de absolutt beste pannekakene, tilsett i tillegg 1 ss vaniljeprotein (eller annen tørrvare), 1 ss kesam / gresk yoghurt, 1 ts sukrin og 1 ss mandelmel, men dette er ikke nødvendig. Jeg har ikke tilsatt noe ekstra i røren på disse bildene, kun banan, egg, kanel og kardemomme. 


Ha alle ingrediensene i en bolle.
Mos med stavmikser.
Eventuelt kan du også bruke foodprosessor, blender eller mose ingrediensene godt med en gaffel.


Så er det bare å steke røren enten som pannekaker, lapper eller vafler. 
Jeg bruker litt kokosolje i vaffeljernet og stekepannen. 


Denne røren smaker absolutt ikke banan.
Jeg er nemlig ikke så glad i banan i seg selv, men synes disse vaflene og pannekakene er kjempe gode. 
Her er det bare å nyte.


Jeg serverte mine pannekaker og vafler med Røros rømme, rørte jordbær (jordbær og sukrin kokt opp og most sammen), peanøtter og noen bananbiter. En real fest lunsj her på hytta!

Det har vært dårlig vær her i dag også, men nå ser det ut til å lette. Jeg krysser fingrene for at regner slutter og at jeg kan ta meg en flott fjelltur senere i dag :grin: 
Det hadde vært helt herlig!
Ønsker deg en god torsdagskveld.

Kristine ♥

8 kommentarer

Siste innlegg