TESTER NYE SKO


Jada, denne frøkna har fått seg nye løpesko. Nike Air Max. 
Å som jeg digger dem!
På grunn av skadene mine, jeg har som nevnt tidligere kronisk betennelse i begge knærne, den ene hoften og beinhinnebetennelse etter ungdomsår med spiseforstyrrelse, er det viktig for meg å ha et par gode sko med myk hel og god støtdemping. Løper jeg uten demping har jeg så vondt i underkroppen at jeg ikke kan gå!
Dette skal være toppmodellen til Nike. De skal være komfortable både på lange turer og på korte intensive økter. 


Det ble rett på trening. Nye sko måtte selvfølgelig testes!
Jeg løp 4 x 4.

Økten så slik ut:
– 4 min oppvarming
– 4 min høy intensitet, hastighet 12,5, etterfulgt av 3  minutter rolig intensitet, hastighet 7. Gjenta 4 ganger
– 4 min nedtrapping

Så langt strålende fornøyd :mrgreen: Det blir litt som å løpe på puter. Og det beste av alt; knærne mine er også fornøyde etter turen. Hurra, det er sjeldent! Jeg gleder meg allerede til neste løpeøkt.

Kristine ♥

23 kommentarer
    1. Lisa:
      Hjertelig takk for det Lisa. Det ble øsepøsende regn en halv time etter at jeg hadde skrevet innlegget! Typisk 😉
      Lykke til med løpingen 🙂

    2. Kult!
      Takk for svar! Jeg får teste de ut. De så superdigge ut i hvert fall 🙂 Ha en nydelig kveld og kos deg i solen !!

    3. Lisa:
      Å, så hyggelig med en kommentar om du aldri har kommentert før. Det setter jeg pris på 🙂

      Ettersom det finnes mange modeller innenfor Nike Air Max, noen til hverdags og noen til løping, kan det hende at det rett og slett er en misforståelse.

      De sitter godt på foten. Jeg har litt høy vrist og på meg sitter de perfekt. Vekten fordeler seg noe jevnt, men jeg tror de er bittelitt tyngre enn de jeg er vant med å løpe med. Likevel er de fortsatt veldig lette og det føles virkelig deilig når man treffer bakken. Spesielt kjenner jeg at knærne ikke får den “dunk dunk”-følelsen når jeg løper, man at det blir mindre trykk på de. Jeg tror absolutt disse er et bra kjøp 🙂

    4. linda:
      Jeg er blitt anbefalt de av fysioterapeut til løping, så regner med at de er veldig trykke til løping 🙂

    5. Anonym:
      Dette er løpemodellen, men det finnes sko som også heter Nike Air Max som er hverdagssko. Jeg har et par hvite av de 😉 Det er mange modeller innenfor Air Max og dette er løpemodellen 🙂

    6. Er da vel løpesko som bare det de der vel?
      –> http://runrepeat.com/nike-air-max <-- hvorfor gidder man å kommentere det egentlig..... jaja, uansett 🙂 Syns du de kjentes lette og satt de godt på foten? Og hvordan fordelte vekta seg? Har litt overpronasjon, samt kronisk beinhinnebetennelse i begge legger så sliter med å finne sko som har god demping men ikke er for "flate" om du skjønner. Såå glad i bloggen din forresten. Har vært fast leser i mange år. (Men ikke kommentert før nå tror jeg.. 😮 ) <3

    7. du vet at du ikke skal løpe med de skoene der? det er hverdagssko, det skriver til og med nike på siden sin

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg