HAVREKJEKS MED SJOKOLADE

Jeg elsker søndager og en morgen med baking. Det setter en utrolig bra start på dagen!
I dag hadde jeg lyst på havrekjeks. Dermed ble baksten nettopp dette, deilige havrekjeks med sjokolade.


Disse er super enkle å lage. Du bare blander sammen ingrediensene og i løpet av fem minutter har du kjeksene i ovnen. Så er det bare å vente til kjeksene er ferdigstekt og deretter nyte noen kjempe gode havrekjeks.
Sammen med en kopp kaffe eller et glass melk er disse helt himmelske.
Håper det smaker!

Havrekjeks med sjokolade

90 g havregryn
90 g havremel
1 ts peanøttmel, ikke nødvendig
1 ss sukringold
1/3 ts salt
1 egg
2 ts mandelsmør eller peanøttsmør
100 g yacon sirup eller fibersirup*
Ca 80 g hakket sjokolade, jeg brukte mørk sjokolade

Bland sammen havregryn, havremel, peanøttmel, sukringold, bakepulver og salt. Ha så i egg, peanøttsmør og sirup. Rør til en tykk røre. Rør til slutt inn hakket sjokolade.
Lag topper på en bakplate.
Stek på 175 grader i 8 -10 min.
Avkjøl på rist.


Håper du får en fabelaktig søndag.
For min del blir det en rolig dag hvor jeg jobber med online kunder og skoleoppgaver. En nyttig søndagen med andre ord. Det må til av og til! Nyt dagen dere :grin:

Kristine ♥

10 kommentarer

Siste innlegg